понеделник , 26 август 2019

Как да си направим сайт на хотел (пълно ръководство)

Препоръки за навигацията

  • Използвайте прости, логични думички и фрази за наименуване на бутоните и менютата
  • Категоризирайте съдържанието си логически
  • Превърнете скоростта на сайта в приоритет
  • Вижте как би изглеждал от мобилни устройства
  • Внимавайте с изненадите!

Препоръки за цветовете

Ползвайте цветове близки до основните цветове на логото на хотела или цветове според вида на хотела – планински, морски или бизнес. Внимавайте да не прекалите с цветовете и шаренията! Практиката показва, че комбинация от три цвята и леки преливания в случай на необходимост е нещото, към което трябва да се стремите.  С други думи – простота и изчистен дизайн.

Препоръки за инструменти в уебсайта

Преди създаването на сайта, трябва да знаете и всички инструменти, които искате да съдържа, с които ще превърнете посетителите му в клиенти. Обмислете дали ще включите следните инструменти:

  • Ротираща се шапка на сайта с няколко снимки предлагаща възможност за препращане към оферти или информация във вътрешна страница на сайта.
  • Секция с оферти изнесена на начална страница със снимка и кратък текст приканващ към действие.
  • Резервационна форма, достъпна от всяка страница на сайта с възможност за попълване на най-важната информация относно гостуването на клиентите ви.
  • Телефони за контакт видими от всяка страница на сайта позволяващи директна връзка.
  • Секция за търсене в сайта на начална страница.
  • Секция с мнения и препоръки, видима и достъпна от всяка страница на сайта ви.
  • Секция за абониране за email бюлетин видима и достъпна от всяка страница на сайта ви.
  • Секция с новини видима на начална страница на сайта ви.
  • Секция блог – взимаща и представяща последните няколко теми, които сте писали в блога на хотела си.
  • Карта на сайта.
  • Гугъл карти – помагат на гостите ви да ви открият по-лесно и за оптимизацията също.
  • Други интерактивни секции и решения, грабващи вниманието на посетителите и увеличаващи престоя им в сайта, а с него и решението им за покупка.

Пример за добре структуриран и изработен уебсайт е сайта на Къща за гости Casa Rosa www.casarosa-bulgaria.com.

Както вече можете да се досетите, информацията предложена до тук е незначителна спрямо всичко останало, което предлага интернет маркетинга в помощ на вашия бизнес. Имайте в предвид, че това е една много мъничка и недостатъчна стъпка, но изключително важна, която трябва да осъществите и която трябва да използвате като отправна точка за маркетирането на семейното си хотелче!

За да ви улесня още малко, по-долу ви подавам още няколко неща по темата, които да ви помогнат в процеса по изграждане на уеб сайт за вашия обект за настаняване.

38+ въпроса, които трябва да си зададете, преди да поръчате уебсайта на вашия обект за настаняване

Решили сте да създадете уеб сайт за вашия семеен хотел, къща или вила за гости, хостел или друг обект за настаняване? Точно сега е времето, в което трябва да помислите внимателно и да оптимизирате целия процес. В редовете по-долу ви подавам списък с над 38 въпроса, на които трябва да получите отговор преди да скочите в света на интернет маркетинга и уеб представянето на вашия хотел.

Основни въпроси 

  • Кое е първото нещо, което искате хората да направят, веднага след като посетят вашия уебсайт?
  • Как да избегнете хаоса и да се фокусирате върху приоритет номер едно? ( в случая – първото нещо, което искате хора да направят мигновено след посещението на вашия уебсайт)
  • Вече имате ли създадени и групирани списъци на гостите си по различни персонажи? – Таргетинг
  • Знаете ли че посетителите на сайта ви не се интересуват толкова от вас, колкото от въпросите около ваканцията им, които ги вълнуват?

Оптимизиране на продажбите

  • Присъства ли телефонния номер на хотела на видимо място върху всяка от страниците на уебсайта?
  • Имате ли форма за резервации, която е достъпна от абсолютно всяка страница на вашия сайт? Намира ли се тя на достатъчно видимо място във вашия уебсайт?
  • Пакетните ви предложения грабват ли вниманието на посетителите – центрирани ли са; ясно ли са написани?
  • Имате ли достатъчно силен призив към действие във всеки текст от вашия уебсайт?
  • Предлагате ли гаранция за най-добрата цена?
  • Можете ли да създадете и предложите още гаранции за предотвратяване на рискове и неприятни ситуации?
  • Каква система за резервации ползвате? Напълно ли е интегрирана към вашия уеб сайт?
  • Как можете да извършвате кръстосани продажби или да надграждате продажбите си през уебсайта?
  • Удачно ли е да настроите множество домейни за мини уебсайтчета, които да бъдат управлявани от вашия маркетинг и търговски отдел?
  • Имате ли разработени различни изстискващи страници за посетителите си, които да участват в маркетинг активностите ви?
  • Ще създадете ли по няколко версии на най-важните си страници (най-често това са началната страница, пакетните предложения и допълнителните оферти), с които да тествате ефективността на посланията си и да повишите продажбите си?

