Днес сме ти подготвили нещо наистина уникално – Тотално пълно ръководство как да стартираш печеливш бизнес от нулата в дропшипинга. Този материал от над 9,600 думи представлява цяло бизнес обучение и включва всичко, което ти трябва, за да изградиш твоя онлайн магазин. Автор на тази мини-електронна книга е Богдан Димитров.
Дропшипингът е гореща тема. Все повече хора искат да започнат работа от дома или бизнес без висока (или никаква) начална инвестиция, а тази дейност е точно такава.
Това е лесен и удобен начин да продаваш, без да имаш собствен продукт или да обработваш пратки. Нуждаеш се само от сайт, време, пари за реклама и вече имаш готов магазин с артикули, които да продаваш.
Разбира се, има и проблеми като конкуренция, ниски печалби и намиране на доставчици, но всичко това ще го обсъдим подробно в тази статия – стъпка по стъпка.
Какво ще научиш от статията?
Защо дропшипинг?
Когато започнах приключението си в онлайн търговията, това беше първото нещо, с което се захванах. С точно 38 лева си купих домейн и хостинг от SuperHosting.bg. Свързвах се с доставчици и създадох първият си онлайн магазин само за няколко дни.
В началото беше трудно и имах 3-4 продажби седмично. След това – по 1-2 на ден, а след 2 години и половина, сайтът вече беше един от най-големите на пазара и приемах десетки поръчки дневно.
Не го казвам, за да се хваля.
Идеята ми е, че за да започнеш, не ти трябват огромни инвестиции, умения или екип. Можеш да започнеш с малко и да градиш. С времето ще ти се разкриват нови възможности и ресурси.
Дропшипингът е метод да продаваш продукт, който не притежаваш. Когато получиш поръчка, даваш адреса за доставка на доставчика и той го изпраща от твое име. След като клиентът приеме пратката си, получаваш комисионна.
Печалбата е разликата между цената за крайния клиент и тази на дропшипъра, т.е. ти.
Ще ти дам пример. Ако доставчикът е сложил крайна цена за клиента 60 лева, а цената за теб е 40 лева, разликата от 20 лева отива в твоя джоб.
Когато клиентът направи поръчка, той плаща 60 лева на теб. След това ти заплащаш 40 лева на доставчика и той изпраща продукта от твое име. Това е стандартната версия.
Побългарена версия
Нека разгледаме „родната“ версия. В България методът е друг. Когато получиш поръчка, пращаш данните за нея на доставчика. След това той изпраща продукта и получава плащането. Отново разликата в цената е твоята печалба.
Неудобството на този вариант е, че получаваш парите след месец. Някои плащат веднага, но най-често е след около месец или при достигане на определена сума за изплащане. Въпреки че за някои това е неудобство, методът си остава чудесен за старт.
Процесът на дропшипинга
Ето накратко как преминава процесът на дропшипинг сътрудничеството: Намираш доставчик, който има продукти по твой вкус. Свързваш се с него и подписваш комисионен договор (не се налага да имаш фирма или каквото и да било). Доставчикът ти дава снимки, описания и всичко необходимо, за да продаваш, и то веднага.
Следващата стъпка е да създадеш уеб сайт. Качваш снимките и описанието на продукта в сайтове за обяви или на Facebook страница. Когато имаш продажба, изпращаш данните за поръчка на доставчика (продукт, количество, адрес за доставка и т.н.).
Доставчикът изпраща стоката до клиента от твое име. Ако клиентът заплати, получаваш комисионна. Доставчикът ти изплаща комисионна (от 1-во до 5-то число или както сте се разбрали). Най-често сътрудничеството започва по този начин.
Преди да започнеш да търсиш партньор, ще ти покажа в дълбочина плюсовете и минусите на дропшипинга. След като го прочетеш, ще можеш да вземеш правилно и информирано решение.
Дропшипингът дава избор без голяма инвестиция – най-хубавото нещо на този бизнес е разнообразието. Има стотици доставчици с хиляди продукти. Буквално можеш да създадеш онлайн магазин със стотици артикули за няколко минути, при това без да дадеш и 1 лев за стока.
Добавяне на продукти към вече готов магазин – вече имаш сайт? Увеличи продуктите, като използваш дропшип. Когато аз започнах, имах малко, но исках да предлагам повече. Затова се свързах с доставчици и запълних липсващите артикули. След като потръгна, започнах да си ги купувам на едро или да ги произвеждам.
Тестване на продукти – Можеш да тестваш или проучиш кои продукти се продават. Вместо да рискуваш, ползвай дропшипинг. След това само си ги купи или произвеждай.
Ето още ползи:
Страхотен модел за старт, но си има и някои недостатъци. Трябва да се справиш основно с 3 проблема:
Сега ще ти предложа решение на всеки проблем поотделно.
Отличаване от конкуренцията
Лесният старт е нож с две остриета. Колкото е по-лесно, конкуренцията се засилва. Това не винаги е така, но все пак ще трябва да вземем мерки.
Например, ако се договориш с ексклузивен доставчик за продукт, може да нямаш изобщо конкуренция. В други пазари, като дрехи или обувки, положението е различно. Ще видиш стотици търговци, които продават едно и също. Аз също бях в този пазар и успешно преборих зверската конкуренция.
Как да го направиш и ти, можеш да прочетеш по-надолу.
Ниски печалби
Ако си наясно с печалбите на едро, дропшипингът ще ти се стори слабо печеливш. Комисионните вървят от 10% до 20%. При късмет може да вземеш 30% от стойността на продукта, т.е. ако продадеш стока за 100 лева, прибираш 10, 20 или 30 лева. Комисионните варират най-често в тези рамки.
Платена реклама
Цените за реклама в България са (все още) ниски. Печалбите от дропшип са малки. В зависимост от продукта, може да изхарчиш между 7 и 10 лева за продажба. При средна печалба от 10/20/30%, разходът може да ти „изяде“ до 50-60% от нея. Разбира се, може да отложиш платената реклама за по-късно. Например, когато закупиш продукта на едро или започнеш да го произвеждаш.
Все пак ще говорим за това как да запазиш печалбите си, дори с платена реклама. Като цяло лошите страни са следните:
Ниски комисионни
Те са от порядъка на 10-25%. Зависи и от твоите цели, като при средна цена 60 лева на продукт и комисионна от 15%, печалбата за теб е 10 лева. При 1-2 поръчки на ден няма проблем да си докарваш към 250-300 лева на месец.
При грешка на доставчика, ти трябва да се извиняваш и разправяш с клиента.
Липса на контрол върху продукта и цената.
Конкуренция (щом е лесно – повече хора ще се възползват).
Претегли ли плюсовете и минусите?
Ако искаш да стартираш дропшипинг, първо трябва да намериш доставчици. Сега ще говорим как точно.
Метод 1: Търсене в Google
За да намериш бизнеси, които предлагат дропшипинг, напиши в Google „онлайн магазин дропшипинг“. Интересуваш се от конкретна стока? Пробвай различни ключови фрази:
“Козметика дропшипинг”
“Дрехи дропшипинг”
“Маркови стоки дропшипинг”
“Маркови обувки дропшипинг”
“Техника дропшипинг“
„Книги дропшипинг“
Защо от онлайн магазини?
Защото най-често те предлагат дропшипинг. Първо бих започнал оттам. След това ще търся другаде – складове, познати или фирми.
Метод 2: Питай директно сайтове или онлайн магазини
Друг начин е да разглеждаш сайтове и да питаш, дали предлагат дропшипинг или афилиейт програма. Повечето търговци, които предоставят такива програми, са ги посочили някъде из сайтовете си (най-често във футъра). Търси линкове като:
„Партньорска програма“
„Франчайз“
„Дропшипинг“
„Станете наш партньор“
Дори да не са отбелязани, питай.
Просто попитай
Някои сайтове се съгласяват на дропшип, въпреки че никъде не го пише. Без да се чувстваш нагъл, просто попитай. Веднага щом забележиш хубав продукт от чужд сайт, питай за партньорство. Повечето като теб ги е срам, неудобно или не се сещат за този вариант.
Това е шансът ти да се отличиш с уникален продукт. Най-лошото, което може да стане, е да ти откажат. Чукай и ще ти се отвори.
Метод 3: Predpriemach.com
Най-известното място за онлайн бизнес в България е форумът на predpriemach.com. В секцията “Дропшиппинг“ има предложения за всичко – от спортни стоки и аксесоари до медицинска козметика и уреди. Първото място, на което се съобщава за дропшип е там, така че посещавай сайта.
