Социалните мрежи – безплатна платформа за вашия бизнес

Бизнес школа за хора, които обичат да помагат на другите
28.12.2014
За децата, подаръците и ползите от четенето
07.01.2015

Социалните мрежи – безплатна платформа за вашия бизнес

След появата на Фейсбук през 2006 година много хора подценяваха възможностите за реклама в социалните медии. Те се възприемаха по-скоро като начин да поддържаш контакт със стари съученици и колеги, както и да намираш нови запознанства. Това всеобщо мнение се завъртя на 360 градуса през последните 5 години и сега за всеки начинаещ бизнес и вече установил се бизнес, присъствието в онлайн пространството, както и в най-големите социални  мрежи – Фейсбук, Туитър и Линкдин е не само препоръчително, но и наложително.

В книгата си ”В крак с онлайн маркетинга’’ Джон Рийд дава безброй валидни аргументи защо да покажете бизнеса си в онлайн пространството. Той прави не само това – той дава обстойни насоки за това как да си изградим присъствие в мрежата, как да намерим лоялна аудитория, как да поддържаме интереса на аудиторията си жив, както и как да превърнем редовните си посетители в лоялни клиенти.

Ако вие сте собственик на малък или среден бизнес, както и ако бизнесът преживява известен спад в продажбите, вие можете и задължително трябва да се възползвате от многобройните възможности за безплатна или почти безплатна реклама, която ви предлагат социалните медии, както и множеството платформи за съдържание, като например безплатните платформи за блог WordPress и Blogspot и каналите за предлагане на мултимедийно съдържание (Youtube, Vimeo).

Джон Рийд ще ви даде конкретни стъпки, които да следвате, както и съвети от които да се водите при изграждането на социални профили на компанията ви във Фейсбук, Туитър, Линкдин и Ютюб; ще ви каже от кои основни грешки в онлайн комуникацията с потенциални клиенти да се пазите, и ще ви предостави конкретни примери с реални компании, които са се възползвали от средствата за социална комуникация в мрежата и са постигнали значителни подобрения в продажбите си.

Тази книга е за всички собственици на стартиращи компании, както и за собственици на компании, които не могат да отделят голям бюджет за реклама. Тя ще ви покаже не само как да привлечете нови клиенти и партньори, но и как да измерите резултатите от съдържанието, което публикувате онлайн. Тези резултати могат да ви изградят реална представа за това доколко полезно е съдържанието, което споделяте с аудиторията си в социалните медии и чрез личния си блог, както и от какво има нужда вашата аудитория, за да можете да им го предложите в бъдеще.

Основното, на което ви учи книгата е, че е нереалистично да мислите, че след като създадете профили в най-големите социални мрежи, ще потече река от запитвания от нови клиенти. Добри онлайн профили на бизнес се градят постепенно. Доверието от страна на аудиторията ви трябва да се печели наново с всяка публикация. Трябва да спазвате етикет в онлайн общуването и да се стремите да предлагате полезно съдържание на потенциалните си клиенти и партньори, което се публикува по предварително изготвен от вас план. Голата реклама, както и копирането и поставянето на един и същ рекламен призив в няколко социални мрежи няма да ви спечели желаното внимание, напротив – ще направи неприятно впечатление на читателите ви. Хаотичното ви присъствие в няколко социални мрежи, което не поддържате редовно, няма да привлече аудиторията, която се нуждае от вашите продукти и услуги.

Горещо препоръчвам тази книга на всички от вас, които тепърва стартират бизнес и не могат да си позволят масивна рекламна кампания. Книгата се чете лесно, защото на всяка голяма онлайн медия е отделена специална глава, където авторът дискутира евентуалните за вас ползи от присъствието ви в нея; конкретни стъпки, за да изградите профил на бизнеса си там, както и инструменти, чрез които да измервате ангажираността на аудиторията си.

Джон Рийд е автор и медиен консултант със стабилен опит в сферата на маркетинга. Зад гърба си има 10-годишен опит като директор на издателството McGrawHill. Понастоящем той изнася лекции на тема онлайн маркетинг в престижни университети в САЩ, дава курс по писане за онлайн аудитории, пише блог и е автор в специализираното издание Publishing Talk Magazine, което е посветено на млади автори и издатели.

Накрая, ако искате да поръчате тази книга или някоя друга от издателство Анхира с 10% отстъпка, следвайте тези инструкции.

Венера Хитова
Венера Хитова
Казвам се Венера, на 27г. съм. Говоря три езика, планирала съм маркетингови кампании, била съм отговорна за един голям склад за книги, а по ирония не успявам да се справя с разпределението на собствените си пари. В момента се занимавам с обслужване на клиенти на френски и английски. Да се научиш да бъдеш разумен с парите си и, да умееш да ги разпределяш и инвестираш, е нещо, което трябва да научиш сам, струва ми се, дали чрез книги, курсове или споделяне на опит. Ние сме привилегировани да живеем в ера на неспирен поток от безплатна информация и е безумие да не се възползваме от това.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.