Как да изградим правилно и позитивно отношение към процесите и хората?

Как да мотивирате себе си и екипа си за успехи както никога досега?
18.09.2014
SmartMoney.bg с курс по лични финанси и инвестиране във Варна
03.11.2014

Как да изградим правилно и позитивно отношение към процесите и хората?

Новото издание на работилницата Мениджмънт инкубатор на The Business Institute започва на 9 октомври 2014 година и читателите на SmartMoney.bg имат възможност да спечелят една стипендия в размер на 65% и две безплатни сесии. Ако искате да спечелите един от трите пропуска, трябва да отговорите на въпроса „Kаква е разликата между лидер и мениджър?“, като попълните следната форма до 23 септември 2104 година.

Вижте какво споделя Мария Московска, Мениджър „Корпоративни клиенти” в Премиер Турс, участник в предишното издание на работилницата – за мотивите да се запише и за практическите ползи от нея.

Какви бяха целите Ви, за да се включите в “Мениджмънт инкубатор”, защо потърсихте това участие? Споделте три полезни неща, които взехте от нея?

– Целта да се включа в работилница “Мениджмънт инкубатор” бе да се науча да търся по-добра и ефективна комуникация с колегите си, както и да се опитам да се науча да бъда активната, “търсеща” обратна връзка, страна с хората от екипа си. В тази си част програмата ми беше много полезна. Получих много практически съвети как да получавам тази обратна връзка, дори и в случаите когато хората не са готови да я дадат.

Как участие в “Мениджмънт инкубатор” повлия на професионалната ви практика?

– Много се старая да приложа нещата на практика. Потокът на информация и комуникация, както между различните отдели, така и между хората в един отдел, се оказва доста сериозен проблем, с който се сблъскват редица големи фирми. Това е нещо, върху което трябва да се работи целево и осъзнато от всички членове на екипа.

Друго полезно, интересно и бих казала много добре практически ориентирано и застъпено нещо в програмата, лично за мен, беше разглеждането на различните типове хора във всяка фирма и тяхното поведение. Това ми помогна да разбера и да се опитам да анализирам собственото ми  поведение, както и  поведението на другите хора в екипа. Този анализ е от голямо значение, тъй като в неговата основа стоят основните стимули и мотиви в поведението на хората от екипа, в тяхната екипност, креативност и удовлетвореност.

Не на последно място, програмата помогна и на мен самата – да осъзная своите грешки и  роля в процеса на екипна работа, да се опитам да се науча да давам по-ясни и точни послания, да прецизирам изисквания си към хората и да се науча да делегирам правомощия.

Разбира се има още много да работя върху себе си, за да мога да кажа, че съм успешна в гореизброените насоки, но бих заключила, че участието ми в работилница “Мениджмънт инкубатор” беше поставяне на едно добро начало. Начало, което ме накара да се замисля върху всички онези “малки неща”, които вътрешно в себе си знаем, но осъзнаването на които е изключително важно за едно правилно и позитивно отношение към процесите и хората в работната среда.

Стойне Василев
Казвам се Стойне Василев и съм независим личен финансов консултант, инвеститор и собственик на най-популярния сайт за лични финанси в България – SmartMoney.bg, автор на бестселъра „Умни пари“, както и председател на Управителния съвет на Българска асоциация на личните финансови консултанти (БАЛФК).

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.