Съветвам те да се абонираш за дропшипинг секцията на форума. Така, когато някой пусне тема, веднага ще разбереш.
Метод 4: Физически магазини или бизнеси
Има физически магазини, които продават и онлайн. Повечето им собственици обаче не знаят какво е дропшипинг. Това е твоят шанс – предложи сътрудничество. Снимай продуктите от физическия магазин и започни да ги промотираш онлайн срещу процент от продажбите.
Това не винаги става. Може да ти нямат доверие или време да обработват пратки. Най-добре се получава ако имаш познат, който ръководи такъв магазин в близост до офис на куриерска фирма. Правил съм подобно нещо и собственикът беше доволен – хем получаваше повече продажби, хем си имах уникален продукт.
Преди да избереш доставчик, трябва да направиш проучване за продукта и пазара.
Защо?
Защото ще ти помогне да печелиш повече пари. Освен това ще спестиш нерви, време и ядове. За да върви гладко ще ти дам няколко доказани съвета за дропшипинга. Всичките съм ги научил по трудния начин и гарантирам, че работят.
Ето белезите на перспективен доставчик:
Винаги питай за бонуси при определен оборот. Повечето доставчици предлагат по-висока комисионна при високи обороти. Когато аз се занимавах с дропшип, се ползвах с привилегии от доставчиците, но и продавах повечко.
Старай се да имаш продажби и ще ти се отворят врати за повече комисионни, предложения и партньорства. Ако продаваш повече, доставчиците ще започнат да търсят теб с по-добри условия.
Интересувай се, дали можеш да сложиш собствена надценка на продукта.
Вместо да получиш само процент от комисионните, можеш да сложиш и някой лев отгоре. Не много, но и с 5 лева да увеличиш печалбата от продажба, в края на месеца ефектът е забележим.
Съвсем реалистично е да правиш 20-30 продажби месечно. Говорим ако не си даваш много труд. Ако сложиш допълнителни 5 лева, това са 100-150 лева „бонус“.
Дръж доставчика надалеч от клиента.
Повечето нямат интерес да се занимават с твоите клиенти. Но все пак, някои оставят своя телефонен номер, име на фирма и ако клиентът се обади – казват името на фирмата или магазина.
Ако искаш да градиш име и сайт, намали връзката между доставчика и клиента. Повечето са наясно с това и избягват да оставят име на фирма. Попитай как процедира доставчикът, за да бъдеш готов.
Аз изисквам следното:
След като вземеш тези мерки, вече развиваш бранд. Клиентите ще звънят директно на теб и няма да бъдеш прескачан.
Работи с коректни партньори. Досега рядко съм срещал некоректни, но ги има. Имали сме уговорка, но не я спазват. Опитват се да „откраднат“ клиента, като му се обаждат или му предлагат по-ниски цени (могат да си го позволят, защото махат комисионната ти).
Някои пък обичаха да пращат флаери и рекламни материали в кутиите с пратки. Един „партньор“ ми се отплати за продажбите, които му правех по този начин. Разбрах го случайно. Трудно може да се види, когато не знаеш какво се праща до клиента.
За да тестваш доставчика, направи следното:
Ако всичко е наред, намерил си коректен партньор. Поздравления!
Това е началото. За да върви бизнеса гладко, трябва да направиш най-важното – проучване на пазара.
Искаш да продаваш много? Избери силен пазар. Представи си колко ще печелиш, ако работиш с продукт, който никой не търси. Добави ниските печалби от дропшипинга и картинката е пълна.
Има 2 белега по които можеш да разбереш дали си струва да започнеш: търсене и конкуренция. За всеки от белезите, ще обсъдим дали отговаря на изискванията.
Белег 1: Има ли търсене и предлагане?
Има ли търсене има и предлагане.
Ако в твоя пазар има реклама на различни фирми или търговци, има условия за бизнес. Онлайн, това се разбира лесно.
Ето как:
Реклами в Google AdWords
Отвори търсачката на Google. Напиши различни думи описващи твоят продукт/пазар. Ако виждаш реклами (вдясно и над резултатите за търсене в жълто), това е добре. Има знак, че някой е платил за реклама. Следователно, има търсене.
Реклами във Facebook
Ако продукта или услугата ти се рекламира във Facebook, в нея има пари. Рекламите са най- често на две места:
News Feed – Най-ефективната и скъпа реклама. Ако често виждаш реклама на твоя продукт или услуга от различни фирми или търговци, това е добре. Ако под името на Facebook страницата която рекламира видиш “Sponsored”, това е реклама, не пост.
Right Column – Рекламите „в дясно“ нямат нужда от пояснение. Ако често виждаш реклама на избраната от теб тематика, това е добре. Някой е платил за нея. Следователно, има и търсене.
Facebook страници
Освен реклами, провери за предлагане и във Facebook страници. Страниците са люпилня за бизнеси. Вместо да стартират веднага със сайт, предпочитат да опипат почвата с малко продажби. Освен тях, наблюдавай и страници на други бизнеси. Обърни внимание на следното:
Има ли интерес към тях? Коментари?
Има ли въпроси за продажба? Например, „Цена?“, „Как да поръчам?“, „Мога ли да поръчам по телефон?“ и т.н. Лайкове? Споделяния? Ако забележиш, че има интерес, това е добре. На прав път си.
Сайтове за обяви
Разгледай категориите в сайтовете за обяви за сходен продукт.
Има ли и други обяви? Има ли продажби? Има ли като цяло интерес към продукта? Има ли конкуренция от други бизнеси?
Белег 2: Има ли в пазара конкуренция?
„Винаги има място за още един добър бизнес“. Нека развенчаем един гаден мит – „Пазара е запълнен, недей да се занимаваш с това“. Това е може би един от най-лошите съвети, които можеш да приемеш. Когато имаш много конкуренти в пазар, това е добре.
Имаш солидно доказателство, че в бизнеса има пари.
Aко си в пазар, където нямаш конкуренция, трябва да се замислиш защо си сам. Със сигурност някой е мислил да направи същото. Ако не са стартирали или вече ги няма (разбирай фалирали), това е червен флаг.
Обожавам конкурентните пазари. В тях можеш да разработиш и продаваш десетки свои или чужди продукти. Ще имаш редица начини да се отличиш и печелиш. След като разбра дали има хляб в пазара, време е да избереш продукт.
Преди да говорим за самият продукт, нека отбележа 2 неща, които засягат теб:
Първо, имаш ли интерес към продукта?
Избери продукт и пазар, който те влече. Никога не прави грешката да направиш избор само заради комисионната. Разгледай доставчиците, продукти и помисли към кои имаш искрен интерес.
Един от начините да успееш в дропшипинга, е да създаваш качествено съдържание – статии, видео, ръководства за продукта. Ако нямаш познание или интерес към него, няма как да го направиш. Поне не качествено.
Това е критично. Отнеси се сериозно. Половината от успехите в дропшипа (и бизнеса) се крие в този принцип.
Ако успееш да обучиш и информираш клиента за твоя продукт, той ще избере теб. Помни, че в дропшипинга има конкуренция и най-силният начин да изпъкнеш, е да даваш полезна информация. Без нея, си капка в морето.
Второ, би ли ползвал продукта на доставчика?
Научих този принцип от МЛМ. Винаги промотирай продукт, който ползваш, искрено харесваш и имаш познание. Колкото повече знаеш за него, толкова повече можеш да помогнеш на клиента.
Как можеш да продаваш нещо, ако самия ти не го ползваш? На какви условия трябва да отговаря „стоката“?
За да се продава повече, продукта трябва да отговаря на определени условия. Ето ги и тях…
Продукти, които премахват болка са лесни за намиране и продажба. Причината е, че активно се търсят от клиента. Няма ли да търсиш решение на наболял проблем?
Какви продукти лекуват болка?
Какви продукти носят удоволствие? Продукти свързани с някаква страст, интерес или хоби се продават добре. Веднага се сещам за:
Изкуство – картини, ръчно изработени предмети, колекционерство и др. (Тези вървят повече в чужбина).
Ако продукта може да се поръчва често, това е предимство. Няма по-хубаво да привлечеш клиент, който се връща и оставя своите пари. Отново. И отново. Ако не можеш да продаваш често на клиент, губиш много.
Примери за такива продукти са:
Защо?
