Управлението на марки никога не е било такова предизвикателство, както днес. Маркетолозите постоянно си задават въпроси като:
Ако и вие търсите отговори на същите въпроси, направете го заедно със съмишленици!
Smartmoney.bg в партньорство с The Business Institute предоставя стипендия в размер на 65% за предстоящата работилница Brand Management Factory. А други двама читатели ще получат безплатно участие в една от сесиите.
Ако искате да спечелите един от трите пропуска, трябва да отговорите на въпроса „Kой още трябва да е отговорен за маркетинга в една организация, oсвен маркетинг специалистите?“, като попълните следната форма до 10 март 2104 г., а ние на 07 март ще обявим имената на стипендиантите.
Brand Management Factory е съвместна работилница на The Business Institute и ilyan.com, която продължава 1 месец, двe сесии всяка седмица – вторник и четвъртък, от 17:00 до 20:30 ч. Започва на 20 март и се провежда в работното ателие на The Business Institute в гр. София на ул. Ф. Жолио-Кюри 23А.
Ето какво споделя Невена Костова, Мениджър „Бизнес развитие” във FineLine.bg:
– С какво ви беше полезна работилницата Brand Management Factory?
Brand Management Factory беше първото ми обучение в Бизнес институт, и бях изключително приятно изненадана от обещаните и изпълнени практически занятия. Групата ни се състоеше от разнообразни по позиция и индустрия професионалисти. Това е изключително важна заслуга на добрия подбор, защото се превръща директно в богатство от гледни точки по време на дискусиите. Казусите, които представих от името нa Fine Line, бяха разгледани от групата през призмата на инструментите за анализ, които фасилитаторите обясниха. Супер полезно ми беше също да разсъждавам върху проблеми, поставени от другите участници. Разбира се, приятни и полезни са познанаствата със съмишленици (и не само!) сред другите участници и гост-лектори.
– Променили се по някакъв начин представата ви за управлението на марките след работилницата?
Работилницата е организирана около представяне на няколко нетрадиционни инструмента, които могат да допълнят класическите маркетинг подходи. Разискването и прилагането им в реални казуси помага за една нова гледна точка, по-конкретна и по-близка до истинските бизнес ситуации. Убедих се, че управлението на марката е много динамично, и колкото по-често и по-разностранно “засичаш” предположенията и резултатите, по-успешно е управлението на развитието на марката.
– Как повлия на професионалната ви практика наученото от работилницата?
Конкретно за Fine Line, дискусиите от работилницата ни помогнаха да изясним някои точки от предлаганите продукти и услуги, както и да дефинираме по-добре съответните клиенти. С помощта на инструментите организирах по-добре маркетинговие дейности, а с критичния външен анализ на колегите от курса “сверих часовника”. Като цяло, определено се усещам в крак с по-съвременни и адекватни маркетинг практики.
– Защо бихте я препоръчали?
Brand Management Factory е страхотно ударно-практична серия от семинари, по време на които всеки участник има възможност да представи за обсъждане казуси от своята практика. Препоръчвам работилницата на всеки, който има желание да усвои няколко нови и полезни инструмента, с които да погледне по нов начин на бранда на компанията, в която работи. Препоръчвам я като място за обмен на идеи и контакти в непринудена и творческа атмосфера, коренно различна от сухаватите тренинги и семинари.
Отговорете на въпроса „Kой още трябва да е отговорен за маркетинга в една организация, oсвен маркетинг специалистите?“, като попълните следната форма до 10 март 2104 година и може да спечелите една от нашите награди.
4 Comments
Нека първо изясним какво значи “отговорен за маркетинга”?
Участва в изготвянето на маркетинговите планове и/или отделни инициативи?
Дава мнения и съвети по време на срещи?
Дава обратна връзка от клиентите?
или нещо друго?
Защото, за мен поне, “отговорен” означава да носи отговорност.
Което означава, че трябва да е приел /и съответно някой друг му е възложил /някакви определени отговорности свързани с маркетинговите активности на фирмата.
Другото е “съобразяване” с маркетинговия план, “допринасяне” за постигане на набелязаните цели и т.н.
Според мен, всички неща, които си изброил са свързани с маркетинга. Аз бих казал, че всички служители в една компания трябва да са отговорни за маркетинга. За пример ще ти дам днешния ден. Бях на едно обучение, на което програмисти правиха маркетингово проучване и ме разпитваха от какви софтуерни решения се нуждая за сайта. Така, че погледни малко по-общо на въпроса.
Добре,
искам само да подчертая разликата между да си отговорен за прилагането на нещо/каквото и да е то, и това да си отговорен за изготвянето на същото нещо.
Истински отговорен си във втория случай, а в първия, просто се съобразяваш с чуждите концепции.
Нещо като готвача и сервитьора.
Първият реално готви, а вторият поднася /по подходящия начин/.
Така че, В по-широк смисъл всеки служител е “отговорен за маркетинга”.
Важно уточнение за участниците в тази игра. Имаме малка промяна при старта на работилницата – измествам се от 11 март на 20 март. Съответно крайният срок за участие за стипендиите се измества от 5 март на 10 март. На 11 март ще обявим имената на спечелите стипендиите.
Така, че имате още малко време, за да спечелите нашите награди.