Избора на хубаво URL или по друг начин казано домейн име е от голямо значение в процеса по изграждането на работещ уебсайт – особено днес, в света на Google и всичките изисквания, които поставят от компанията с цел улесняване на крайните потребители и структуриране на информацията, а от там и изразходване на по-малко ресурси от тяхна страна.
Много е важно да изберете домейн името на вашия уебсайт внимателно – въпреки всичко то е разширение, както на вас, така и на бизнеса Ви, в случая на вашия хотел, къща за гости или друго място за настаняване и почивка. Хубаво е да имате в предвид всички услуги, които предлагате и/или евентуално желаете да предлагате както и поведенческите навиците на бъдещите ви клиенти и посланието, което искате да им предадете още с домейн името.
В допълнение домейн името трябва ефективно да допълва името на вашия хотел, независимо дали ще изберете представяне на бизнеса си с един уебсайт или с множество такива.Трябва да обединява и краткосрочните и дългосрочните цели на вашия бизнес.
Като примери за добре подбрани домейн имена мога да посоча – hotelиметонавашияхотел.com – бизнеса (хотелиерството ) се съдържа в URL-то и веднага след него продължавате да изписвате името. Важно е URL-то да бъде на латиница от гледна точка на оптимизацията. Също така ако разполагате с утвърдено име и разпознаваемост на марката можете да ползвате директно името на хотела си. Пример: иметонахотела.com
В процеса по избор на домейн име можете да изберете измежду няколко описателни и по-генерални url-та; такива които съдържат в себе си ключови думи или описват видовете услуги, които извършвате. Изключително важно е да внимавате! Нали не искате да завършите с име, което е трудно за произнасяне, запомняне или толкова дълго, че да не успява да се събере в полето за e-mail-и.
Като съвет за избор на подходящо URL име мога да ви предложа да проявите креативност, да създадете списък с имена, които Ви харесват и спазват горепосочените правила. Тествайте ги с приятелите си, споделете ги с членове на семейството и вижте, какво им е мнението. Едва тогава – регистрирайте желаното домейн име. Хубаво е да завършва с разширение на „.com”, вместо” .net”, “.biz” или “.org”.
Добра идея е да помислите и по-дългосрочно и да поръчате повече от едно домейн име – особено в случаите, когато сте развили стабилен и успешен хотелиерски бизнес, имате ресурси и идеи с които желаете да разширите предлаганите от Вас услуги, но някой вече Ви е изпреварил и е купил желаното от Вас домейн име. Много често подобни случаи се наблюдават, когато международните компании навлизат на българския пазар, но далновидни българи вече са закупили домейн имената им и очакват да ги препродадат на значително по-високи цени.
Хубаво е да имате в предвид и за сходни по звучене и изписване имена. Много често се случват ситуации, в които новосъздадени бизнеси се възползват от известността и репутацията на други, опериращи от много години и такива, които през цялото това време са инвестирали солидни средства, за да развият бизнеса и репутацията си. За да се предпазите от подобни ситуации, можете да помислите и да закупите сходни или близки до вашето домейн име.
Съществуват не една компании предлагащи хостинг услуги, както в България, така и международни такива. Въпреки това изберете компания след като сте убедени, че предлага превъзходни услуги, инструменти и денонощна поддръжка. Не е добра идея да използвате безплатен хостинг пакет! Твърде вероятно е да изгубете уебсайта си точно, когато не трябва или да бъде използван на рекламна площадка и излъчване на банери с реклами на чужди компании. Цените на хостинг услугите в България стартират около 60 лева за година, което разделено на месечна база е едва няколко лева. В случая – сигурността и всички останали услуги и възможности многократно надвишават подобна инвестиция.