Повече продажби на един клиент. Повече аксесоари, повече поръчки. За моя телефон и лаптоп, имам цяло чекмедже с аксесоари:
Дал съм повече пари за аксесоари отколкото за самата техника. Освен това, когато отида отново до магазина за аксесоар, почти винаги взимам и нещо друго. Вземи си бележка и се постарай клиента да се връща честичко при теб.
Имаш ли познания в продукта или услугата? Защото ако имаш, ще продаваш повече. Хората търсят решения на своите проблеми. Някои си мислят, че може да сложиш снимки на обувка и са готови. Грешка!
Когато клиент купува, има проблем:
Накратко, трябва му решение. Обувката която продаваш е решението.
Ако обаче му дадеш съвет как да ги третира, за да не се късат или развалят, добавяш стойност. Клиента пести пари и нерви.
Ако обясниш, защо му трябва точно твоят модел, добавяш стойност. Клиента се обучава за проблема.
Ако му обясниш, че модела подхожда или не за събитието, добавяш стойност. Клиента няма да се изложи и ще изглежда „на място“.
Най-лесният и ефективен начин да придаваш стойност е като обучаваш клиента.
Така ще можеш да продаваш по-скъпо и отличиш от конкуренцията.
Успееш ли да дадеш качествена информация, при една и съща цена и продукт, клиента ще избере теб.
Добре, какъв продукт да избера за да добавя стойност чрез знание?
Избери пазар и продукт за който имаш знания.
Колкото е по- сложен, изпълнен с проблеми и „тънкости“, толкова повече стойност можеш да придадеш.
Например ако избереш да продаваш козметика, имаш безкраен избор от теми и проблеми за статии.
Да вземем за пример продукт против акне:
За колкото повече проблеми можеш да пишеш в пазара, толкова по-добре.
Как да представя информацията?
Можеш да я представиш по следните начини:
Например ако продаваш техника с аксесоари, кратко ръководство как се инсталира и свързва продукта е идеално.
Защо продукт, който е сложен за употреба?
Отличен шанс да добавиш стойност. Колкото повече компоненти или аксесоари, толкова повече търсене за информация в Интернет. Дай качествена информация и хората ще те намират и купуват повече.
Повечето от посетителите, които влизат от Google в сайта ти търсят решение на свой проблем:
След като отговориш на въпросите им чрез статия, могат да закупят и продукта ти. Това са ползите от продукт в пазар с проблеми – предлагаш и продаваш повече решения. Шанса да те открият се покачва.
Повечето сайтове изглеждат зле. Имаш нужда от красив, професионално изглеждащ и лесен за ползване сайт. Няма нужда да си дизайнер. Нито пък се налага да наемаш фирма (или поне не засега). Затова ти препоръчвам…
Използвай готови системи – WooCommerce (WordPress), OpenCart, Magento, PrestaShop.
Личният ми фаворит е WordPress + WooCommerce.
Гъвкав. Пълен с функции и лесен за ползване. Търсачките го обичат и се класира лесно в Google. Ако си мислиш, че WordPress става само за блог, приготви се за шок. WP+ WooCommerce е най-използваната система за онлайн търговия в света с пазарен дял ог 37%.
Над 15 милиона магазина я ползват и се увеличават. Далеч пред всички останали.
Спестяваш време – повечето хора губят време и пари в дизайн без да получават добри резултати. Освен, ако наистина не разбираш, съветвам те да ползваш готова тема.
В началото (и не само) инвестирай пари в наистина важни неща – реклама, маркетинг, обучение и търсене на вървежни продукти и т.н. Уникален дизайн можеш да си позволиш и малко по-късно. Не се притеснявай. Сайтът ти няма да прилича на друг. Изборът от шаблони е толкова огромен, че е цяло чудо това да стане.
Професионален дизайн на сайта или блога – единственото, което трябва да добавиш е твой текст, снимки или информация за продукта. Темите са „барнати” и изглеждат страхотно и на мобилни устройства – таблети, смартфони и т.н.
Респонзивен/адаптивен дизайн – това е стандарт. Създаването на мобилна версия на сайт е скъпо и трудно. С готова тема решаваш проблема и улесняваш потребителите.
Безплатни обновявания – всички теми се обновяват редовно. Отговаряш на всички нови изисквания.
Къде да намериш красиви шаблони за WordPress?
Themeforest.net има най-широкият избор. Обичам и ползвам WordPress, така че, ти показвам за него. Ето примери, какви дизайни можеш да имаш за 10-15 минути (след като се бръкнеш с 50$):
Ако ползваш OpenCart, Magento, PrestaShop или др., потърси в специализираните им сайтове.
Ако искаш печеливш магазин, не прави тези 3 грешки
Когато разглеждам дропшипърски сайтове, забелязвам основни 3 гряха:
Грешка 1: Безплатен хостинг
Мога ли да ползвам безплатен хостинг? Не. Извинявай, но не звучи сериозно домейнът да изглежда така: Magazinanamaria.freehost.com. Купи си собствен. Не подлежи на обсъждане.
Грешка 2: Използване на едни и същи снимки
Използвай снимките от доставчика в краен случай. Търси в интернет различни и по-хубави. Всички използват снимките на доставчика, за да се отличиш, направи обратното. Можеш да търсиш от магазини или търговци в чужбина или да направиш свои.
Нека ти покажа бързи трикове.
Search Google for this image
Ако ползваш Google Chrome, кликни с дясното копче на продуктова снимка и натисни “Search Google for this image” (ако ползваш Chrome на български – „Търсене на това изображение в Google“.
С тази команда търсиш сходни изображения и помага да намериш нови снимки на същия продукт.
Търсене в Google изображения
Друг начин е да напишеш в Google името на продукта. Кликни на „Търсене на изображения“ и ще излязат резултати само на снимки. Можеш да потърсиш и в сайтовете на Amazon и Ebay.
Можеш ли да повярваш, че снимката със сeнчест фон е правена в домашни условия? (Снимката с чист бял фон е от сайта на Supra). Технологията позволява да правиш снимки в домашни условия, които не се различават от професионалните. Възползвай се.
Направи свои уникални снимки или обработи вече готови. Целта е да се отличиш. А, и ако ги обработиш по-добре от конкурента, ще продаваш повече.
Препоръчвам ти да ползваш тези инструменти:
Чрез тях можеш да добавяш филтри, осветление, изчистване, контраст и т.н.
С красиви снимки продаваш повече и се отличаваш от конкуренцията
Клиентът пазарува с очите. С правилна обработка можеш да продадеш почти всичко. Снимките стават по-изчистени. Живи. Създават желание у клиента да купи продукта. Освен това, с хубави снимки се отличаваш в сайтовете за обяви, Ebay и останалите.
Там повечето снимки са на бял фон или пък снимани в домашни условия. Ако добавиш красив сив фон или ефект – изпъкваш. Изглеждаш професионално. В тези сайтове си капка в морето. Задължително е да се отличиш.
Обърни внимание и на подреждането на снимките
Ако имаш онлайн магазин, направи всички снимки в дадена категория да са еднакво ориентирани и пропорционални. Грозно е продуктите да се различават.
Виж за какво говорим.
Постарай се сайта да изглежда добре. Подреденият визуално магазин говори за професионализъм и сигурност. Клиентът вижда, че си се постарал.
Грешка 3: Избор на продукти
Не продавай всичко, което намериш. Създай стил на магазина. Често забелязвам в дропшипърски сайтове продукти от кол и въже. Вижда се маркова обувка за 200 лева до китайски часовник за 8.50 лева.
Ако продаваш марков продукт до реплика, губиш всякакво доверие. Винаги продавай продукти от един вид. Например:
Тук правилото е спазено – продаваш маркова стока. Другото, продаваш продукти, които имат нещо общо.
Понякога виждам в сайтове да се продават костюми заедно с тенджери и ножове. Лампи и аксесоари за кола до дамско бельо.
Колко доверие би имал клиентът, ако до маркова стока има реплика? До костюм, тенджера или комплект готварски ножове? До нови чистачки бикини?
Да, не много. И е смешно. Освен, ако сайтът ти не е вид хипермаркет, придържай се към една ниша и продуктите в нея.
Както споменах по-горе, дропшпингът е страхотен модел, но с недостатъци – ниски печалби и конкуренция със същите продукти. Ниските печалби ще те спъват да инвестираш в платена реклама. Така ще имаш по-малко продажби и пари за реклама, както и за развитие на сайта. Кръгът се затваря и развитието се спъва.
Сега ще говорим как да печелиш повече и премахнеш повечето пречки.