Съдържание

  • Знаете ли, какви въпроси задават и от какво се интересуват гостите ви? (най-често задаваните въпроси)
  • Можете ли да изложите на видимо място препоръки и споделени мисли от гостите си?
  • Как ще изложите спечелените ви грамоти, награди и статиите за хотела ви в пресата?
  • Как планирате да обновявате често съдържанието на сайта си?
  • Можете ли да изградите сайта си върху платформа като WordPress и сами да добавяте най-новото съдържание? Примерно – новини.

Визия

  • Къде планирате да използвате видео клипове или грабващи вниманието снимки, за да предоставите информация, която не можете да опишете с думи?
  • Ще помолите ли гостите си да, споделят с вас техните снимки от времето прекарано във вашия обект за настаняване? На български Crowd Sourcing J
  • Нуждаете ли се от флаш елементи по сайта?

Социална интеграция

  • В кои социални мрежи представяте вашия обект за настаняване? Желаете ли да добавите нови?
  • Ще добавите ли уиджет на начална страница от фен страницата ви във Facebook?
  • Ще добавите ли бутони за социално споделяне на всяка страница от вашия уебсайт?
  • Ще добавите ли на началната страница визуализация на най-новите ви постове в Twitter?
  • Ще добавите ли бутон за ReTweet на всяка страница от сайта на вашия хотел?
  • Ще създадете ли секция за обратна връзка и препоръки от гостите си? Най-достоверни са Видео препоръките и написаните на ръка!
  • Ще изложите ли видео клипове от YouTube или снимки направени от гостите ви и споделени през Flikr?

Оптимизиране за търсещи машини (Google)

  • Имате ли детайлно разработен план за оптимизирането на сайта ви?
  • Имате ли списък с ключови думи, по които желаете да се класирате и евентуално да излезете на първа страница?
  • Избрали ли сте си една ключова дума/фраза за всяка страница от сайта ви, по която да ги оптимизирате?
  • Правилно ли е избрана ключовата дума/фраза и добре ли е структуриран описателния текст в страницата ви, включително и останалите On-Page елементи, че да задоволи стандартите за оптимизиране?

Обслужване

  • Колко лесно се свързват клиентите с вас? Предоставяте ли им множество канали за комуникация с вас?
  • Кратка и проста ли е формата ви „За контакти”?
  • Ще предоставите ли контактна информация на най-главните (ръководните звена) във вашия хотел/обект за настаняване?
  •  Ще предоставите ли чат поддръжка в реално време?
  • Ще използвате ли и как картите на Google, за да упътите гостите си така, че лесно да стигнат до вас?
  • Колко езикови версии предлагате / ще предложите?
  • Предлагате ли / ще предлагате ли мобилна версия на уеб сайта?

Този чек лист е едно добро начало, по което да се ръководите в процеса по изграждане или обновяване на уебсайта на вашия обект за настаняване. Ако искате можете да се свържете с Ясен Деянов и да го привлечете като консултант към вашия екип и да ви помогне да в изграждането или редизайна на уебсайта на вашия хотел. Може да се обърнете към него и по въпроси с онлайн маркетирането и потърсите други съвети относно вашата дигитална маркетинг стратегия.

За Ясен Деянов

Казвам се Ясен Деянов и помагам на хора и организации да увеличат продажбите си и да бъдат по-добре познати сред целевата им аудитория като развивам и подобрявам дългосрочно тяхното интернет присъствие – уебсайт, социални медии, онлайн реклама и много други. Най-хубавото е, че резултатите и ползите от извършената работа са статистически измерими. Също така, имам над 4 годишен опит в сферата на Маркетинга, Интернет маркетинга, Бизнес развитието и Продажбите, както и два Start-up-а зад гърба си.

5 коментара

  1. Тук някой бая се е постарал 🙂 Поздравления за статията Ясене, страхотна работа!

    Поздрави
    Христо

  2. Поздравления за чудесната статия, много е полезна.

    Ето тук даже е предизвикала малка разправия:) Може би ще ви е интересно да прочетете коментарите по ваш адрес:)

    http://www.predpriemach.com/showthread.php?t=45314&p=470268#post470268

  3. Стойне Василев

    Мда, добра дискусия се е получила, само фокусът е избягал някъде 🙂 Ако експертите от там бяха видели истинското url и автора на конкретната статия, нещата щяха да тръгнат в друга посока. Въпреки това, се радвам, че този скромен проект намира повече почитатели с полезните си статии.

  4. Благодаря Ви! 🙂

  5. „Генериране на трафик с помощта на периодичен еmail бюлетин, „RSS feed” и други автоматизирани инструменти“. Това е супер, но има един малък недостатък – работи само в редките случаи когато някой е редовен клиент на даден хотел или хотелска верига. Всъщност от опита си в изграждането на туристически софтуерни продукти съм наблюдавал, че около 90% от хората търсят хотел в конкретен град/квартал защото имат конкретна нужда към определен период от време. Например имам туристическа борса в Берлин и отивам там за 3 дни. търся хотел който да е близо до конгресния център. Нямам интерес от това да ми бъдат изпращани писма, да следя дадения хотел в бъдеще – просто ми трябва за конкретните дати и до там спира моя интерес, тъй като след 2 седмици съм в Дубай и т.н. Като се има предвид, факта че по-голямата част от нощувките се генерират от бизнес клиенти, които също не се интересуват от намаления остават малката група all-inlusive туристи които всяка година почиват в един и същи хотел. Тоест практиката е приложима предимно за курортни хотели. Не и за градски. Иначе много добър и изчерпателен материал. Браво!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.