Най-добре е да се обърнете към компаниите лидери на пазара. В България такива са SuperHosting, ICN и Host.bg. От международните можете да разгледате пакетите на GoDaddy и SuperstarHostingAndDomains.com
Преди да изберете компания, уверете се какви мерки за сигурност предлагат, за да ви защитят от спамери и други дребни натрапници. Друг критерии, който да имате под внимание е дали компанията достатъчно добре е развила ресурсите си и може да обслужи клиентите си по възможно най-плавния и безпроблемен начин. Много често се случва да спестите от подобна услуга и да поръчате хостинг пакет, към който са прикачени повече от един уеб сайт и всички други съпътстващи ги инструменти, които натежават, започват да забавят сървъра, правят го изключително рисков по много показатели, за които няма да ни стигне една цяла публикация да си говорим и не на последно място – оказват много лошо влияние по отношение на оптимизацията на вашия уеб сайт.
Време е да погледнете по-отблизо, как ще организирате съдържанието в сайта си. Как ще се подсигурите, че сайтът ви е лесен за използване и сърфиране?
Ето и един от любимите ми сайтове на хотели – просто е уникален! Разгледайте го и черпете вдъхновение 😉
Една от целите на вашия уеб сайт е да предоставя търсената информация, която посетителите да достъпват с лекота и бързина. С други думи информацията трябва да е структурирана на до 3 клика.
Имайте в предвид, че началната страница в повечето случаи служи за ориентация и първи впечатления. Затова е много важно да имате бутони препращащи в дълбочина към различните секции от вашия сайт, както и форма за търсене. Дали основното навигационно меню ще бъде поставено вертикално в ляво на екрана или хоризонтално най-горе на екрана е почти без значение и въпрос на вкус и дизайнерски виждания.
В случай че управлявате голям обект за настаняване и имате допълнителни услуги като SPA център, спортен център и много други, които можете да разделите в отделни категории е добра идея да създадете групирани секции по тези категории. Така ще можете да улесните посетителите си и да ги водите в морето от информация по-лесно. В случай че създавате сайт за нуждите на семейното си хотелче или къща за гости – споделете с дизайнера и програмиста вижданията си, но ги оставете те да ви предложат минимум 3 варианта на дизайн и решения за навигация.
5 Comments
Тук някой бая се е постарал 🙂 Поздравления за статията Ясене, страхотна работа!
Поздрави
Христо
Поздравления за чудесната статия, много е полезна.
Ето тук даже е предизвикала малка разправия:) Може би ще ви е интересно да прочетете коментарите по ваш адрес:)
http://www.predpriemach.com/showthread.php?t=45314&p=470268#post470268
Мда, добра дискусия се е получила, само фокусът е избягал някъде 🙂 Ако експертите от там бяха видели истинското url и автора на конкретната статия, нещата щяха да тръгнат в друга посока. Въпреки това, се радвам, че този скромен проект намира повече почитатели с полезните си статии.
Благодаря Ви! 🙂
“Генериране на трафик с помощта на периодичен еmail бюлетин, „RSS feed” и други автоматизирани инструменти”. Това е супер, но има един малък недостатък – работи само в редките случаи когато някой е редовен клиент на даден хотел или хотелска верига. Всъщност от опита си в изграждането на туристически софтуерни продукти съм наблюдавал, че около 90% от хората търсят хотел в конкретен град/квартал защото имат конкретна нужда към определен период от време. Например имам туристическа борса в Берлин и отивам там за 3 дни. търся хотел който да е близо до конгресния център. Нямам интерес от това да ми бъдат изпращани писма, да следя дадения хотел в бъдеще – просто ми трябва за конкретните дати и до там спира моя интерес, тъй като след 2 седмици съм в Дубай и т.н. Като се има предвид, факта че по-голямата част от нощувките се генерират от бизнес клиенти, които също не се интересуват от намаления остават малката група all-inlusive туристи които всяка година почиват в един и същи хотел. Тоест практиката е приложима предимно за курортни хотели. Не и за градски. Иначе много добър и изчерпателен материал. Браво!