Ако започваш от нулата и няма да влагаш в стока, приложи съветите. Който и вариант да избереш, съветите по-долу ще ти помогнат да имаш повече пари, клиенти и успех в бизнеса.
Започваме с най-важното…
„Защо да купя от теб?“
Ако клиентът ти зададе този въпрос и нямаш отговор – нямаш нищо. Отговорът на въпроса се нарича УТП –Уникално Търговско Предложение/Предимство. УТП е ключово в дропшипинга. С какво можеш да се отличиш? Цена?
Ако тръгнеш да се състезаваш по цена, изгаряш бързо и вредиш на всички. Когато ти намалиш цените, конкуренцията ще направи същото. Оттам и всички останали. Накрая: няма да има печалби за никой.
Вместо да се състезаваш по цена, използвай други методи. Един от тях е разработване на УТП. Имаш ли го, можеш да пребориш конкуренцията, да продаваш по-скъпо и да задържаш или привличаш клиенти по-лесно.
УТП може да бъде всичко
Разбира се, всичко, което те отличава от конкурента. Представи си, че си на пазар. Какво те кара да избереш една сергия пред съседната? Цена? Ок, добре. Зеленчуците изглеждат по-свежи и апетитни? Това е УТП. Или пък, ако вземеш 2 марули, 3-тата е на половин цена? Това отново е УТП.
Всичко, което носи стойност на клиента и те отличава от конкурента, е твоето Уникално Търговско Предложение.
Да се отдалечим от зеленчуковия пазар
В Интернет ситуацията е същата. Вместо сергии обаче, всички сайтове са един до друг. Ако при теб клиентът намира нещо, което му носи стойност, ще избере теб.
Ето 2 чудесни примера:
УТП 1: Отношение към клиента
Това е важно. Много важно. Бил ли си в магазин, където продавачките гледат лошо? Или пък са груби и не ти обръщат внимание? А виждал ли си как, като не купиш, дори не ти казват “чао”?
Кой иска да пазарува в такъв магазин?
А бил ли си в магазин, където се чувстваш прекрасно? Обслужването е на ниво. Получаваш усмивка. Отношение. Всичко ти се обяснява внимателно и търпеливо. А дори и да не купиш, пак те поздравяват за довиждане.
Лично аз винаги се връщам във втория тип. Нещо повече. Винаги го препоръчвам на близки и приятели.
Доброто отношение към клиента е толкова рядко, че се налага да пиша за него като някакво предимство или тактика. В дропшипинга ще имаш проблеми.
Доставчикът ще обърка артикул. Или пък ще забрави да го изпрати и т.н. Ти общуваш с клиентите, така че ти ще решиш проблема. Неприятно е да отговаряш за чужди грешки, но такъв е животът. Как реагираш и се справяш с тези проблеми, е отношението ти към клиента.
Ето няколко съвета:
Винаги поемай вината – бъди учтив и възпитан по телефона. Изслушвай клиента и разбери проблема му. Ако има някаква грешка, извини се и я поправи. Недей да казваш, “ами доставчикът обърка”. Звучиш детински и непрофесионално. Не го прави.
Говори на “Вие” – често ми се случва, когато поръчвам нещо онлайн, да се обръщат към мен с “приятел”. “пич”. Да ми говорят на “ти” без позволение и т.н. Тези неща ще ги забравиш. Говори професионално, но топло и приятелски. Недей да звучиш студено или дистанцирано (или „любимото“ ми – отегчено) по телефона.
Поеми разходите по доставките – ако доставчикът ти обърка нещо, разберете се, ти или той да компенсирате клиента с продукт. Недей да караш клиента да плаща за твоите грешки. Звучи логично, но веднъж бях задължен да платя 3 (!!!) доставки, понеже магазинът беше объркал продукта ми. Меко казано, бях ядосан. Оттогава не съм се връщал там.
Ако нещо се обърка, предложи “извинителни отстъпки”, безплатни доставки или просто извинение. Върши чудеса.
Бъди професионалист – разучи пазара и продукта, който предлагаш. Когато ти зададат въпрос и не можеш да отговориш, не си компетентен за работата. Сигурно ти се е случвало да попиташ нещо и да те мотаят, препращат или мрънкат небивалици по телефона. Това е лошо. Бъди професионалист и разучи условията, продукта и особеностите му.
При дропшипинга това е сложно, защото продуктът не е при теб. Можеш да решиш проблема, като отидеш до склада на доставчика или пък го накараш да ти прати от продукта, за да го разучиш. Няма значение. Знай какво продаваш в дълбочина.
УТП 2: Добавяй стойност чрез качествено съдържание
Съдържание, което решава проблеми:
Накратко, води трафик и продажби.
Как да пишеш качествено съдържание?
Тук проличава колко добре си свършил задачите досега.
Без това не става. Първо, дори да имаш знание в областта, учи още и още. Никога не може да знаеш твърде много. Ако се занимаваш с нещо от което не разбираш или го смени или учи повече. Е, как да помогнеш на клиента?
Търси проблеми из форуми, коментари, сайтове и т.н. Ако е често срещан проблем в твоята сфера, пиши за него.
Предложи решение под формата на информация.
Вече имаш посетители?
Попитай ги за какво искаш да пишеш.
Отговора на тези въпроси е заглавие на статия.
Можеш да намираш проблеми и по-следните начини
Например в моя бизнес с облекло грешките са:
Ако не ти се пишат статии, ползвай видео. Препоръчвам ти го, защото повечето продукти на дропшипинг са „по-визуални“ – дрехи, обувки, аксесоари и т.н. Можеш съвсем спокойно да опишеш продукта или как да се ползва, чрез просто видео. Лесно, но ефективно.
Хората обичат да купуват от търговец, който предлага обучение. Конкуренцията ти рядко го прави, така че това е твоят шанс да се отличиш. След като знаеш какви решения търсят потребителите, за теб остава да предложиш продукт и информация. Ето как….
След като знаеш проблемите, започни да учиш как да ги решаваш. Създай заглавие на статията и започни да търсиш информация.
Търси информация в:
Поглъщай информация с дни. Отдай се напълно на процеса.
Как да учиш ефективно?
Когато аз чета за статия, оставям 2 часа на ден свободни за душ, ядене и тренировка. През цялото останало време съм на компютъра, търся информация и водя записки.
Уча усилено 1 час, след това почивам 20-25 минути. Това продължава 3 дни. Препоръчвам 3 дни, защото когато събираш много информация, старата се забравя.
Така можеш да си учиш до безкрай. Сложи срок от 3 дни и го спазвай. Според мен – обслужването и качественото съдържание, са главното нещо, което да развиваш. Разбира се след стратегията за продажби…
Мммда, стигахме до интересното.
В тази част на тази въздълга статия ще говорим как да продаваш с нисък разход за реклама. Печалбите от дропшипа не са големи, така че, всичко е от полза.
Ако приложиш стратегиите, можеш да си позволиш и платена реклама. Повечето, които се занимават с дропшип, винаги се оплакват, че рекламата им изяждала печалбата. Ще обсъдим начини как да се справиш с това.
В тази част ще разгледаме следното:
Как да създадеш фуния?
Как да продаваш повече и по-евтино с имейл маркетинг?
Как да увеличиш средната големина на поръчката?
Как да задържаш клиенти чрез програма за лоялност?
Да започваме…
Усещаш ли как става по-трудно?
Рекламата във Facebook и Google поскъпва (още помня как си рекламирах във FB за 1 цент на клик…). SEO става все по-неясно, скъпо и конкурентно. Конкуренцията се засилва и „краде“ твоите клиенти и оборот. Печалбите от дропшипинг са ниски (15-25% от стойността на продукта).
Вече се налага да играеш умно…
Въпросът не е колко посетители имаш, а какво правиш с тях.
Всеки клик струва все по-скъпо. Трябва ти стратегия как да изтискаш максимум печалби от всеки посетител и клиент. Предлагам ти да ползваш най-простата и печеливша, която е измислена:
Взимане на мейл адрес –> Първа продажба чрез неустомима оферта –> Втора продажба –> Трета продажба –> Четвърта продажба и т.н.
Какво е това?
Планът за всеки посетител.
Целта ти е всеки, който влезе в сайта, да мине през този път – да стане клиент, след това да купува отново и отново.
Защото по-късно ще му продаваш чрез него. Имейлът е ефективен и евтин. С времето ще го заобичаш. А и оставянето му е първата транзакция между него и твоя бизнес. Въпреки, че все още не е купил, вече има взимане-даване с теб. Нека разгледаме стъпките в детайли…
Стъпка 1: Вземи мейл адрес
Всичко започва с него. Можеш да го вземеш срещу купон за безплатна доставка, намаление или друг подарък. След като го остави, време е да му продадеш нещо.
