Как да си направим сайт на хотел (пълно ръководство)

Безплатна електронна книга за лични финанси
14.04.2014

Как да си направим сайт на хотел (пълно ръководство)

Домейн име

Избора на хубаво URL или по друг начин казано домейн име е от голямо значение в процеса по изграждането на работещ уебсайт – особено днес, в света на Google и всичките изисквания, които поставят от компанията с цел улесняване на крайните потребители и структуриране на информацията, а от там и изразходване на по-малко ресурси от тяхна страна.

Много е важно да изберете домейн името на вашия уебсайт внимателно – въпреки всичко то е разширение, както на вас, така и на бизнеса Ви, в случая на вашия хотел, къща за гости или друго място за настаняване и почивка. Хубаво е да имате в предвид всички услуги, които предлагате и/или евентуално желаете да предлагате както и поведенческите навиците на бъдещите ви клиенти и посланието, което искате да им предадете още с домейн името.

В допълнение домейн името трябва ефективно да допълва името на вашия хотел, независимо дали ще изберете представяне на бизнеса си с един уебсайт или с множество такива.Трябва да обединява и краткосрочните и дългосрочните цели на вашия бизнес.

Като примери за добре подбрани домейн имена мога да посоча –  hotelиметонавашияхотел.com – бизнеса (хотелиерството ) се съдържа в URL-то и веднага след него продължавате да изписвате името. Важно е URL-то да бъде на латиница от гледна точка на оптимизацията. Също така ако разполагате с утвърдено име и разпознаваемост на марката можете да ползвате директно името на хотела си. Пример: иметонахотела.com

В процеса по избор на домейн име можете да изберете измежду няколко описателни и по-генерални url-та; такива които съдържат в себе си ключови думи или описват видовете услуги, които извършвате. Изключително важно е да внимавате! Нали не искате да завършите с име, което е трудно за произнасяне, запомняне или толкова дълго, че да не успява да се събере в полето за e-mail-и.

Като съвет за избор на подходящо URL име мога да ви предложа да проявите креативност, да създадете списък с имена, които Ви харесват и спазват горепосочените правила. Тествайте ги с приятелите си, споделете ги с членове на семейството и вижте, какво им е мнението. Едва тогава – регистрирайте желаното домейн име.  Хубаво е да завършва с разширение на „.com”, вместо” .net”, “.biz” или “.org”.

Добра идея е да помислите и по-дългосрочно и да поръчате повече от едно домейн име – особено в случаите, когато сте развили стабилен и успешен хотелиерски бизнес, имате ресурси и идеи с които желаете да разширите предлаганите от Вас услуги, но някой вече Ви е изпреварил и е купил желаното от Вас домейн име. Много често подобни случаи се наблюдават, когато международните компании навлизат на българския пазар, но далновидни българи вече са закупили домейн имената им и очакват да ги препродадат  на значително по-високи цени.

Хубаво е да имате в предвид и за сходни по звучене и изписване имена. Много често се случват ситуации, в които новосъздадени бизнеси се възползват от известността и репутацията на други, опериращи от много години и такива, които през цялото това време са инвестирали солидни средства, за да развият бизнеса и репутацията си. За да се предпазите от подобни ситуации, можете да помислите и да закупите сходни или близки до вашето домейн име.

Хостинг

Съществуват не една компании предлагащи хостинг услуги, както в България, така и международни такива. Въпреки това изберете компания след като сте убедени, че предлага  превъзходни услуги, инструменти и денонощна поддръжка. Не е добра идея да използвате безплатен хостинг пакет! Твърде вероятно е да изгубете уебсайта си точно, когато не трябва или да бъде използван на рекламна площадка и излъчване на банери с реклами на чужди компании. Цените на хостинг услугите в България стартират около 60 лева за година, което разделено на месечна база е едва няколко лева. В случая – сигурността и всички останали услуги и възможности многократно надвишават подобна инвестиция.

Най-добре е да се обърнете към компаниите лидери на пазара. В България такива са SuperHosting, ICN и Host.bg. От международните можете да разгледате пакетите на GoDaddy и SuperstarHostingAndDomains.com

Преди да изберете компания, уверете се какви мерки за сигурност предлагат, за да ви защитят от спамери и други дребни натрапници. Друг критерии, който да имате под внимание е дали компанията достатъчно добре е развила ресурсите си и може да обслужи клиентите си по възможно най-плавния и безпроблемен начин. Много често се случва да спестите от подобна услуга и да поръчате хостинг пакет, към който са прикачени повече от един уеб сайт и всички други съпътстващи ги инструменти, които натежават, започват да забавят сървъра, правят го изключително рисков по много показатели, за които няма да ни стигне една цяла публикация да си говорим и не на последно място – оказват много лошо влияние по отношение на оптимизацията на вашия уеб сайт.

