Днес ви представяме ревюто на Станислава Иванова за най-новата книга на Саймън Хезълдейн (или мъжът с мозъка) – „Невропродажби”, издадена в България от издателство Изток-Запад.
„Успех и добри продажби” написа като послание Саймън върху моя екземпляр от книгата му.
Изключително удоволствие бе за мен да видя и чуя автора на тази книга през ноември, тук в София. Той е и един от най-изключителните презентатори, които съм гледала на живо.
През цялото време държеше публиката активна и то някак деликатно, уж без да ги провокира. Имаше много живи примери, представени с изумителни превъплъщения като актьор, сменящ персонажите.
Действителните истории, които разказа, илюстрираха основните въпроси и бяха предложени на публиката за знание и забавление. Играта беше на сцената, но тя прикова вниманието на цялата зала.
Навсякъде вече виждам промените в посланията и новия начин на маркетиране на продукти.
И това не е само заради технологиите, а по-скоро заради повишаване на самоосъзнаването към желанията в момента, които са важни за всеки отделен човек, което променя продажбите.
Не е толкова просто да избереш какво да купиш – имаме цели три мозъка, убедена съм, че знаете…
Но все пак, Саймън Хезълдейн ги обяснява не само като физиология, но и показва как това, което се случва вследствие на протичащите процеси в организма ни, влия цялостно на живота ни и определя поведението ни.
Тази книга ме направи още по любопитна с предоставените данни и факти, които са убедителни и интересни. Като тук ще посоча: „Картографиране на мозъка ПРИЗМА” – свръхмодерен инструмент за изграждане на личностни профили.
Това е един от най-подробните и задълбочени инструменти, базирани на неврологията. ПРИЗМА представлява широк синтез на някои от най-новите идеи за това как функционира мозъкът и защо хората се държат по различен начин.
По подобие на системата DISK, която е базирана на това как индивидът реагира на трудностите и проблемните ситуации, при ПРИЗМА цветовете на клиентите са също четири:
– Зелените са новаторите и изобретателите. Те рисуват живи картини, както казва Айнщайн – „Ако не мога да го нарисувам, не мога да го разбера”.
– Сините са състрадателни, сърдечни и лоялни и винаги са готови да помогнат.
– Червените са целенасочени и изключително задълбочени в работата си, категорични в решенията и почти винаги налагат волята си. Носителите на контрола.
– Златните са аналитични, щателни, предпазливи, следват правилата, лоялни и компетентни. Подробностите са от голямо значение.
Човешкото поведение е комбинация от генетика и влиянието на всичко, което преживяваме в ежедневието си.
След като знам какво се случва с мен, осъзнавам не само процеса на продажба, но и какво ме кара да направя покупката.
Продажбите са нещо естествено и се сблъскваме с тях всеки ден, без да осъзнаваме това.
Продавам себе си, започвайки разговор пред кафе автомата в офиса. Несъзнателно сканирам дали този, с когото искам да започна разговор, е в подходящо настроение да ми отдели време.
Влагам всичкия си чар и обаяние при интервю за работа, с една цел – да продам времето си за най-добрата възможна цена, която компанията, в която се целя, може да ми даде.
Глас, стойка, облекло, послание, също са част от инструментите, чрез които продавам себе си пред другите.
Продажбите вече са различни.
Търговец и продавач са различни неща.
Търговецът вече прави консултантски продажби, а продавачът – просто ми слага мандарините в плик и взима сумата. Търговецът – включва всичките си умения, за да разбере как може да ми помогне чрез своите продукти, а продавачът набляга на добре изглеждащата стока, която може да се избере на сергията или по каталог.
Търговецът задава въпроси – за какво, как, кога, колко, къде…, за да разбере какво искам аз сега и дали си заслужава да му стана клиент. Да, продажбите вече не са само статистика, те трябва да се измерват и анализират.
„Колкото повече, толкова повече” казва Мечо Пух, но в епохата на знанието, трябва да добавим и повече стойност, желание да предложим решение, да сме експертът, който да покаже на клиента проблем, който не осъзнава, да бъдем там заради него и да покажем, че той е важен, но не като правим всичко на всяка цена, да сме с менталната настройка, че това е най-доброто, на което е попадал клиентът ни и то може да промени живота му и да го приближи към желания успех.
Книгата „Невропродажби” се чете бавно, защото е съвременно практическо ръководство и към нея трябва да се подхожда с ясно съзнание, че тя е носител на промяната.
Желая Ви приятно четене!