Стъпка 2: Привлечи с неустоима оферта
При първата продажба може да си на нулата или малка загуба. Няма значение. Важното е да купи. Целта е да го превърнеш в клиент на всяка цена. Предложи наистина неустоима оферта или нещо дребно.
Ето моето правило:
Ако трябва да обмисля покупката, значи офертата не е добра. Бъди по-щедър.
Например в моя блог, правя посетителите клиенти с оферти от минус 50% или 75%. За информационни продукти е лесно. Маржът на печалбата ми е 99.95%, но идеята е, че истинските приходи идват по-късно с други продукти.
Стъпка 3: Увеличавай продажбите
Тук вече идват печалбите. В тази фаза предлагаш продуктите, от които правиш пари – по-скъпи, без отстъпки. Например, ако си привлякъл клиента чрез дребен артикул (10-15 лева), тук вече му предлагаш по-скъп – 50-60-80 лева.
Но не сме приключили.
След като купи него, предлагаш следващ на същата цена или по-скъп. Целта ти е всеки да увеличава или броя или цената на покупките си.
Да речем, че продаваш продукти в диапазона 15-100 лева. Ето как бих желал да протичат продажбите:
Поръчка 1: Артикул за 15 лева –> Поръчка 2: Артикул за 40 лева –> Поръчка 3: Артикул за 60 лева –> Поръчка 4: Артикул за 80 лева
Ако клиентът е в „настроение“, ще купи всичко – печелиш общо 195 лева (15 лева + 40 лева + 60 лева + 80 лева).
Разбира се, не винаги става. Но е по-добре да имаш стратегия и цел, отколкото да се надяваш, че ще се сети за теб и ще се връща да купува отново.
Чрез имейл маркетинг, можеш да направиш горното на прилично ниска цена. Но за това по-късно.
“Историята се повтаря“. Миналите поръчки ще ти покажат.
Горната стратегия работи отлично, ако предложиш сходни/допълващи продукти. Логично е, ако си купи при теб риза, да се върне за сако или яке. По-късно за палто или скъпа обувка.
Разрови се и виж какво поръчват клиенти, които са купували няколко пъти от теб.
Например в моя магазин открих следното:
След това, нагласих автоматично да се изпращат мейли според първата покупка:
Не предлагай да купи риза, сако или яке в един мейл. Най-добър ефект има, ако в едно писмо предложиш един продукт. Така, ако откаже да купи, ще получи още 2-3 оферти със сходни артикули. Шансът за продажба се вдига.
Не се безпокой, всичко става автоматично
Нали не си помисли, че ще го правиш ръчно?
Красотата на имейл маркетинга е в:
Офертите са таргетирани и продават. Стратегията действа. Съветвам те да я приложиш още днес.
Какви резултати получаваш?
Ако ги превърнеш в редовни, ще печелиш далеч по-сериозни пари. Стратегията е проста и вероятно я знаеш. Най-често за пример се дава McDonalds. Примамват те със сандвич, после ти продават кола, картофки или десерт за да печелят още повече. Направи същото.
Лошото на дропшипинга е, че трудно печелиш с платена реклама. Надценките са малки. Разходът за реклама може да изяде печалбата. Можеш да се справиш с този проблем, като ползваш имейл маркетинг.
Защо имейл?
Каква е стратегията?
Дърпай трафик от Facebook и Google към мейл листа. За всеки посетител от тях, плащаш. Няма ли да е по-изгодно да се свързваш и продаваш на клиентите чрез имейл?
Tой продава 8 пъти повече от социалният трафик и 3 пъти повече от Google.
Да направим проста сметка…
Да речем, че за реклама във Facebook плащаш на клик 5 цента. За да вкараш 1000 души в сайта, грубо трябва да изхарчиш 50$. Това е оптимистичен вариант. Рекламата поскъпва и конкуренцията се засилва. Занапред рекламата ще става само по-скъпа.
Да разгледаме мейла.
Средно за 1000 души в мейл листа, трябва да плащаш месечна такса от около 15-20$. Само че, можеш да се свържеш с тях по всяко време, колкото често си искаш.
Освен това, хората в мейл листа купуват повече, защото имат сериозен интерес към бизнеса ти. Ако са оставили мейл, най-малкото те са заинтересовани.
Можеш и да автоматизираш изпращането мейли и да продаваш на автопилот (за това след малко).
Mейл листът, Facebook и Google работят заедно – за теб
Това не е двубой Facebook срещу мейл.
Всичко работи в синхрон – привличаш трафик от Facebook/Google към мейл листа. Там продажбата става далеч по-евтино и можеш да поддържаш връзка и предлагаш продукти, колкото често искаш с еднократна месечна такса.
Докато конкуренцията хвърля пари само за Facebook или Google, ти ще инвестираш и в мейл.
Ето мейл клиенти, с безплатен пробен период
Стратегията работи.
Можеш да се убедиш сам. Безплатно. Пробвай тези мейл клиенти с free trial.
Предлагам ти и още 2, специално за онлайн магазини:
Klaviyo.com и Receiptful.com
Ако си нов в имейл маркетинга, препоръчвам ти да ползваш GetResponse или MailChimp. Безплатният период от 30 дни е достатъчен да научиш основите.
След това, остава само да надграждаш.
Как можеш да продаваш евтино на автопилот чрез имейл?
Мейл клиентите имат страхотната опция да изпращат автоматично писма, когато посетителят направи нещо в сайта – поръчка, разгледана страница и т.н.
Комбинациите са безброй и са възможни чрез autoresponder-а
Опцията на мейл клиентите се нарича така. Знаеш ги. Оставяш мейла си в сайта и получаваш писма през няколко дни. Това става автоматично, като всички писма са подготвени предварително.
Ето как може да ни послужи в онлайн търговията…
Препоръчвай свързани артикули за продажба
Ако помниш, по-горе ти казах да зареждаш продукти, които се допълват или имат аксесоари/допълнителни части.
Идеята е да ги предлагаш на клиента, дълго след като вече е поръчал един от тях.
Например в един от магазините, които разработвах, купуваха модел фотоапарат. Той имаше свързани продукти – стойка, карта за памет, батерии и други. Настроихме имейл клиента автоматично да изпраща писма на купувача с оферта да допълни “комплекта”.
Продажби имаше. Доста.
Какво ти препоръчвам да направиш?
Същото.
Разбра идеята.
Щом е купил продукт, сходен или допълващ – е следващата логична стъпка.
Чрез автоматизиране на писмата, създаваш вечен цикъл от продажби
Направи следното:
Нагласи системата да изпраща писмо със сходни/допълващи артикули:
Ако купи риза -> получава мейл за сако –> ако купи сакото –> получава писмо да купи блуза –> ако купи блузата –> получава писмо да купи обувка.
Виж как цикъла продължава:
Ако купи обувката –> получава писмо да купи друг модел обувка –> ако купи обувката –> писмо с друг модел и т.н.
Получава се безкраен цикъл от продажби.
Всичко това става напълно автоматично без твоя намеса. Нагласяш го веднъж и работи вечно.
Обучи и уведоми абонатите за твоите условия за пазаруване
Създай автоматични писма, които обучават всеки нов в бюлетина.
Серия за условия по доставка – неотговорните въпроси костват продажби. Наивно е да мислиш, че всички ще търсят условията за доставки. Покажи им ги и предварително ще тушираш страхове като:
Серия за обучение на клиента – имаш качествено съдържание? Покажи го на всеки нов записан в бюлетина. Нека веднага разберат, че си експерт.
Ако продуктите, които предлагаш, са сложни за употреба – електроника, козметика и т.н., това е задължително. Имаш тонове възможности да обучиш клиента как да борави с тях.
Например в един от магазините, които управлявах, създадох обучение как да се избират, поддържат и комбинират дрехите. Клиентите бяха доволни – имаха информация как да изземат максимума от моите продукти. След като дадеш нужната информация, стоката се купува.
Информацията движи стоките от склада към клиента.
Освен да предлагаш свързани продукти…
Нека сега поговорим как да събираш мейл адреси..
Как да събираш мейл адреси?
Двата най-ефективни метода са с изскачащи прозорци и страница за събиране на мейли (landing/squeeze page).