Структура

Време е да погледнете по-отблизо, как ще организирате съдържанието в сайта си. Как ще се подсигурите, че сайтът ви е лесен за използване и сърфиране?

Организация на съдържанието за сайтове с много страници и категории

Ето и един от любимите ми сайтове на хотели – просто е уникален! Разгледайте го и черпете вдъхновение 😉

Hotel 4

Една от целите на вашия уеб сайт е да предоставя търсената информация, която посетителите да достъпват с лекота и бързина. С други думи информацията трябва да е структурирана на до 3 клика.

Имайте в предвид, че началната страница в повечето случаи служи за ориентация и първи впечатления. Затова е много важно да имате бутони препращащи в дълбочина към различните секции от вашия сайт, както и форма за търсене.  Дали основното навигационно меню ще бъде поставено вертикално в ляво на екрана или хоризонтално най-горе на екрана е почти без значение и въпрос на вкус и дизайнерски виждания.

В случай че управлявате голям обект за настаняване и имате допълнителни услуги като SPA център, спортен център и много други, които можете да разделите в отделни категории е добра идея да създадете групирани секции по тези категории. Така ще можете да улесните посетителите си и да ги водите в морето от информация по-лесно. В случай че създавате сайт за нуждите на семейното си хотелче или къща за гости – споделете с дизайнера и програмиста вижданията си, но ги оставете те да ви предложат минимум 3 варианта на дизайн и решения за навигация.

Ясен Деянов
Ясен Деянов
Казвам се Ясен Деянов и помагам на хора и организации да увеличат продажбите си и да бъдат по-добре познати сред целевата им аудитория като развивам и подобрявам дългосрочно тяхното интернет присъствие – уебсайт, социални медии, онлайн реклама и много други. Най-хубавото е, че резултатите и ползите от извършената работа са статистически измерими. Също така, имам над 4 годишен опит в сферата на Маркетинга, Интернет маркетинга, Бизнес развитието и Продажбите, както и два Start-up-а зад гърба си.

5 Comments

  1. Тук някой бая се е постарал 🙂 Поздравления за статията Ясене, страхотна работа!

    Поздрави
    Христо

  2. Габи каза:

    Поздравления за чудесната статия, много е полезна.

    Ето тук даже е предизвикала малка разправия:) Може би ще ви е интересно да прочетете коментарите по ваш адрес:)

    http://www.predpriemach.com/showthread.php?t=45314&p=470268#post470268

  3. Стойне Василев каза:

    Мда, добра дискусия се е получила, само фокусът е избягал някъде 🙂 Ако експертите от там бяха видели истинското url и автора на конкретната статия, нещата щяха да тръгнат в друга посока. Въпреки това, се радвам, че този скромен проект намира повече почитатели с полезните си статии.

  4. Ясен каза:

    Благодаря Ви! 🙂

  5. “Генериране на трафик с помощта на периодичен еmail бюлетин, „RSS feed” и други автоматизирани инструменти”. Това е супер, но има един малък недостатък – работи само в редките случаи когато някой е редовен клиент на даден хотел или хотелска верига. Всъщност от опита си в изграждането на туристически софтуерни продукти съм наблюдавал, че около 90% от хората търсят хотел в конкретен град/квартал защото имат конкретна нужда към определен период от време. Например имам туристическа борса в Берлин и отивам там за 3 дни. търся хотел който да е близо до конгресния център. Нямам интерес от това да ми бъдат изпращани писма, да следя дадения хотел в бъдеще – просто ми трябва за конкретните дати и до там спира моя интерес, тъй като след 2 седмици съм в Дубай и т.н. Като се има предвид, факта че по-голямата част от нощувките се генерират от бизнес клиенти, които също не се интересуват от намаления остават малката група all-inlusive туристи които всяка година почиват в един и същи хотел. Тоест практиката е приложима предимно за курортни хотели. Не и за градски. Иначе много добър и изчерпателен материал. Браво!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.