7 грешки, които собствениците на бизнес допускат в позиционирането си

Как да намеря идея за бизнес?
11.04.2017
Предприемач или служител – хайде да избегнем клишетата!
04.05.2017

7 грешки, които собствениците на бизнес допускат в позиционирането си

Всеки собственик на бизнес иска да бъде успешен, да привлича повече клиенти и да печели повече от своя бизнес. Защо обаче реалността е толкова различна – над 85% от бизнесите всъщност са постоянно притиснати и изправени пред това да се борят за оцеляване, а останалите – да не могат да постигнат целите, които си поставят?

Много хора са склонни да търсят обяснението за трудностите си в икономическата среда, конкуренцията и други външни фактори. Истината обаче е, че те допускат някои сериозни грешки в своето позициониране на пазара, които спират потока на потенциални клиенти към тях.

Грешка № 1 Не са напълно фокусирани към точно определена група клиенти

Това се дължи на разбирането на повечето бизнеси, че ако се отворят към всички, ще имат повече клиенти. Не правете това – макар че таргетирате по-голяма маса хора (или фирми), вашето послание е неясно.

Грешка № 2 Маркетинговото им послание не е достатъчно ясно

Също така, потенциалните им клиенти са объркани. А объркан потенциален клиент няма да стане клиент.

Грешка № 3 Не се отличават от конкурентите си и няма причина клиентите да ги предпочитат

В днешно време, когато човек търси решение на даден проблем, той прави търсене в Google (или друг тип търсене и проучване) и е залят с десетки сходни предложения. Как си гарантирате, че ще избере точно вас?

Грешка № 4 Позиционирали са това, което правят, като стока и се конкурират основно на цена

Проблемът тук е, че винаги ще се намери някой, който да предложи по-ниска цена от вас, и клиентът няма да ви избере заради цената… Или, ако имате най-ниската цена, това води до следващата голяма грешка:

Грешка № 5 Не взимат достатъчно за това, което правят

Много бизнес собственици се подценяват и работят на много ниски цени. Основната причина за това е страхът им да не загубят клиентите си, ако повишат цените.

Грешка № 6 Отзивите от клиенти (ако въобще имат такива) не им вършат работа.

Те са по-скоро информативни, отколкото привличащи клиенти.

Грешка № 7 Говорят повече за себе си, отколкото за проблемите на клиентите си и техните решения

Хората обаче не се интересуват от нас! – те искат да чуят за своите проблеми и решенията за тези проблеми.

Какво е решението?

Всичко се променя и то – съществено, ако имаме яснота за това кой е нашият идеален клиент. Тогава можем да говорим за това, което интересува този идеален клиент и за резултатите, които той може да очаква от работа с нас.

Особено важно е първото послание, което отправяте – с което грабвате интереса и се позиционирате като авторитет, експерт и дори – известна личност.

За да бъде посланието ви грабващо, то трябва да е ясно и да е насочено точно към вашия идеален клиент. Така ще можете да говорите на езика, на който този клиент говори, и да говорите точно за нещата, които го вълнуват: неговите (нейните) мечти, желания, цели, проблеми, предизвикателства и страхове. При много от моите клиенти често само промяната в посланието е достатъчно условие за солиден ръст на бизнеса: при някои клиенти само тази стратегия удвоява месечния им оборот и то – за рекордно кратко време.

Чрез ясно и грабващо послание вие се позиционирате като експерт и авторитет и ставате предпочитани на пазара. Така клиентите ви се привличат към вас и това ви позволява да работите и на по-високи цени, тъй като цените вече не са от значение.

Какво е важно да включва вашето послание?

За да бъдете ефективни във въздействието и да предизвикате интереса на потенциалните клиенти към вас, е важно да включите три елемента във вашето послание: с какво вие конкретно сте уникални; защо хората да ви се доверят и какви резултати и ползи могат да очакват от това да работят с вас.

След като веднъж грабнем вниманието, идва въпросът как да си осигурим голям поток на потенциални клиенти към нас – т.е. да създадем фуния, по която привличаме клиенти… И след това как да обърнем по-голяма част от тези потенциални клиенти в платени (реални) клиенти.

Аз съм помогнал вече на стотици собственици на малък бизнес да печелят повече от бизнеса си без да е необходимо да харчат допълнителни средства и едновременно с това да имат повече свободно време. Както разгледах и по-горе, една от ключовите стъпки за това, е формирането на грабващо маркетингово послание.

И аз имам специален инструмент, който може да ви помогне и вие да формирате вашето грабващо маркетингово послание. Може да свалите този документ безплатно от този линк:

https://www.doubleyourbusiness.bg/welcome/

Александър Николов
Александър Николов
Александър Николов е бизнес консултант и коуч, автор на книгите „Бизнес растеж“ и „Нагласа за резултати“ , основател на сайта www.DoubleYourBusiness.bg и Формулата от 7 стъпки за бизнес растеж. Той помага на собствениците на малък бизнес да привличат повече клиенти, да печелят повече пари и да работят по-малко. Александър има успешен 6-цифрен коучинг бизнес, който продължава да расте с бързи темпове всяка година.

1 Comment

  1. Димитър Семерджиев каза:

    Интересно,много даже …А защо не организирате един платен Онлайн курс по Интернет -маркетинг в туризма ? Уебинар естествено,защото едни Варненски Офлайн маркетолози ходят по хотелите и организират примитивно-неандерталски курсове с профил Хотелската дейност …

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.