понеделник , 26 август 2019

Как да си направим сайт на хотел (пълно ръководство)

Примери за работещи промо страници:

Hotel 1

Hotel 2

Сами можете да видите всички елементи, които съдържат подобни сайтове. Целете се да създадете дизайн, който да грабне вниманието на потенциалния клиент и да го държи до момента, в който поръча предлаганата от вас оферта, пакет за почивка или друга услуга.

  • Увеличете размера на шрифтовете.
  • Ограничете се до няколко важни елемента.
  • Описателен текст.
  • Изображения.
  • Препоръки от клиенти (по възможност – видео клипове).
  • Контактна информация за резервация.
  • Вмъкнете приканващ към покупка елемент – текст или бутон. Очертайте им ясно следващата стъпка. Накарайте ги да купят!

Някои по-модерно мислещи мениджъри на хотели и къщи за гости използват подобни страници да сегментират клиентите си разделяйки ги на групи от хора търсещи бизнес хотели и такива търсещи място за почивка и възстановяване. За пример вижте картинката по-долу:

Hotel 3

Управителите на Howard Johnson хотел са избрали точно този подход. Кликвайки върху някоя от желаните посоки (Business travel или Leisure travel), страницата ви препраща към друга още по-детайлна изстискваща страница, на която да направите вашата резервация.

Внимавайте да не прекалите с текста и да сложите ненужна информация, разсейваща потенциалните клиенти.

Информационни или уеб сайтове тип брошура

Както вече се досещате, тези уеб сайтове се използват за публикуване на детайлна информация относно продуктите или услугите на компанията, качеството им, спецификациите и цените им, заетостта и друга важна информация с надеждата да стимулира и генерира повече офлайн продажби. Най-често подобни сайтове се ползват от компании в сектора на услугите, адвокати, финансови съветници, салони за красота и спа центрове или други не-правителствени организации.

Важно е да подчертая, че подобни сайтове трябва да съдържат изключително добре написано съобщение, подканващо четящия го да предприеме следваща стъпка, като остави поне името и e-mail адреса си, за да бъде контактнат от ответната страна.

Блогове 

Има ли някой, който все още да не знае, какво е блог? Най-просто казано, „blog” е съкращение от web log  и е система за управление на съдържание, с която можете да споделяте най-различна информация под формата на текст, в това число и снимки, видео и други цифрови активи в хронологичен ред – от най-новото към най-старото. Блоговете позволяват на посетителите им да коментират последно прочетеното от тях. Целта им е да бъдат постоянно допълвани със съдържание, а то да бъде четено/видяно.

Най-често, езикът на който съдържанието се публикува е разговорен – непринуден. Много добре се използват от хора занимаващи се с хобита като журналистика, фотография, теми касаещи живота на хората – Почивка и пътувания, Коли, Пари, Личностно развитие и благосъстояние – тук не мога да не спомена любимите ми блогове www.smartmoney.bg , www.b2blessons.net и www.lifehack.bg.

Най-известните и използвани блог платформи са WordPress и Blogger, която е собственост на Google. И двете са безплатни, предлагат множество възможности за индивидуални настройки и развитие в посока, задоволяващо нуждите ви. Във времето, „природата” на блоговете се измени и доразви. Сега те предлагат множество възможности и хора, които имат начални програмни познания или влечение в интернета могат да създадат прекрасен блог, че дори и много сериозна медия. Не мога да не спомена една от световно известните медии използваща блог платфора – www.mashable.com. Повече можете да прочетете в някой от гореспоменатите сайтове.

Съществуват още няколко разновидности на уеб сайтове спрямо целите и нуждите на поддържащите ги, но за момента не е необходимо да ви разфокусирам с тях.

След като направите своя избор – дали ще ползвате готово решение или ще наемете компания и специалисти, които да създадат уеб сайт специално за нуждите ви (много често това е по-добрия вариант от гледна точка на Оптимизация, Спецификации около бизнеса ви и други съображения), е време да  преминете към избора на домейн име и хостинг компания.

За Ясен Деянов

Казвам се Ясен Деянов и помагам на хора и организации да увеличат продажбите си и да бъдат по-добре познати сред целевата им аудитория като развивам и подобрявам дългосрочно тяхното интернет присъствие – уебсайт, социални медии, онлайн реклама и много други. Най-хубавото е, че резултатите и ползите от извършената работа са статистически измерими. Също така, имам над 4 годишен опит в сферата на Маркетинга, Интернет маркетинга, Бизнес развитието и Продажбите, както и два Start-up-а зад гърба си.

5 коментара

  1. Тук някой бая се е постарал 🙂 Поздравления за статията Ясене, страхотна работа!

    Поздрави
    Христо

  2. Поздравления за чудесната статия, много е полезна.

    Ето тук даже е предизвикала малка разправия:) Може би ще ви е интересно да прочетете коментарите по ваш адрес:)

    http://www.predpriemach.com/showthread.php?t=45314&p=470268#post470268

  3. Стойне Василев

    Мда, добра дискусия се е получила, само фокусът е избягал някъде 🙂 Ако експертите от там бяха видели истинското url и автора на конкретната статия, нещата щяха да тръгнат в друга посока. Въпреки това, се радвам, че този скромен проект намира повече почитатели с полезните си статии.

  4. Благодаря Ви! 🙂

  5. „Генериране на трафик с помощта на периодичен еmail бюлетин, „RSS feed” и други автоматизирани инструменти“. Това е супер, но има един малък недостатък – работи само в редките случаи когато някой е редовен клиент на даден хотел или хотелска верига. Всъщност от опита си в изграждането на туристически софтуерни продукти съм наблюдавал, че около 90% от хората търсят хотел в конкретен град/квартал защото имат конкретна нужда към определен период от време. Например имам туристическа борса в Берлин и отивам там за 3 дни. търся хотел който да е близо до конгресния център. Нямам интерес от това да ми бъдат изпращани писма, да следя дадения хотел в бъдеще – просто ми трябва за конкретните дати и до там спира моя интерес, тъй като след 2 седмици съм в Дубай и т.н. Като се има предвид, факта че по-голямата част от нощувките се генерират от бизнес клиенти, които също не се интересуват от намаления остават малката група all-inlusive туристи които всяка година почиват в един и същи хотел. Тоест практиката е приложима предимно за курортни хотели. Не и за градски. Иначе много добър и изчерпателен материал. Браво!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.