Вероятно е да затворят изкачващият прозорец и да не оставят мейл, докато не разгледат какво предлагаш.
Когато създадеш страница и я сложиш на видно място, ще събереш още повече абонати.
Може да предложиш и купон за намаление или каквото си подготвил срещу мейл.
Идеята е проста.
Колкото повече имейли събереш, толкова повече хора вкараш във фунията – повече продажби и редовни клиенти.
Какво да предложиш срещу мейл?
Всичко, което клиентът цени. Аз предлагам следното:
OK, дотук с мейлите. Да разгледаме следващият метод за повече печалби.
Как да увеличиш средната големина на поръчката?
Лесен начин да печелиш повече е, ако клиентът просто купува повече.
Как да го направиш?
Метод 1: Предлагай свързани артикули в продуктовата страница
Винаги предлагай свързани продукти. Доказано вдига потреблението. Но не само ги предлагай, но и прави някаква отстъпка, ако ги купи наведнъж.
Техниката се нарича “product bundles”. Гарантирам, че работи.
Вземи пример от Amazon. Когато разгледаш продукт, отдолу имаш ред, на който пише нещо от рода на: “може да се комбинира със следните продукти”. Целта е ясна – вместо 1, клиентът да вземе 2-3 продукта.
За да бъде успешна стратегията, трябва да предлагаш нещо свързано.
Например:
Разбра идеята.
Винаги опитвай чрез всякакви начини клиентът да купи повече от теб. Когато започнах да прилагам агресивно стратегията, печалбите се вдигнаха с около 15%.
Ето лесен начин как да увеличиш печалбите си с един ход.
Метод 2: Праг за безплатна доставка – направи безплатна доставка за поръчки над 100/200/300 лева. Или пък за над 2-3 артикула и т.н.
Целта е ясна – вдигаш потреблението.
Добрата новина е, че ако приложиш всичко, което предложих досега, ще продаваш повече и можеш да си позволиш безплатна доставка, дори без определено количество.
Това води до следващата точка…
Метод 3: Предложи евтини условия за доставка, за да стимулираш продажбите
Да си го кажем направо – предложи безплатна доставка. Вече чувам възражението: „Ама аз продавам на дропшип, печеля малко, сега ще печеля още по-малко“. Приложи всичко досега и ще имаш скок в продажбите – покриваш загубите.
Ще продаваш дори още повече.
Освен това, отличаваш се от конкуренцията. Ще имаш конкуренти, които продават същите продукти. Ако предложиш безплатна доставка, имаш предимство.
Без стратегиите, които ти дадох, за тях ще е по-неизгодно да я предлагат. Това ги спъва да инвестират повече в маркетинг и реклама – предимство за теб.
Вместо да се конкурираш по цена, добавяй стойност – чрез обучение, евтина/безплатна доставка и т.н.
Метод 4: Фиксирана цена на доставката
Работи добре, ако не искаш да предлагаш безплатна доставка, но искаш да намалиш цената ѝ. Така можеш да доставяш по-изгодно от конкурентите. Забелязал съм, че в България средната цена за доставка е 3.80 лева. Ако сложиш фиксирана цена за доставка, например 2.99 или 1.99 лева, пазаруването при теб става по-изгодно.
Тактиката работи добре, ако продаваш сходен или същият продукт като конкуренцията. Доставката за клиента е важна – с 1 лев по-малко, изборът е в твоя полза.
Преди да вземеш решение – тествай!
Тествай вариантите:
Сравни резултатите и вземи решение. Пробвай и вариации:
Най-сигурният начин е винаги да тестваш.
Програмите за лоялност са задължителни. Проблемът е, че повечето са направени така, че вредят отколкото да помагат.
Какво имам предвид?
Каква е типичната програма за лоялност?
Отстъпка от цената.
Да, но изникват проблеми:
Ето няколко съвета как да направиш програма за лоялност. Правилно.
Принципът – добавяй стойност, НЕ намалявай цената
Как?
Вместо да намаляш цени, предложи на редовните клиенти стойност, когато пазаруват при теб за по-дълго.
Безплатна доставка само за редовни клиенти. Безплатни замени за редовни клиенти.
Можеш да изпращаш мейл с най-новите артикули първо на редовните клиенти. Работи добре, ако продаваш продукти, които не се презареждат.
Между другото, не я наричай програма за лоялност
Звучи изтъркано. Измисли име, което комуникира стойността за клиента и не звучи изтъркано:
Написах ги набързо. Сигурен съм, че можеш да измислиш нещо по-добро. Идеята е да се различиш от другите програми, които крещят – „Отстъпка!“, „Оферта!“ и „Намалена цена!“.
Налагай програмата агресивно
Не очаквай хората да се втурнат да се записват. Не им пука изобщо.
Повечето пазаруват и си тръгват. Някои може да видят, че има програма за лоялност, но няма да и обърнат внимание. Рядко хората смятат да пазаруват продължително от магазин. Кога за последно видя сайт и си каза:
„Вече ще пазарувам често от тук. Чакай да намеря програма за лоялност…“
Но, ако останат доволни от продукта, обслужването и им покажеш реални ползи от програмата, вече си имат едно на ум.
Дори тогава обаче хората пак няма да се включат в нея, ако не ги понатиснеш.
Предложи следното:
Аз следвам правилото 1 лев = 1 точка – за всеки изхарчен лев в магазина, давай 1 точка. Просто и лесно за разбиране.
Никога не очаквай, че ще си спомни за теб или твоята програма.
Дропшипингът е отличен начин да стартираш онлайн бизнес. Но, въпреки, че ти показах начини как да се справиш с проблемите, печалбите винаги ще са малки.
Моят съвет е: използвай дропшипинг, но винаги мисли как да продаваш собствен продукт, а не чужд.
Както и да го погледнем, правиш пари за друг. Инвестирай пари и усилия в собствен продукт, на едро или в производство, но бъди независим.
Това винаги е правилната стратегия.
Ето го и планът, как да стигнеш до там, като започнеш с дропшипинг. Стъпка-по-стъпка.
Tова е. Имаш всичко нужно за силен старт в търговията.
Показах ти решения за всички трудности и проблеми, които аз и други като мен срещнаха – избор на пазар/продукт, рекламна стратегия и т.н.
Не казвам, че статията те учи на всичко необходимо, за да успееш. Но ти поднася всичко необходимо, за да започнеш. Силно.
От тук нататък остава да надградиш знанията си с безплатното ми ръководство за дропшипинг. Чети книги за бизнес, маркетинг и продажби. Посещавай семинари. Взимай поука от собствените си (и чуждите) грешки и провали.
Учи се от по-успешните и копирай печелившите им ходове.
Пожелавам ти успех в приключението онлайн търговия!
42 Comments
Изключително полезно ръководство. Много благодаря за труда и за ценната информация. Странно ми стана обаче, че като отида на сайта не виждам никакви полезни статии, а само предложение за покупка на книга. Трябва ли да купим книгата, за да стигнем до другото съдържание?
Впрочем има нещо, с което не съм съгласна – аз лично досега никога не съм харесала сайт и не съм си оставяла имейла, когато ми излезе изскачащ прозорец. Просто натискам хиксчето горе и излизам. Ако случайно без да искам го харесам, после много старателно търся откъде да го ънлайкна 🙂
И накрая отново да благодаря. Търсила съм информация по тази тема – ел. търговия и дропшип, изкарах и 10 месечен курс по ел. търговия, но толкова ценна и синтезирана информация и то приложима в БГ, досега не бях срещала 🙂
Здравей Теди,
Благодаря за отговора! В момента разработвам блог към Neviacommerce с полезни статии, както и серия услуги и продукти. Съвсем скоро ще има редица полезни статии като горната.
Благодаря! 🙂
В Бг не ще да действа дропшипинга, та заради това аз си ходя да ги закупувам и изпращам . Търговците и на едро не могат да се надскочат и често пъти правят и те това,което ти правиш. Затова и избягвам, да вземам много стоки от един и същи. Става подозрителни и те копират,като подбива и цената ти 🙁
Някой, ако има нужда от помощ в стартирането на такъв бизнес, да ми пише на e-mail: Steisystore@gmail.com . Нямам нищо против да помогна 🙂
@Василев Донякъде и ти си прав. Манталитета тук особен, но зависи и на какви доставчици попаднеш. Все пак, препоръчвам дропшипинг за старт. За по-сериозни пари или трябва да се продава в чужбина (Ибей, Амазон) или на едро 😉
Здравейте г-н Димитров! Може би е по-удобно на ти, но след като се опознаем!
