петък , 9 декември 2016
paolo-rudjeri-dori-nai-malkite-kompanii-trqbva-da-rabotqt-v-svetoven-mashtab

Паоло Руждери: Дори най-малките компании трябва да работят в световен мащаб

Днес ви представяне едно интервю специално за читателите на SmartMoney.bg с автора на бестселъра „Новите Лидери. Ръководство по лидерство за мениджъри от третото хилядолетие“ – Паоло Руждери.

Италианец по произход, Паоло е предприемач и автор на серия от книги за управление, мениджмънт и лидерство.

Неговият е публикуван на английски, испански, български, португалски, италиански и японски.

В него той споделя ценни съвети на теми като мотивация, лидерство, управление на човешките ресурси, управление на финансите и продажбите.

Г-н Руджери, какъв е опита ви в извеждането на компании на нови пазари?

Управлявам компании (в няколко различни индустрии) с дейност в 9 различни държави на 4 континента, така че на първо място, аз самият извеждам собствените си компании на нови и нови пазари. Инвестирал съм много в чужбина, в няколко различни страни.

Също така притежавам компания в САЩ, която помага на европейски фирми да намерят клиенти и да се установят в САЩ. През годините сме извели няколко компании, вариращи от производство на мебели до храна, бижута, козметика, дизайн, кафе и др. Започнах същия бизнес и в Бразилия и Испания.

Работите на 4 континента . Можете ли да споделите 3 значителни разлики между някои от тях?

Всеки континент (и държава) има своите особености. В Южна Европа обръщаме много внимание на хората, с които работим. В Щатите очакват да знаем какво мислят или не. Служителите в Бразилия почти никога не казват “не” (но след това не винаги изпълняват това, което си мислите, че са ви потвърдили).

В Щатите (като цяло в Северна Америка), ако получите молба от клиент, не отговаряйте през нощта, защото го губите. В Европа хората са много по-толерантни. В Канада трябва да станете част от местната общност: хората трябва да ви познават, преди да купуват от вас.

Особеностите са много и трябва да се запознаете поне с основните стъпки, когато навлизате на нов пазар. Именно за това с охота приех да се върна в България и да участвам във форума, за навлизане на нови пазари.

Мислите ли, че всяка компания трябва да се цели към международния пазар?

Да, дори и най-малките компании в  днешно време трябва да работят в световен мащаб. В противен случай рискуват да станат нерелевантни и ще загубят пазарен дял на местно ниво.

Дори това да не се случи веднага, то най-малко пропускат ползи и ускорение, което опита в чужбина ще им даде за по-кратко време и в по-голям мащаб. Работа на международно ниво дава знания и опит, които стават все по-задължителни и за работата на местно ниво.

Как мислите, че можете да сте полезен на българските предприемачи да направят бизнеса си международен?

Мога да ги науча на основните правила, за да влязат в страната и да спечелят нови клиенти; да разберат пазара и какви са възможностите. Също така мога да им помогна да намерят местни партньори за изграждане на съвместни предприятия; да наемат добри и отговорни местни служители.

Мога да им помогна да постигнат мечтите си. Мога да ги науча как да ги осъществят. Не ми вярвате?! Елате на 25-ти февруари в София и ще се убедите!

Паоло Руджери ще бъде в София на 25 и 26 февруари, за да вземе участие в първото издание на Форум “Нови пазари”, както и да проведе собствен семинар “Sales Intervention”.

Повече информация и билети за събитията можете да намерите на http://new-markets.biz/ и http://sales.tothetop.bg/ .

Включи се в нашия безплатен бюлетин и получи 2 книги като подарък!

21

За Стойне Василев

Казвам се Стойне Василев и съм ентусиаст и мечтател. Основател съм на най-популярния сайт за собствен бизнес и лични финанси в България - SmartMoney.bg. Вярвам, че знанието е най-голямото богатство и то трябва да се споделя, за да може повече хора да се възползват от него. Имам повече от 11 години опит на ръководни позиции във финансовата сфера в големи международни компании. Моята мисия в живота е да помагам на хората да постигат целите си и сами да определят бъдещето си като подобряват финансова си грамотност.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *