Паоло Руждери: Дори най-малките компании трябва да работят в световен мащаб

Защо се провалят малките бизнеси?
27.01.2016
Smart предприемачи: Пламен Попов
04.02.2016

Паоло Руждери: Дори най-малките компании трябва да работят в световен мащаб

Днес ви представяне едно интервю специално за читателите на SmartMoney.bg с автора на бестселъра „Новите Лидери. Ръководство по лидерство за мениджъри от третото хилядолетие“ – Паоло Руждери.

Италианец по произход, Паоло е предприемач и автор на серия от книги за управление, мениджмънт и лидерство.

Неговият е публикуван на английски, испански, български, португалски, италиански и японски.

В него той споделя ценни съвети на теми като мотивация, лидерство, управление на човешките ресурси, управление на финансите и продажбите.

Г-н Руджери, какъв е опита ви в извеждането на компании на нови пазари?

Управлявам компании (в няколко различни индустрии) с дейност в 9 различни държави на 4 континента, така че на първо място, аз самият извеждам собствените си компании на нови и нови пазари. Инвестирал съм много в чужбина, в няколко различни страни.

Също така притежавам компания в САЩ, която помага на европейски фирми да намерят клиенти и да се установят в САЩ. През годините сме извели няколко компании, вариращи от производство на мебели до храна, бижута, козметика, дизайн, кафе и др. Започнах същия бизнес и в Бразилия и Испания.

Работите на 4 континента . Можете ли да споделите 3 значителни разлики между някои от тях?

Всеки континент (и държава) има своите особености. В Южна Европа обръщаме много внимание на хората, с които работим. В Щатите очакват да знаем какво мислят или не. Служителите в Бразилия почти никога не казват “не” (но след това не винаги изпълняват това, което си мислите, че са ви потвърдили).

В Щатите (като цяло в Северна Америка), ако получите молба от клиент, не отговаряйте през нощта, защото го губите. В Европа хората са много по-толерантни. В Канада трябва да станете част от местната общност: хората трябва да ви познават, преди да купуват от вас.

Особеностите са много и трябва да се запознаете поне с основните стъпки, когато навлизате на нов пазар. Именно за това с охота приех да се върна в България и да участвам във форума, за навлизане на нови пазари.

Мислите ли, че всяка компания трябва да се цели към международния пазар?

Да, дори и най-малките компании в  днешно време трябва да работят в световен мащаб. В противен случай рискуват да станат нерелевантни и ще загубят пазарен дял на местно ниво.

Дори това да не се случи веднага, то най-малко пропускат ползи и ускорение, което опита в чужбина ще им даде за по-кратко време и в по-голям мащаб. Работа на международно ниво дава знания и опит, които стават все по-задължителни и за работата на местно ниво.

Как мислите, че можете да сте полезен на българските предприемачи да направят бизнеса си международен?

Мога да ги науча на основните правила, за да влязат в страната и да спечелят нови клиенти; да разберат пазара и какви са възможностите. Също така мога да им помогна да намерят местни партньори за изграждане на съвместни предприятия; да наемат добри и отговорни местни служители.

Мога да им помогна да постигнат мечтите си. Мога да ги науча как да ги осъществят. Не ми вярвате?! Елате на 25-ти февруари в София и ще се убедите!

Паоло Руджери ще бъде в София на 25 и 26 февруари, за да вземе участие в първото издание на Форум “Нови пазари”, както и да проведе собствен семинар “Sales Intervention”.

Повече информация и билети за събитията можете да намерите на http://new-markets.biz/ и http://sales.tothetop.bg/ .

Стойне Василев
Стойне Василев
Казвам се Стойне Василев и съм независим личен финансов консултант, инвеститор и собственик на най-популярния сайт за лични финанси в България – SmartMoney.bg, автор на бестселъра „Умни пари“, както и председател на Управителния съвет на Българска асоциация на личните финансови консултанти (БАЛФК).

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.