Как да си направим сайт на хотел (пълно ръководство)

Безплатна електронна книга за лични финанси
14.04.2014

Как да си направим сайт на хотел (пълно ръководство)

Най-голямата грешка, която повечето хотелиери допускат с уебсайтовете си

Повечето уебсайтове на хотели изглеждат еднотипни – като по калъп: Начало, Стаи/Настаняване, Забавления, Резервации, Контакти. В някои сайтове все още наблюдавам и динамични флаш видео клипове, които изскачат по никое време от нищото и единственото което правят е да ви стресират или изплюят нещо от сорта : Вижте ни, колко сме готини!

ОТЕГЧИТЕЛНОООО!

Ето я и истината: Потенциалните клиенти не се интересуват от вас!

Те искат да знаят дали предлагате услугите или удобствата, които ги вълнуват.
Искат да знаят, как ще задоволите нуждите им. Искат да знаят, какво ще бъде преживяването им по време на ваканцията във вашия обект за настаняване.

Затова, следвайте този съвет: Разработете отделни страници на вашия уебсайт. По една за всяка от целевите ви групи.  Споделете вашето уникално предложение за покупка, конфигурирано специално за целевата ви аудитория.

Без подобно разделение на различни таргет групи, няма как да предоставите индивидуално-персонализирана информация и отношение.

Фокусирайте се върху потенциалните гости и техните нужди – не върху имуществото си! Твърде вероятно е да създадете представяне близко до директно описание на предлаганите от вас услуги, но запомнете, че най-важното е, как презентирате услугите си!

В този ред на мисли искам да ви попитам, Как вашия уебсайт предоставя уникално съдържание за различните групи посетители /гости?

3 неща, с които вашия уебсайт трябва да се прави за 3 секунди

3(три) секунди. Това е всичко с което разполагате, за да направите добро впечатление на потенциалните си клиенти посетили вашия уебсайт. Всъщност, в повечето случаи имате по-малко време да го сторите! Ето ви едно изследване публикувано от BBC, потвърждаващо тезата ми. ОК, нека бъдем по щедри и добавим още няколко допълнителни секунди 🙂

От какво се нуждаете, за да излетите право към целта за толкова краткото време с което разполагате?

Направете сайта си изключително бърз!

След като вече доказахме и знаете, че имате 3 секунди, в които да се зареди уебсайта ви, но той се зарежда за около 10 – това е проблем!

Помислете върху това, какво трябва да направите, за да го превърнете в по-прост (не беден и грозен на съдържание), а лек за зареждане, че да доставя повиканата информация възможно най-бързо.

Накарайте ги да възкликнат от дизайна му

Използвайте превъзходни снимки и дизайн елементи, за да привлечете възможно най-бързо вниманието на посетителите си. Сами знаете, че фотографията има способността да предава множество послания с едно изображение.

Инвестирайте в планиране, заснемане и качване на снимките в уебсайта на вашия обект за настаняване.

Грабнете ги и ги превърнете в последователи

Това със сигурност ще ви отнеме повече от няколко секунди, но тези които посещават за първи път уебсайта на вашия семеен хотел са прекрасна възможност да бъдат превърнати във фенове и въвлечени като последователи на вашата идея за еко туризъм, примерно.

Знайте че, средно, 75% от трафика към уебсайта на вашия обект за настаняване се генерира от посетители, посещаващи го за първи път. Знайте също, че те ще прекарат по-малко от минута в него!

Имайки в предвид споделената по-горе информация, измислете, как да ги накарате да се върнат отново на вашия уеб сайт и да ги превърнете в гости на хотела.

  • За да осъществите тази цел измислете система за въвличане и привличане на интерес.
  • Подобна система може да бъде седмичен email бюлетин с интересна информация.
  • Може да бъде блог подкрепящ официалния уебсайт на хотела и разказващ интересни истории за хотела, персонала или други готини теми.
  • Може да бъде Facebook, Twitter или друг социален профил.

Веднъж стартирайки тази активност, трябва да продължите да я поддържате – регулярно! Постоянната комуникация с потенциалните и настоящите ви клиенти, ще ви позволи да препратите хората отново към уебсайта на вашата хижа 🙂

Ако мислите да пропуснете тази възможност, знайте че ще изгубите изключително голяма и важна част от целевият ви трафик!

Скоростта е най-важна в случай че изразявате първи впечатления! Затова изключително важно е да споделите съобщенията си „кратко, точно и ясно” 🙂

Ясен Деянов
Казвам се Ясен Деянов и помагам на хора и организации да увеличат продажбите си и да бъдат по-добре познати сред целевата им аудитория като развивам и подобрявам дългосрочно тяхното интернет присъствие – уебсайт, социални медии, онлайн реклама и много други. Най-хубавото е, че резултатите и ползите от извършената работа са статистически измерими. Също така, имам над 4 годишен опит в сферата на Маркетинга, Интернет маркетинга, Бизнес развитието и Продажбите, както и два Start-up-а зад гърба си.

5 Comments

  1. Тук някой бая се е постарал 🙂 Поздравления за статията Ясене, страхотна работа!

    Поздрави
    Христо

  2. Габи каза:

    Поздравления за чудесната статия, много е полезна.

    Ето тук даже е предизвикала малка разправия:) Може би ще ви е интересно да прочетете коментарите по ваш адрес:)

    http://www.predpriemach.com/showthread.php?t=45314&p=470268#post470268

  3. Стойне Василев каза:

    Мда, добра дискусия се е получила, само фокусът е избягал някъде 🙂 Ако експертите от там бяха видели истинското url и автора на конкретната статия, нещата щяха да тръгнат в друга посока. Въпреки това, се радвам, че този скромен проект намира повече почитатели с полезните си статии.

  4. Ясен каза:

    Благодаря Ви! 🙂

  5. “Генериране на трафик с помощта на периодичен еmail бюлетин, „RSS feed” и други автоматизирани инструменти”. Това е супер, но има един малък недостатък – работи само в редките случаи когато някой е редовен клиент на даден хотел или хотелска верига. Всъщност от опита си в изграждането на туристически софтуерни продукти съм наблюдавал, че около 90% от хората търсят хотел в конкретен град/квартал защото имат конкретна нужда към определен период от време. Например имам туристическа борса в Берлин и отивам там за 3 дни. търся хотел който да е близо до конгресния център. Нямам интерес от това да ми бъдат изпращани писма, да следя дадения хотел в бъдеще – просто ми трябва за конкретните дати и до там спира моя интерес, тъй като след 2 седмици съм в Дубай и т.н. Като се има предвид, факта че по-голямата част от нощувките се генерират от бизнес клиенти, които също не се интересуват от намаления остават малката група all-inlusive туристи които всяка година почиват в един и същи хотел. Тоест практиката е приложима предимно за курортни хотели. Не и за градски. Иначе много добър и изчерпателен материал. Браво!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.