Много полезна статия. Това си е цяло ръководство.
Има телефон на сайта ви. Дали ще мога да получа повече инфо след като се обадя?
Васил
@Васил Нейчев
Здравейте!
Разбира се, че може. Само напишете едно съобщение в контактната форма и ще се уговорим за разговор. Получавам доста обаждания дневно и ми е трудно да отговарям на всяко. За да не пропусна, моля драснете съобщение в страницата за контакти.
Благодаря!
@Богдан Димитров
Благодаря! Появиха се някои ангажименти, но веднага при свободно време ще ви съобщя! Извинете ме!
Поздрави!
Васил
Прочетох статията, след това си купих и книгата на господина.
Меко казано съм изненадан, че някой в България (камо ли на 24 години) знае толкова за e-commerce-а. Хареса ми лекия и лесен за разбиране стил на книгата, и колко просто са обяснени полезни стратегии. Направи ми впечатление, че съветите са практични и при мен засега дават резултат.
Съветвам господин Димитров да се развива в чужбина, защото ще бъде оценен по достойнство.
Отново, благодаря за статията и книгата!
@ Богдан Димитров
Здравейте! Регистрирах си домейн в СХ и сега храбро се боря със cPanels, WordPress и тем подобни! Но не мога да намеря страницата за контакти. Ако е адреса по-долу излиза друго име. Затова искам да ви помоля да ми оставите ваш мейл на моят адрес за да ви пиша по-подробно.
Поздрави
Васил
@Василев Нейчев
Здравейте,
Можете да се свържете с мен на contact@neviacommerce.com.
Благодаря!
Лек ден!
@Богдан Димитров
Благодаря, непременно тези дни!
Поздрави
Васил
Здравейте,
Благодаря за статията!
Искам да се занимавам с онлайн търговия, но все още се чудя какви доставчици и продукти да търся. Можете ли да ме насочите малко? Какво се продава добре в Интернет и мога да направя добри печалби? Колебая се и за избор на платформа измежду OpenCart, WordPress или Клауд Карт. Може ли някой с опит в платформите да изкаже мнение.
Благодаря!
Здравейте,
Благодаря за статията!
Определено отговорихте на голяма част от въпросите, които си задавам за дропшипинг-а.
Не ми стана ясно единствено частта, в която се казва, че няма нужда от фирма.
Достатъчен ли е само един комисионен договор с производителя/вносителя на стоката и има ли някакви данъци и такси които дължим на държавата?
Поздрави!
Кирил Илиев
Здравейте,
И поздравления за това, което правите – статията е страхотна, благодаря!
Присъединявам се към въпроса на Кирил Илиев – моля дайте повече детайли относно правната част на нещатата около комисионния договор.
Поздрави!
Николай Ж
Здравейте, може да потърсите Богдан на този линк http://neviacommerce.com/contact/
Здравейте г-н Димитров,
Първо, благодаря за статията!
Можете ли да влезете по-надълбоко относно рекламата на магазин базиран на дропшипинг? Например реклама във Фейсбук, Туитър или Пинтерест. Освен това, каква платформа използвате за вашият магазин – готово решение или някой от типа на КлаудКарт, Селитон или Шопифай?
Благодаря ви!
Предлагам дропшипинг на китайски смартфони Xiaomi, Meizu, One+, Huawei, Lenovo и други. Стоки, освободени от данъци. Доставка от 24 часа.
bestgsm@mail.bg Кирил
@Ивайло Захариев
Здравейте Ивайло,
Относно рекламата, готвя нова статия за SmartMoney, която ще покрива точно това – как да рекламираш онлайн магазин. Не ползвам готово решение (CloudCart/ Selliton/Shopify) понеже сайта чисто и просто не е мой, а на фирмата. Предпочитам собствен сайт на мой хост. Ползвам WordPress + WooCommerce.
Поздрави!
Здравейте. Не знам дали в книгата Ви има информация по този въпрос, но ще се опитам да го формулирам тук и ще Ви бъда благодарна, ако ми дадете отговор.
Някои видове техника понякога изисква притежаване на лицензи и сертификати, за да се продава в определена държава. От друга страна знам, че сайтове като ebay са международни и в тях може да се продава свободно.
Въпросът ми е може ли да се продава законно навсякъде по света, ако се подбере правилния домейн на сайта, нещо като .com?
Здравейте,
прекрасна статия, само искам да кажа, пробвах този непоколебим продавач да поръчам книгите и да видим кво се случва…
Да ви кажа дойде само 1 опаковка с празен диск 😉
Това ли е уникалния продукт и как да го пробвам с опция преглед и тест?
Няма връзка на сайта има само мейл, чудесен лъжец според мен и некоректно използваш информация за измама …
Добре, че ако не вземеш продукта го връщат отново на изпращача.
И накрая той си плаща всичко.
@Киконе
Здравейте,
Гарантирам ви, че е станала голяма грешка! Можете ли да оставите ваши данни – имейл или телефон, на който да разрешим въпроса? Изпратил съм стотици от тези дискове и гарантирам на 1000%, че не са празни. Моля, свържете се с мен чрез контактната форма и ще ви изпратя всичко, което сте поръчали.
Лек ден!
@ Радка Димитрова
Здравейте,
Вида домейн – com/net/org/bg няма връзка каква стока и къде може да се продава. По принцип, всяка техника трябва да има някакви лицензи или сертификати. В Ebay можете да продавате свободно, защото е по-скоро сайт от типа на OLX. Но дори и там могат да ви направят проблем ако продавате реплики на известни марки.
Ако искате да продавате техника където и да е, можете да си направите онлайн магазин и доставяте до тази държава, без проблем. Единствено трябва да се запознаете с местните разпоредби/закони/правила и да ги спазвате.
Благодаря!
Здравейте, аз получих емайл от въпросния богдан, само че той пак и отново иска мой емайл и мой номер да се свърже с мен.
Неможе ли вече да оставиш твой номер аз да се свържа с теб или твой емайл. А не да ми пращаш от този сайт емаил.
Стига сте се крили, ако ще правиш нещо направи го като хората каква е тази потайственост като е всичко легално?
Киконе, Богдан,
Наистина ще ви помоля да изясните отношенията си извън сайта. Големи хора сме и винаги може да се намери решение.
Здравейте,
Бих искала да попитам дали е предвидено обучение за Dropshipping за начинаещи в гр. София тази година(2017) и ако да кога и къде ще се провежда?
Интересувам се живо от темата и ще бъда благодарна ако ми отговорите.
Поздрави,
Даниела Лозева
Здравейте ,
Като цяло идеята за дропшипинга е страхотна, темата също е структурирана много добре и лесна за разбиране. Никъде не видях дали лицето упражняващо тази дейност подлежи на данъчно облагане и вписване в Търговски регистър ?
Благодаря !
@Даниела Лозева Здравейте, за съжаление обучения не правя (за момента). Можете да потърсите в Интернет дали не се провежда подобно обучение или да потърсите групи във Facebook. Препоръчвам ви тази – https://www.facebook.com/groups/465226203672174/?fref=nf Често се споделя за конгреси, семинари, лекции и т.н. на тема дропшип.
@Илиян Иванов Здравейте, по смисъла на закона за търговията, ако сте посредник (какъвто сте в дропшипинга) дължите данъци и такси. Вече вие преценяте дали да се регистрирате като юридическо лице и упражнявате дейноста законно.
Благодаря!
Чудесна статия! Имам един въпрос обаче. Например правя онлайн магазин и работя с 3 различни доставчика.Един клиент ми поръчва да речем 2 продукта от различни доставчици.Как ще му бъдат изпратени двата продукта едновременно?Според мен това е сериозен проблем.
Звучи ми малко фантазьорски! Как ще се облагат доходите на комисионера, въпреки че той не действа от свое име и за чужда сметка!? Как това ще се отрази в счетоводството на комитента ( доверителя)!? По-скоро статията може да вкара в грехове доста данъчни наивници…
@Ваня, Здравейте, проблем е ако позволите да ви е проблем.
Клиента няма нищо против да получи и 10 пакета с различни имена на доставчици стига да получи поръчаното в уреченото време и на цената, която е видял във вашият магазин. Лично аз съм пращал към 1 клиент 14 пакета от различни търговци и дума не са ми обелвали. Случва се доста често, но досега не ми е повдигнат въпроса ЗАЩО?
