Уроците от живота на Ричард Брансън

Каква е рецептата за успешна кариера по женски
10.09.2015
Приключение ли е бизнесът?
07.10.2015

Уроците от живота на Ричард Брансън

Книгата „Майната му! Да го направим!” на сър Ричард Брансън те кара да си кажеш: „Щом той може и аз мога. Щом някой го е постигнал, значи не е невъзможно”. От заглавието лъха оптимизъм, решителност и известна доза непукизъм. Самата книга кипи от младежка енергичност и напоритост, но същевременно в нея има много мъдрост и критичен анализ на изминалите вече ситуации. Заглавието и подзаглавието са в хармония, сякаш авторът е използвал Ин и Ян концепция за създаването на книгата.

Това личи и от самото съдържание. Подзаглавието „Уроците на живота ми” говори за улегналост, мъдрост и опитност, придобита от изминалия път. Точно това и получаваме от книгата на сър Ричард Брансън „Майната му! Да го направим!” – динамичен баланс между мъдрост и ентусиазъм. Авторът разказва за приключенията, които е преживял и за поуките, до които е достигнал, благодарение на тях.

Книгата е оформена в девет глави, като всяка започва с няколко сентенции, които звучат като слоган, предназначен да мотивира и зареди с енергия читателя. Всяка глава е богат извор, пълен с истории за това как авторът достига до тези сентенции. Ричард Брансън набляга не само на сериозната страна на нещата, но и на важността от забавлението.

Книгата определено пробужда любопитство с различния и динамичен светоглед на автора си, въпреки типичния му американски начин на мислене и изразяване. Ричард Брансън изтъква едновременно значението и на мечтите и на прагматичността. В лошото открива доброто. Невъзможността му да учи, дължаща се на заболяването дислексия, води до силно развитие на паметта му.

Авторът по-скоро напомня на персонален лайф коуч, който стои до рамото ти и те подкрепя, мотивира и насърчава, благодарение на многобройните ситуации, през които е преминал и осъзнатите уроци от тях. С книгата си Ричард Брансън успява да ни предаде усещането, че най-малкото, което дължим на самите себе си, се състои в това поне да опитаме да постигнем нещата, за които мечтаем.

За компактните си сто и деветнадесет страници книгата успява да наблегне достатъчно ясно и отчетливо на важността от това да опитваме нови неща и да се откажем от пораженческата философия на живот, а именно – че не можем да постигнем нещо само защото не знаем как.

Книгата „Майната му! Да го направим!” на сър Ричард е изключително лесна за четене, същевременно динамична, изпълнена с полезни и интересни случки и истории. Чете се на един дъх. Тя предава, достатъчно образно и подробно, част от мъдростта на автора на всички негови читатели. Разказите за живота на Ричард Брансън не са разводнени – всичко е предадено сбито и по същество.

Авторът не спира да се учи цял живот, като насърчава и читателите си към това по един вдъхновяващ начин. Тук изпъква и важността на личния пример. Ричард Брансън получава този пример от семейството си, а той на свой ред го предоставя не само на своите деца, но и на всеки заинтересован читател. Започва с разкази за семейството си. Основава списание на 15 години. Извлича най-доброто от всяка ситуация. Поставя началото на своето бизнес развитие още през тийнейджърските си години. Занимавал се е и продължава да се занимава с различни бизнеси. Фокусира се върху динамичния живот, а не върху механичното и самоцелно трупане на пари, като винаги гледа положително на нещата дори и в трудни моменти.

Не на последно място, книгата „Майната му! Да го направим!” на сър Ричард оставя в нас усещането, че успехът никога не е крайна цел, а е процес, който постоянно трябва да се развива и поддържа.

Книгата представлява есенция от цял един живот, изживян в постоянна динамика и насоченост.

Диана Николова
Здравейте, казвам се Диана Николова. Намирам полето на маркетинга за изключително интересно, динамично и изпълнено с възможности да нови открития и възможности да нови приложения. Полето на маркетинга е толкова обширно – нещата винаги могат да се подобрят , дори и да работят добре и винаги могат да бъдат направени нови открития. С нетърпение очаквам да видя какво ще открие, предложи на света и приложи на практика сегашното поколение маркетолози.

1 Comment

  1. Тодор каза:

    Много хубава и полезна книга, наистина. 🙂

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.