Анди Лопейта: „Не можете да сте най-добрия без силна мрежа от контакти“

Как да спечелите две безплатни сесии и една стипендия от 65% за „Мениджмънт инкубатор”?
11.09.2014
Как да мотивирате себе си и екипа си за успехи както никога досега?
18.09.2014

Анди Лопейта: „Не можете да сте най-добрия без силна мрежа от контакти“

Днес ще ви представим едно интервю с Анди Лопейта. Той е автор на няколко световни бестселъра и e признат от издания като The Sun и Financial Times за водещ експерт в областта на нетуъркинга. На 29 октомври той ще бъде в София и ще бъде лектор на семинара Power Networking в Интер Експо Център. Ето и интервюто с него:

Какво е нетуъркинг и защо е важно да умеем да го правим?

– Нетуъркингът далеч не е само нетуъркинг събития и сайтове, а по-скоро се свързва с хората. Всички имаме опит и сме специалисти в различни области, имаме различни идеи и различен поглед върху нещата, както и различни мрежи от контакти. Ако можем да споделяме тези ресурси един с друг, тогава ще можем да постигнем много повече, отколкото бихме могли сами. Това е нетуъркинг. Много малко хора са постигнали успех сами. Най-успешните хора в бизнеса и политиката са постигнали успех с помощта и подкрепата на други хора. Ако искате да бъдете най-добрия във вашата област, трябва да развиете силна мрежа, за да го постигнете.

Какво е необходимо да направим, за да комуникираме по-ефективно?

– За начало, трябва да имаме ясна представа за това, което искаме хората да разберат. Може да изглежда очевидно, но толкова много хора нямат ясна цел, която да следват и да адаптират според ситуацията. Как могат другите да ти помогнат, ако ти самия не знаеш от каква помощ имаш нужда? След това трябва да се обградим с хора, които искат да чуят посланието ни. Няма смисъл да споделяш послание с публика, на която не й пука.

И накрая, трябва да запазим нещата прости. Правете посланията си „лепкави“ – толкова лесни за разбиране, че хората да могат да ги запомнят и лесно да ги възпроизведат.

Защо се свързваме с хората – заради личните им качества или заради това, че могат да са ни полезни? Как да изградим мрежа с хора, които не харесваме?

– Бих казал и двете, но основно заради това, което са. Отношенията укрепват мрежата ви, затова свързването с влиятелни хора, с които не се разбирате и не се цените взаимно, няма да ви помогне да стигнете далеч. Хората, с които се свързвате в началото, може и да не са тези, които директно да ви помогнат да постигнете целите си, но те може да познават правилните хора. Веднъж изградили връзка, която да е на място и да е силна, позволете да ви представят на правилните хора. Ако съм принуден да изградя връзка с човек, с когото не се разбирам, ще потърся области, в които имаме общи интереси, и ще се опитам да започна разговор, свързан с тях.

Каква е ролята на социалните мрежи в процеса на изграждане на мрежа от контакти?

– Социалните медии не заместват нетуъркинга лице в лице, но го подобряват. Социалните неуъркинг сайтове са чудесен начин за осъществяване на първоначален контакт с хората и да останете „близо до очите, близо до ума”. Не можете да се виждате непрекъснато лично с  контактите в мрежата си, но ако общувате онлайн, ще останете в полезрението им. За да се опознаете и да задълбочите връзката си обаче трябва да се стараете да се виждате лично колкото е възможно по-често.

Може ли да посочиш 5 грешки, които да избягваме, когато изграждаме мрежата си от контакти?

Грешка №1 Нетуъркингът не е продаване – затова не се опитвайте да продавате на контактите си. Ако хората искат да си купят от вас, това е добре, но се фокусирайте върху това да помогнете на хората в мрежата си и да създадете връзка с тях. Запомнете, че всеки един член на вашата мрежа също има контакти, което ви дава достъп до още хиляди хора. Затова ако искате да продавате, продавайте чрез своята мрежа от контакти, а не на членовете й.

Грешка №2 Оставете „заучените фрази” настрана. Вместо да започнете разговор с непознат, питайки „С какво се занимавате?”, разберете какво общо наистина имате помежду си.

Грешка №3 Една от най-големите грешки, които хората допускат, когато изграждат мрежата си е да не поддържат вече създадения контакт при първоначалния разговор. Нетуъркингът е дългосрочна инвестиция, която се базира на взаимоотношенията между хората.

Грешка №4 Извадете себе си от уравнението, когато говорите с други хора. Много от нас слушат, мислейки как чутото може да задоволи собствените им интереси. Не мислете толкова за себе си, а се фокусирайте върху това, как можете да помогнете на човека отсреща. По този начин има много по-голям шанс другите да помогнат на вас и да изградите стабилна връзка с тях.

Грешка №5 Когато връзките са силни и хората са готови да ви помогнат, бъдете готови да помолите за помощ. Толкова много хора пропускат възможности, защото се страхуват да попитат, твърде притеснени, че ще са в тежест на някого или че ще изглеждат слаби. Позволете на другите да ви помогнат.

Кое е нещото, което знаеш сега, а ти се е искало да знаеш, когато започна да се занимаваш с нетуъркинг?

– Колкото по-ясно сте показали на хората в мрежата ви какви са целите ви, толкова по-лесно ще е за тях да разпознаят точната възможност за вас и да ви препоръчат за съответната работа.

Повече информация за Анди и програмата на неговия семинар в София, можете да намерите на: www.power-networking.eu

Стойне Василев
Казвам се Стойне Василев и съм независим личен финансов консултант, инвеститор и собственик на най-популярния сайт за лични финанси в България – SmartMoney.bg, автор на бестселъра „Умни пари“, както и председател на Управителния съвет на Българска асоциация на личните финансови консултанти (БАЛФК).

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.