Важното, разбира се, е клиента да плати само една доставка, не 3,10 или 14. Можете да смъкнете таксата от доставката от вашата комисионна и така клиента да си получи продуктите, като плати за 1 пратка. За това аз обичам да слагам цената на доставката във продукта. Хем изглежда, че доставям безплатно, хем пък когато се случи това, доставката ми се плаща от клиента, без той да разбере. Внимавайте само да не се надуе много цената, 3-4 лв (за България) са достатъчни.
Ако се страхувате клиента да не разбере, че продавате на дропшипинг, направете следното: Поръчайте продукта от доставчиците ползвайки отстъпката на дропшипър и ги изпратете от ваше име. Така няма да се изпращат няколко пакета и плащат излишни доставки!
Благодаря!
@ Светла Елементарно търсене (за което не сте си направили труда) в Google веднага показва, че ТРЯБВА ДА СЕ РЕГИСТРИТЕ като юридическо лице за да упражнявате ЛЕГАЛНО дропшипинг. Дали е фирма, ЕТ или друго, няма значение.
Ако желаете се допитайте и до адвокат, счетоводител или звъннете направо в НАП. Резултата е един и същ – дължите данъци и осигуровки, независимо дали ви се струва фантазьорски или не.
По-скоро вашето мнение вкарва доста хора в грехове…
Лек ден!
Здравейте, искам да попитам някой имал ли е такъв опит и как се е справил. Март месец си затворих магазина в Ebay. До ден днешен продължават да ми начисляват много големи месечни такси, а аз нищо не продавам. Така и не успях да разбера от къде идват тези такси.
Ами всяко получаване на пари се облага по принцип.Проблема е на този който получава парите да ги декларира.
Здравейте!
В момента работя в една фирма, която ми плаща осигуровките, но заплатата, както се досещате, никога не стига. От известно време и аз започнах да се интересувам от дропшипинг и като прочетох статията, започнах за миг да си представям постъпления от няколко мизерни лева в банковата ми сметка. И на тези няколко левчета трябва да платя данък и да заделя за осигуровка. Както се спомена по-горе, трябвало и фирма да имам, независимо от факта, че работя и се осигурявам в друга. Нямам нищо против десятъка, знам, че трябва да се плаща, но осигуровките ми идват в повече При тези обстоятелства, някак на човек бързо-бързо му се “изпарява” ентусиазма. Съжалявам, но в България няма нормална среда за малък бизнес и развитие!
@Бела
Здравейте, постъпленията (могат) изобщо не са няколко мизерни лева. Има доста доставчици, които дават отстъпка от 35-40% + можете да сложите каквато си искате надценка. Доста хора в България познавам, които правят 3-4к+ лева месечно чисто чрез дропшипинг. Иначе за последната част от коментара, мисля, че сме на едно мнение.
Ако стартирате дропшипинг, съветвам ви да е в чужбина. Отстъпките са по-големи, пазара по-развит и платежеспособен, възможностите – огромни.
Здравейте,
Искрено се надявам авторът все още да проверява и отговаря на коментари.
Бих искал да запитам Г-н Димитров , ако има някаква идея, дали има възможност за дропшипинг на кубински пури, чисто легално, на българският пазар ?
Нужно ли е да имам „Разрешение за търговия на дребно с тютюневи изделия“ при положение че нямам физически магазин, а само онлайн шоп ?
Въобще законно ли е да продавам тютюневи изделия (пури) без да имам физически магазин ? Ако ми е нужно разрешението за търговия с тютюневи изделия, тогава няма да се размина без да регистрирам и фирма?
Опитах да получа повече информация в интернет, но детайлите ми убягват.
Благодаря!
Велико Станков
Радвам се, че попаднах на този сайт и на тази статия.
Много ми беше полезно!
Благодаря!
Разчетох се по темата и да ви кажа няма много бъдеще. Зависите от 100 неща. Доставчици, Производители, Платформи през които продавате. Всеки ви взема такси, данъци, счетоводството и то пари струва, данъци на държавата, осигуровки. А да не говорим за конкуренцията. Щом всеки може да се хване на хорото всеки се хваща. Едни и същи гащи се продават на 1 000 места, шанса да купят от вас конкретно е 1 000, а всяко връщане в пълен минус за вас. Изобщо, по-добре да отидеш да поучиш малко за софтуерен инженер и да си правиш 2-5 000 на нормална работа, хем си имаш закусчици, билярдната маса, джага, тиймбилдинги и т.н. Успех на който се вържа на номера, но това си е като във “Вълкът от Уоусттрийт”, зарибяват те някакви дето ги разбират нещата, но всичко е за да ти вземат парите изкарани на нормалната ти работа с обещания за по-лесни доходи. Вече не минава номера с някакви акции директно, сега трябва по-сложна схема, да вкара уж и човека усилия, да се труди, но наквая печели винаги този който ви предлага абсолютно познатата услуга. Наприме ще печели този който ви е счетоводител. Нормална професия от 9-18 часа. Винаги си задавайте въпроса “Кому е изгодно?” Кой печели ако всички се юрнат да са дропшипари, кой печели от това? Не и всички тези дето са станали чисто и просто прекупвачи. Ако стане масово да си прекупвач, никой от тях няма да печели!
@Милен Димирев
За щастие в коментара ви няма нищо вярно.
1. Всеки бизнес зависи от “100 неща”. Посочете ми един който няма перипетите и разходите които сте посочили? Дропшипинга си е бизнес. Онлайн търговия с по-различна форма на доставка на стоката до крайният клиент.
2. Относно конкуренцията, отново бъркате. Има толкова много доставчици с толкова продукти, че не мога да ги изброя. Относно гащите, то и хляба се продава на 1000 места, но е най-купуванта стока в почти всеки магазин. Помислете над това. 😉
3. Ако толкова беше лесно всеки да “поучи малко” и да “взима 2-5 000 лв./месечно”, нямаше 3 милиона души да се изнесат от държавата. А и не можем всички да сме IT, нали?
4. Относно кой печелел и частта за счетоводителя. Работата ми ме среща с бизнесмени и заможни хора. Досега не съм видял работника да живее по-добре от шефа си. Все обратното. Също така, не ви ли хрумна, че ако бизнеса потръгне, може да наемете персонал и дадете прехрана на няколко семейства?
5. Частта за Уолстрийт не знам как да я коментирам. По тази логика всеки, който подтиква към старт на бизнес (в това число и банки и разни фондове) са измамници и искат да ви вземат парите.
За останалата част – ако всеки се юрнел, не го мислете. Бизнеса съществува от хиляди години. Ако всеки щеше да стане бизнесмен, вече да се е случило. Спокойно, има кой да работи. Само 2-3% от 100 души пробват бизнес. Дропшипинга пък скоро чуква 60-70 години. Ако всеки щеше да се юрне да е дропшипър пак да се е случило преди много време.
Не се заяждам или нещо такова. Сменете “дропшипинг” с “бизнес” и ще видите, че коментара ви има (сериозни) пропуски.
Лек ден!
Благодаря за свръхполезното ръководство! Възнамерявам да приложа на практика всичко, което сте написал! И още няколко неща…
Здравейте г-н Димитров,
Аз също намирам Вашата статия/ръководство за полезна. Бих искал да обърна внимание на няколко неща.
1. На принципа гледай от големите и успешните и се учи – може ли малко повече информация за Вас ? От колко време се занимавате с е-търговия ? До колкото разбрах сте били наемани от други компании, за да им развиете и разработите търговията. Или се бъркам? Колко от тях са успешни и проспериращи ? Можете ли да посочите примери ? Стига разбира се да не е в разрез с договорките ви помежду си. Какво образувание имате ? Какъв бизнес имате ? Предварително се извинявам за директните въпроси, които биха се сметнали за неудобни. Може и да не отговаряте.
2. Обръщам се към всички, който са прочели тази статия/ръководство и/или са писали коментари и имат някаква нотификация относно нея – Господа, вие можете ли да се похвалите със успешен старт на дропшипинг или собствен бизнес и за това да ви е помогнала тази статия/ръководство ? Примерите също са добре дошли.
Статията е доста обширна, но е синтезирана и добре структурирана. На принципа проба/грешка без особени загуби може да се провери всичко.
Моята лична първоначална проверка е, когато ми дойдат на ум неща, който все още не съм ги прочел в статията и малко по-късно ги намеря по-долу из редовете. Въпреки всичко не трябва да се вярва на 100%, а да се проверява. Нашата народопсихология го изисква.
Г-н Димитров, аз също бих се радвал на някакъв личен контакт с Вас.
Поздрави