Как да изградим страхотен бизнес тук и сега?

Създайте си собствено НЛП, което работи!
29.01.2015
Кой е Баш Майстора?
23.02.2015

Как да изградим страхотен бизнес тук и сега?

Какво отличава страхотния бизнес от посредствения? Кое е това нещо, което ви кара да купувате отново и отново от определен магазин или да ползвате услугите на дадени фирми? И тук не става въпрос за разни японски методи и системи, които ползват големите компании, а за реалния бизнес, тук в България през 2015 година.

Според мен, това са хората. Минахме през B2B (business to business), B2C (business to consumer), B2H (business to human), но сега бизнеса е H2H или от човек към човек. Помислете малко. Вие не си купувате продукти от някакви компании, а от конкретни хора. Наистина имаше период, в който се захласвахме по идеята онлайн алгоритми да ни обслужват. Беше някак си футуристично.

Но днес, повече от всякога, искаме да говорим с друго човешко същество. Това доведе до бума на социалните мрежи. Искаме да разберем как се чувства другия, каква музика слуша, какви събития посещава и къде обядва. Така е и в бизнеса. Кой иска да слуша запис с Ники Кънчев или Захари Бахаров, които го убеждават да се включи в някаква игра? Кой иска машина да определя каква кола да си купи на база на някакви технически параметри?

Отговорът и на двата въпроса е „хората”. Хората са важни. Те не са машини. Те имат чувства, мотивация, интереси, проблеми. Роботите нямат. Представете си най-добрата компания в света с най-добрите продукти и с най-добрата система за продажби. Един хубав слънчев ден отивате в нейн магазин, за да си купите техен продукт. На входната врата ви посреща сърдита продавачка, която бързо хвърля запалената цигара и влиза след вас с въпроса „К’во шъ обичьте?”.

Преди да изложите внимателно дилемата си между продукт А и продукт Б, телефонът на продавач-консултантката звъни – „Цуре, айди после шъ съ чуем, че тука имам един клиент”. Най-накрая си задавате въпросите и отговорът не закъснява „Избиретье продукт А, защото е по-готьин”. След дълго колебание избирате препоръчания ви продукт А. Тук идва следващата изненада от продавачката „Аз не разбирам много от таз програма, щото е нова, но тук пише, че този артикул го няма”. Излизате от този магазин и не искате повече да се върнете в него, нито в друг на същата компания. А това беше голяма компания с добри продукти, и това беше само служителка, а не собственика. Щом служителите са критично важни за бизнеса, какво остава за техните собственици?

Сега си представете една страхотна компания с иновативни и качествени продукти, и служители, които се усмихват – отзивчиви и компетентни. Има разлика, нали? Тук ще дам няколко примера, за да не съм голословен – SuperHosting.bg, Onda, PC Store и iBrokers. Тези хора правят бизнес със страст, независимо дали това са собствениците (част от тях познавам лично) или техните служители.

След като в предишните статии засегнахме въпроса ЗАЩО да стартираме бизнес, логично идва и въпроса КАК да го направим. Как да изградим страхотен бизнес, с който да се гордеем? Няма ли да спечелим всички, ако в България има повече такива бизнеси? Как може да помогне всеки от нас, за да се случи това? На първо място с обратна връзка. Ако нещо ви е харесало или не в някоя компания, кажете им го. Ако те искат да изградят страхотен бизнес, ще са ви благодарни. Но, ако вие като клиенти им пречите да си вършат работата и дори ви заплашват със съд като мебелна къща Явор, то не си губете времето повече с тях. Кажете на 1,000-те си приятели във Facebook и ги забравете.

Ако, обече, вие самите искате да стартирате страхотен бизнес или да направите такъв от сегашния си, трябва да знаете КАК, нали? Имам една добра новина за вас – вече има наистина цялостен курс за стартиране на бизнес СтартБизнес.bg, на който в рамките на два месеца и половина (а не за един или два дни) ще ви помогне да минете през всички стъпки от това приключение.

Започването на собствен бизнес не е лесно и който ви каже нещо друго – ще ви излъже. Трябва да сте подготвени, но вие няма да сте сами в това приключение. Екип от 14 лектори-предприемачи ще е с вас през цялото време на курса, а и след това. Ако работите и се колебаете дали да направите нещо свое, елате на курса и разберете дали това е за вас в една безопасна среда.

И защото сме, освен сайт за собствен бизнес, но и за лични финанси и искате да направите добри инвестиции, до 28 февруари може да се запишете с 15% отстъпка с промокод RANO и да получите бонуси за над 865 лева.

Button

Стойне Василев
Стойне Василев
Казвам се Стойне Василев и съм независим личен финансов консултант, инвеститор и собственик на най-популярния сайт за лични финанси в България – SmartMoney.bg, автор на бестселъра „Умни пари“, както и председател на Управителния съвет на Българска асоциация на личните финансови консултанти (БАЛФК).

5 Comments

  1. Теди каза:

    Поздравления за новия курс! Дано предприемачеството в България да се развива, защото само това е спасениението ни като държава.

  2. Георги каза:

    Айде само iBrokers да не ги споменаваме в положителна светлина… Техните служители са налепили квартала с бележки представящи се за хора, търсещи имоти за покупка/под наем, но при търсене на телефона в гугъл излизат точно тия хубавци и най-вече техния Диньо. Освен това лепят навсякаде а покрай най дори футболните фенове не пишат/рисуват.

    Пълни пърлячи…

  3. Стойне Василев каза:

    Здравей Георги,
    предполагам, че за всяка фирма може да се намерят отрицателни неща, а и кофти неща просто се случват. Важно е отношението и как хората от тази организация реагират. От служителите в тази компании съм останал изключително доволен и са реагирали винаги навреме при различни ситуации.

  4. Георги каза:

    Това може би е пример за това колко е важно един бизнес да си подбира правилните хора. Ако наемеш няколко идиота за нула време могат да ти сринат реномето, което си градил с години 🙂

  5. Стойне Василев каза:

    Именно за това говоря – колко е важно да си подбираш правилните хора. А още по-важно е собственика на бизнеса да знае как трябва да се случват нещата.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.