Предимства и недостатъци на имейл маркетинга

Smart Предприемачи: Христо Тенчев от XS Software
07.05.2015
Истините за Мулти-левъл маркетинга, които те не искат да знаете?
18.05.2015

Предимства и недостатъци на имейл маркетинга

Маркетингът чрез имейл е много ефективен метод за комуникация с вашите клиенти. Като цяло той е много икономичен, и ако е направен добре, може да помогне за създаване на надежден и разпознаваем бранд.

За незначителна цена от само няколко стотинки за съобщение, това определено е отлична сделка за разлика от традиционната „директна поща”. Още повече, имейл маркетингът отчита висока степен на отзвук, който варира между 5% и 35 % в зависимост от типа и формата на отрасъла.

Едно от предимствата на имейл маркетинга е количеството информация, което клиентите предоставят когато се регистрират за вашия абонаментен имейл. Като научавате кои са в действителност вашите клиенти, включително какъв е полът им, възрастта, дохода и особено интересите им, можете да таргетирате своите услуги и продукти, за да задоволите нуждите им.

Предимства на имейл маркетинга

1. Привлича заинтересувана аудитория. Офертата ви може да достигне до перспективни клиенти, които вече са проявили интерес към вашата тема.

2. Рентабилен е. В сравнение с всички останали методи на директен маркетинг, имейл маркетинга е значително по-евтин.

3. Бърз и ефективен. Конвенционалните методи за директен маркетинг, като например директна поща, отнемат твърде много време за организиране и изпълнение. А и след прилагането им, се налага да изчакате допълнително няколко месеца за оценка на резултатите, за да можете да потвърдите успех. При имейл маркетинг на позволението, промоции могат да бъдат изпълнени за броени дни, с резултат проследим в реално време, предоставяйки ви моментална и директна проверка на резултати докато вашата кампания или промоция е още в етап на разработване.

4. Отклика е голям. По принцип имейл маркетингови кампании на позволението регистрират по-високи нива на ответна реакция, в сравнение с традиционното директно промотиране на реклами или дори от други видове онлайн промоции или реклами.

За разлика от уеб сайтовете, където потребителя трябва да запомни уеб адреса както и да го посети, електронно списание или бюлетин се появява периодично през определени интервали, без каквото и да е усилие от страна на вашите клиенти. След определен период, той подсилва възприетите от вас възможности, обучава вашите получатели според търсенето им за вашите продукти и услуги, след което ви превръща в техния избор за доставчик, в момента в който, получателите на вашите имейли най-накрая решат, че е време да наемат някой.

Файлове за сваляне, такива като електронни книги са достъпни за моментално сваляне. Например, когато предлагате на перспективни клиенти електронна книга с полезна информация, само като посетят уеб сайта ви, кликнат на вашата “целева страница” и попълнят детайлите, за броени минути вашата електронна книга е свалена.

5. Електронната поща може да изпълнява задачи автоматично. Програмите за автоматично отговаряне са практични и евтини, и могат да бъдат настроени на „автопилот”, за да изпращат специфична информация и доклади до вашите получатели чрез имейл.

Те изпращат автоматично отговор до всеки, който ви е изпратил имейл, независимо какви са продуктите или услугите, които предлагате.

Така вашите потенциални клиенти получават информацията, която търсят, независимо от това какъв е вашия бизнес, услуги и продукти, 24 часа в денонощието и да, седем дни в седмицата, без да се налага никой да става ваш последовател.

Недостатъци на имейл маркетинга:

1. Днес, със завръщането на спама, имейл може да бъде неблагодарна и ненадеждна среда за развитие. Това означава, че потенциалните ви клиенти основно преглеждат имейлите си, търсейки конкретни съобщения от приятели, членове на семейството и колеги, а най-често всички останали биват отхвърляни и изтривани. Все пак, можем да благодарим на анти-спам програмите и имейл сървърите, които филтрират имейлите и ги изпращат в папката за спам. Имайте предвид обаче, че някои от имейлите които изпращате, могат да попаднат в папката за спам, ако не са получили разрешение от получателя.

2. Имейл съобщенията трябва да са къси. Потенциалните клиенти искат сбита и конкретна информация. Следователно дългите и подробни имейли са осъдени на неуспех. Усложнените, претрупани и неясни оферти също. Както и съпътстващите аргументи и факти.

3. Имейлите ограничават вашата креативност. Като цяло текстовете са отегчителни, а при имейл съобщенията текста е най-съществената част. Не можете да си позволите дори да създавате креативни съобщения, предвид това, че вашите потенциални клиенти очакват реклама и информация по същество.

Няколко малки онлайн бизнеса предполагат, че уеб пространството е незначителен фактор за тях, вярвайки че услугите и продуктите им не могат да бъдат продавани лесно онлайн. Все пак на тях им предстои да открият силата на рентабилното обработване на информация, както и как електронната медия или имейл услугата могат да облагодетелстват повечето малки онлайн бизнеси, посредством по-бърза и по-добра комуникация и услуга към потребителя.

Всеки може да популяризира свой уеб сайт, да рекламира продуктите си и да сподели идеите си, просто като използва имейл услугата като комуникационен канал, чрез който да излъчи своето съобщение към света.

Момчил Марчев
Момчил Марчев е експерт по интернет комуникации от 10 години. В Online Digital Services той се занимава освен с дейността на управител, пряко със SEO, SMM и ORM отделите. Истинската му страст обаче са разгръщането на иновативните идеи във фирмата и изграждането на партньорските взаимодействия.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.