Как да изградим правилно и позитивно отношение към процесите и хората?

Как да мотивирате себе си и екипа си за успехи както никога досега?
18.09.2014
SmartMoney.bg с курс по лични финанси и инвестиране във Варна
03.11.2014

Как да изградим правилно и позитивно отношение към процесите и хората?

Новото издание на работилницата Мениджмънт инкубатор на The Business Institute започва на 9 октомври 2014 година и читателите на SmartMoney.bg имат възможност да спечелят една стипендия в размер на 65% и две безплатни сесии. Ако искате да спечелите един от трите пропуска, трябва да отговорите на въпроса „Kаква е разликата между лидер и мениджър?“, като попълните следната форма до 23 септември 2104 година.

Вижте какво споделя Мария Московска, Мениджър „Корпоративни клиенти” в Премиер Турс, участник в предишното издание на работилницата – за мотивите да се запише и за практическите ползи от нея.

Какви бяха целите Ви, за да се включите в “Мениджмънт инкубатор”, защо потърсихте това участие? Споделте три полезни неща, които взехте от нея?

– Целта да се включа в работилница “Мениджмънт инкубатор” бе да се науча да търся по-добра и ефективна комуникация с колегите си, както и да се опитам да се науча да бъда активната, “търсеща” обратна връзка, страна с хората от екипа си. В тази си част програмата ми беше много полезна. Получих много практически съвети как да получавам тази обратна връзка, дори и в случаите когато хората не са готови да я дадат.

Как участие в “Мениджмънт инкубатор” повлия на професионалната ви практика?

– Много се старая да приложа нещата на практика. Потокът на информация и комуникация, както между различните отдели, така и между хората в един отдел, се оказва доста сериозен проблем, с който се сблъскват редица големи фирми. Това е нещо, върху което трябва да се работи целево и осъзнато от всички членове на екипа.

Друго полезно, интересно и бих казала много добре практически ориентирано и застъпено нещо в програмата, лично за мен, беше разглеждането на различните типове хора във всяка фирма и тяхното поведение. Това ми помогна да разбера и да се опитам да анализирам собственото ми  поведение, както и  поведението на другите хора в екипа. Този анализ е от голямо значение, тъй като в неговата основа стоят основните стимули и мотиви в поведението на хората от екипа, в тяхната екипност, креативност и удовлетвореност.

Не на последно място, програмата помогна и на мен самата – да осъзная своите грешки и  роля в процеса на екипна работа, да се опитам да се науча да давам по-ясни и точни послания, да прецизирам изисквания си към хората и да се науча да делегирам правомощия.

Разбира се има още много да работя върху себе си, за да мога да кажа, че съм успешна в гореизброените насоки, но бих заключила, че участието ми в работилница “Мениджмънт инкубатор” беше поставяне на едно добро начало. Начало, което ме накара да се замисля върху всички онези “малки неща”, които вътрешно в себе си знаем, но осъзнаването на които е изключително важно за едно правилно и позитивно отношение към процесите и хората в работната среда.

Стойне Василев
Стойне Василев
Казвам се Стойне Василев и съм независим личен финансов консултант, инвеститор и собственик на най-популярния сайт за лични финанси в България – SmartMoney.bg, автор на бестселъра „Умни пари“, както и председател на Управителния съвет на Българска асоциация на личните финансови консултанти (БАЛФК).

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.