Конкурс „Стани автор при Бат’ Тони”

Кой ще ходи на Академията по финанси за нефинансови мениджъри със 75 процента отстъпка от цената?
15.02.2013
Успешни техники за продажби с Франк Фърнес
20.02.2013

Конкурс „Стани автор при Бат’ Тони”

След като вече стартирах Създай онлайн магазин за ръчно плетени уникати, дойде ред и на втория проектконкурса „Стани автор при БатТони”. Ако обичате да пишете, той е за вас. В него ще публикувам авторски материали, като накрая вие – читателите ще ги оценявате. За най-добрата статия ще има награда, а автора и ще получи покана да се присъедини към екипа на сайта със собствена рубрика. Идеята за този конкурс е на Владо Узунов, който познавате от статиите му в сайта.

Целта ми е този сайт е да бъде независимо онлайн издание за лични финанси и собствен бизнес, което да бъде полезно на своите читатели. Едно от желанията ми е той да не бъде one-man шоу, а да обхвана колкото се може повече различни гледни точки. За това предлагам на всеки, който има желание, да публикува статии или да се присъедини към бъдещия екип от автори.

Мога ли да пиша и ставам ли за автор

Още като малък най-много ми харесваше в книгите умението на автора, така да опише обстановката, че да те пренесе там – в далечна страна, в някое сгушено село или в приказен замък. Затова четях предимно разкази и романи с много описания и малко „пряка реч”. Те ме вдъхновяваха да пиша мои кратки, но забавни разкази за различни преживявания. „Култови” са хумористичните ми материали за кукерските маскарадни игри в пернишкия край.

Този романтичен период беше до 3-ти или 4-ти клас. След това дойдоха „суровите” часове по литература, които осакатиха за много дълъг период моето творческо вдъхновение. Госпожата, вместо да ни каже „Деца, прочетете тази книга, защото е интересна и ще научите много неща от нея”, искаше да правим анализ на художественото произведение и какво е искал да каже лирическия герой. Трябваше да използваме сложни и високопарни изрази, взети наготово от литературни критици, списващи във вестничета като РИКИ кандидат-гимназист, вместо да пишем есета, отразяващи нашите мисли и чувства.

Още си спомням една случка от онова време. На въпроса „Какво е искал да каже лирическия герой в разказа Другоселец?”, аз отговорих „А, защо мислите, че винаги трябва да има някакъв подтекст свързан с епохата, в която е живял автора и неговото емоционално състояние? Не може ли просто да е бил свидетел на някаква случка и да я е описал, без да иска да ни внуши нещо друго?”. За този отговор учителката ме изгони от час. Това ме накара да намразя литературата за доста време.

Чак преди година и половина започнах да пиша неща, които някой друг може да прочете. Но, това е моята история. Сега да се върнем към конкурса. Сигурно много от вас като малки са се опитвали да пишат някакви неща – разкази, стихове или дори романи (защо не?) или сега са автори на статии в техни или чужди блогове. Ако вие сте от тях, продължавайте да четете.

Защо да участвам в конкурса „Стана автор при Бат’ Тони”

Имате ли какво да кажете? Били сте свидетели на интересна история и искате ли да я разкажете на повече хора? Искате ли да станете автор и да споделите ваш анализ или размисли по актуална тема? Сега имате този шанс. Какво трябва да направите? Първото нещо е да напишете статия от минимум 600 думи по една от темите в сайта, а те са най-общо свързани с лични финанси, собствен бизнес или мениджмънт. След това, трябва да ми я изпратите на имейл BatTony@battony.com. Не е сложно, нали? А, освен това, има и награда.

Напиши статия и стани автор при Бат' Тони

Няколко критерии, за да участвате в конкурса

За да участвате в конкурса „Стани автор при Бат’ Тони” и за да види бял свят вашата статия трябва да отговаря на следните критерии:

– Материала трябва да е полезен и практически ориентиран. Старая се всички статии в сайта да са максимално полезни и разбираеми за всички читатели. Това е и моят съвет към бъдещите автори.

– Статиите да са авторски – това означава, да бъдат споделени лични мнения и опит и материала да не е публикуван на други места в интернет. Хубаво е също така, всички факти в статията да са проверение от автора.

– Да не бъде с рекламен характер – една добре написана и практически ориентирана статия може да бъде много по-полезна от какъвто и да е рекламен текст.

Преди да се публикува една статия, аз ще я прегледам и ако е необходимо ще се свържа с автора.

