Успешни продажби от мъжа, който винаги носи със себе си макет на мозък

Има 9 категории „луди” шефове. Как да се справим с тях?
09.12.2015
10-те книги, които всеки предприемач трябва да прочете
17.05.2016

Успешни продажби от мъжа, който винаги носи със себе си макет на мозък

Днес ви представяме ревюто на Станислава Иванова за най-новата книга на Саймън Хезълдейн (или мъжът с мозъка) – „Невропродажби”, издадена в България от издателство Изток-Запад.

„Успех и добри продажби” написа като послание Саймън върху моя екземпляр от книгата му.

Изключително удоволствие бе за мен да видя и чуя автора на тази книга през ноември, тук в София. Той е и един от най-изключителните презентатори, които съм гледала на живо.

През цялото време държеше публиката активна и то някак деликатно, уж без да ги провокира. Имаше много живи примери, представени с изумителни превъплъщения като актьор, сменящ персонажите.

Действителните истории, които разказа, илюстрираха основните въпроси и бяха предложени на публиката за знание и забавление. Играта беше на сцената, но тя прикова вниманието на цялата зала.

Навсякъде вече виждам промените в посланията и новия начин на маркетиране на продукти.

И това не е само заради технологиите, а по-скоро заради повишаване на самоосъзнаването към желанията в момента, които са важни за всеки отделен човек, което променя продажбите.

Не е толкова просто да избереш какво да купиш – имаме цели три мозъка, убедена съм, че знаете…

Но все пак, Саймън Хезълдейн ги обяснява не само като физиология, но и показва как това, което се случва вследствие на протичащите процеси в организма ни, влия цялостно на живота ни и определя поведението ни.

Тази книга ме направи още по любопитна с предоставените данни и факти, които са убедителни и интересни. Като тук ще посоча: „Картографиране на мозъка ПРИЗМА” – свръхмодерен инструмент за изграждане на личностни профили.

Това е един от най-подробните и задълбочени инструменти, базирани на неврологията. ПРИЗМА представлява широк синтез на някои от най-новите идеи за това как функционира мозъкът и защо хората се държат по различен начин.

По подобие на системата DISK, която е базирана на това как индивидът реагира на трудностите и проблемните ситуации, при ПРИЗМА цветовете на клиентите са също четири:

Зелените са новаторите и изобретателите. Те рисуват живи картини, както казва Айнщайн – „Ако не мога да го нарисувам, не мога да го разбера”.

Сините са състрадателни, сърдечни и лоялни и винаги са готови да помогнат.

Червените са целенасочени и изключително задълбочени в работата си, категорични в решенията и почти винаги налагат волята си. Носителите на контрола.

Златните са аналитични, щателни, предпазливи, следват правилата, лоялни и компетентни. Подробностите са от голямо значение.

Човешкото поведение е комбинация от генетика и влиянието на всичко, което преживяваме в ежедневието си.

След като знам какво се случва с мен, осъзнавам не само процеса на продажба, но и какво ме кара да направя покупката.

Продажбите са нещо естествено и се сблъскваме с тях всеки ден, без да осъзнаваме това.

Продавам себе си, започвайки разговор пред кафе автомата в офиса. Несъзнателно сканирам дали този, с когото искам да започна разговор, е в подходящо настроение да ми отдели време.

Влагам всичкия си чар и обаяние при интервю за работа, с една цел – да продам времето си за най-добрата възможна цена, която компанията, в която се целя, може да ми даде.

Глас, стойка, облекло, послание, също са част от инструментите, чрез които продавам себе си пред другите.

Продажбите вече са различни.

Търговец и продавач са различни неща.

Търговецът вече прави консултантски продажби, а продавачът – просто ми слага мандарините в плик и взима сумата. Търговецът – включва всичките си умения, за да разбере как може да ми помогне чрез своите продукти, а продавачът набляга на добре изглеждащата стока, която може да се избере на сергията или по каталог.

Търговецът задава въпроси – за какво, как, кога, колко, къде…, за да разбере какво искам аз сега и дали си заслужава да му стана клиент. Да, продажбите вече не са само статистика, те трябва да се измерват и анализират.

„Колкото повече, толкова повече” казва Мечо Пух, но в епохата на знанието, трябва да добавим и повече стойност, желание да предложим решение, да сме експертът, който да покаже на клиента проблем, който не осъзнава, да бъдем там заради него и да покажем, че той е важен, но не като правим всичко на всяка цена, да сме с менталната настройка, че това е най-доброто, на което е попадал клиентът ни и то може да промени живота му и да го приближи към желания успех.

Книгата „Невропродажби” се чете бавно, защото е съвременно практическо ръководство и към нея трябва да се подхожда с ясно съзнание, че тя е носител на промяната.

Желая Ви приятно четене!

Станислава Иванова
Коя съм аз? - Аз съм Станислава Иванова. Имам много идентичности, които се старая да балансирам всеки ден - от майка, жена, съпруга, дъщеря, приятел, колега, коуч и ментор. Моята мисия е да съм здрава. Да бъда богата - духовно и финансово. Да включа всички компоненти - щастие, страст, воля, вяра, любов, уважение.. в постигане на върхови резултати в моя живот. "АЗ съм скенер." т.е. в природата ми е да се интересувам от много и различни теми. Благословена съм с непрестанно любопитство за нови неща във всеки аспект на живота.. В резюмето ми фигурира опит в различни професии, бизнес сектори и проекти. Обожавам да чета и пиша, за това което ме вълнува. Едно от най-добрите ми постижения е дъщеря ми. Тя е моята муза. Един от последните ми проекти е Коучинг за родители. Вярвам, че за да са успешни децата ни, трябва да тръгнем от самите нас и само така ще успеем да ги подкрепим да постигнат своите стремежи.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.