Анди Лопейта: „Не можете да сте най-добрия без силна мрежа от контакти“

Как да спечелите две безплатни сесии и една стипендия от 65% за „Мениджмънт инкубатор”?
11.09.2014
Как да мотивирате себе си и екипа си за успехи както никога досега?
18.09.2014

Анди Лопейта: „Не можете да сте най-добрия без силна мрежа от контакти“

Днес ще ви представим едно интервю с Анди Лопейта. Той е автор на няколко световни бестселъра и e признат от издания като The Sun и Financial Times за водещ експерт в областта на нетуъркинга. На 29 октомври той ще бъде в София и ще бъде лектор на семинара Power Networking в Интер Експо Център. Ето и интервюто с него:

Какво е нетуъркинг и защо е важно да умеем да го правим?

– Нетуъркингът далеч не е само нетуъркинг събития и сайтове, а по-скоро се свързва с хората. Всички имаме опит и сме специалисти в различни области, имаме различни идеи и различен поглед върху нещата, както и различни мрежи от контакти. Ако можем да споделяме тези ресурси един с друг, тогава ще можем да постигнем много повече, отколкото бихме могли сами. Това е нетуъркинг. Много малко хора са постигнали успех сами. Най-успешните хора в бизнеса и политиката са постигнали успех с помощта и подкрепата на други хора. Ако искате да бъдете най-добрия във вашата област, трябва да развиете силна мрежа, за да го постигнете.

Какво е необходимо да направим, за да комуникираме по-ефективно?

– За начало, трябва да имаме ясна представа за това, което искаме хората да разберат. Може да изглежда очевидно, но толкова много хора нямат ясна цел, която да следват и да адаптират според ситуацията. Как могат другите да ти помогнат, ако ти самия не знаеш от каква помощ имаш нужда? След това трябва да се обградим с хора, които искат да чуят посланието ни. Няма смисъл да споделяш послание с публика, на която не й пука.

И накрая, трябва да запазим нещата прости. Правете посланията си „лепкави“ – толкова лесни за разбиране, че хората да могат да ги запомнят и лесно да ги възпроизведат.

Защо се свързваме с хората – заради личните им качества или заради това, че могат да са ни полезни? Как да изградим мрежа с хора, които не харесваме?

– Бих казал и двете, но основно заради това, което са. Отношенията укрепват мрежата ви, затова свързването с влиятелни хора, с които не се разбирате и не се цените взаимно, няма да ви помогне да стигнете далеч. Хората, с които се свързвате в началото, може и да не са тези, които директно да ви помогнат да постигнете целите си, но те може да познават правилните хора. Веднъж изградили връзка, която да е на място и да е силна, позволете да ви представят на правилните хора. Ако съм принуден да изградя връзка с човек, с когото не се разбирам, ще потърся области, в които имаме общи интереси, и ще се опитам да започна разговор, свързан с тях.

Каква е ролята на социалните мрежи в процеса на изграждане на мрежа от контакти?

– Социалните медии не заместват нетуъркинга лице в лице, но го подобряват. Социалните неуъркинг сайтове са чудесен начин за осъществяване на първоначален контакт с хората и да останете „близо до очите, близо до ума”. Не можете да се виждате непрекъснато лично с  контактите в мрежата си, но ако общувате онлайн, ще останете в полезрението им. За да се опознаете и да задълбочите връзката си обаче трябва да се стараете да се виждате лично колкото е възможно по-често.

Може ли да посочиш 5 грешки, които да избягваме, когато изграждаме мрежата си от контакти?

Грешка №1 Нетуъркингът не е продаване – затова не се опитвайте да продавате на контактите си. Ако хората искат да си купят от вас, това е добре, но се фокусирайте върху това да помогнете на хората в мрежата си и да създадете връзка с тях. Запомнете, че всеки един член на вашата мрежа също има контакти, което ви дава достъп до още хиляди хора. Затова ако искате да продавате, продавайте чрез своята мрежа от контакти, а не на членовете й.

Грешка №2 Оставете „заучените фрази” настрана. Вместо да започнете разговор с непознат, питайки „С какво се занимавате?”, разберете какво общо наистина имате помежду си.

Грешка №3 Една от най-големите грешки, които хората допускат, когато изграждат мрежата си е да не поддържат вече създадения контакт при първоначалния разговор. Нетуъркингът е дългосрочна инвестиция, която се базира на взаимоотношенията между хората.

Грешка №4 Извадете себе си от уравнението, когато говорите с други хора. Много от нас слушат, мислейки как чутото може да задоволи собствените им интереси. Не мислете толкова за себе си, а се фокусирайте върху това, как можете да помогнете на човека отсреща. По този начин има много по-голям шанс другите да помогнат на вас и да изградите стабилна връзка с тях.

Грешка №5 Когато връзките са силни и хората са готови да ви помогнат, бъдете готови да помолите за помощ. Толкова много хора пропускат възможности, защото се страхуват да попитат, твърде притеснени, че ще са в тежест на някого или че ще изглеждат слаби. Позволете на другите да ви помогнат.

Кое е нещото, което знаеш сега, а ти се е искало да знаеш, когато започна да се занимаваш с нетуъркинг?

– Колкото по-ясно сте показали на хората в мрежата ви какви са целите ви, толкова по-лесно ще е за тях да разпознаят точната възможност за вас и да ви препоръчат за съответната работа.

Повече информация за Анди и програмата на неговия семинар в София, можете да намерите на: www.power-networking.eu

Стойне Василев
Стойне Василев
Казвам се Стойне Василев и съм независим личен финансов консултант, инвеститор и собственик на най-популярния сайт за лични финанси в България – SmartMoney.bg, автор на бестселъра „Умни пари“, както и председател на Управителния съвет на Българска асоциация на личните финансови консултанти (БАЛФК).

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.