Какво ще спечеля, ако участвам

Търговците казват, че сделка е добра когато печелят и двете страни. Това, което аз ви предлагам са две неща: известност и шанс да спечелите награда. Сега малко по-подробно:

Финансовите съвети на Бат’ Тони ежедневно се чете от средно между 500 и 600 уникални потребителя, като за миналия месец са били над 16,000 човека. Фен страницата на сайта във Facebook има над 550 почитатели, като седмично материалите в нея достигат до над 2,500 човека. Освен това, материалите в сайта се публикуват в Блогосферата на Дневник, Информ@Лично, Svejo.net, Google+, личния ми профил в LinkedIn, twitter и в още няколко сайта и социални мрежи. Това прави няколко десетки хиляди читатели на месец.

Всеки автор ще може да сложи в статията си своята снимка, име на компанията, за която работи, длъжност, линк към свои проект или е-мейл за контакт. Ако станеш автор при Бат’ Тони десетки хиляди активни хора (мениджъри и предприемачи) от цялата страна (има и доста читатели от чужбина) ще узнаят много бързо кой или коя си и с какво се занимаваш. Може би ще се свържат с теб, за да те поздравят или да дискутират твоята статия. В конкурса може да участват и колеги блогъри, ако статиите им отговарят на критериите за участие.

Наградата

Освен това, авторът на най-добрата статия, определена от читателите на сайта ще спечели покана да води собствена рубрика, както и книгата Защо купуваме? Наука за пазаруването на Пако Ъндърхил. Книгата е много ценна, не само защото вече не може да се намери в книжарниците, а и защото е световен бестселър за психологията на продажбите и базирана на детайлно 20-годишно проучване на поведението на клиентите в местата за продажба. Книгата е написана на много достъпен език и принципите в нея са напълно приложими за България. Ето едно ревю от интернет-книжарницата NovaVizia.net.

И така, конкурса е вече открит. Изпращайте статиите, историите или предложенията за материали на имейл BatTony@battony.com. След като ги прегледам, ще се свържа с вас, за да се разберем какви ще са следващите стъпки.

Стойне Василев
Казвам се Стойне Василев и съм независим личен финансов консултант, инвеститор и собственик на най-популярния сайт за лични финанси в България – SmartMoney.bg, автор на бестселъра „Умни пари“, както и председател на Управителния съвет на Българска асоциация на личните финансови консултанти (БАЛФК).

0 Comments

  1. Владимир Узунов каза:

    Относно часовете по литература много е вярно, че убиват всякакво вдъхновение. Това беше предметът, благодарение на който намразих книгите за години напред. В тези часове буквално губех ориентация за времето (след “дълги часове” поглеждах часовника и с ужас и шок установявах, че са минали едва 3 мин от последното поглеждане). При всяко гледане се чудех какво се е случило с часовника. Даже един съученик счупи всичките си рекорди на трите игри на GSM-а си точно в тези часове. Като се има предвид че нищихме някои произведения по няколко месеца, не вярвам авторът да е вложил чак такава мисъл, поради простата причина, че едва ли си е мислил, че някой би отделял по цял час всеки божи ден в продължение на 4 месеца, за да търси под вола теле и врели некипели (символика във всяка сричка).

  2. Владо, лошото е че нещата не са се променили много. И сега учениците нищят епохата, политическите убеждения на автора и скрития смисъл на написаното вместо да се наслаждават на историята и да я преживеят.

  3. Teodora каза:

    Тони, мен дори литературата в училище не можа да ме осакати. Е, трябва да призная, че преподавателката ми в гимназията си беше широкоскроена. Обичаше хората с различна гледна точка – мислещите. Имахме съученик, който редовно получаваше шестици за безумни смехотворни есета по някой тема. Той й беше любимец. Сигурна съм, че теб не би те изгонила за изказването ти, а би те поощрила.
    Впрочем доста съм впечатлена от трафика ти. Моят е наполовина 🙂

  4. Теди, аз имах много малко широко скроени преподаватели. Повечето си преподаваха едно и също нещо от много години и не искаха да излизат извън тяхната зона на комфорт. Аз изкарвах високи оценки, защото зубрех някакви безумни теми, написани от поне академици в БАН.

    При това трафика е без svejo и други генератори на статии. Засега, обаче е недостатъчен, за да се генерират някакви приходи от реклама. Остава ми още малко да направия минимума от Google и ги махам.

  5. Teodora каза:

    Аз имах мисля 3 читави преподаватели в гимназията, които разказваха увлекателно и ни караха да мислим извън стандартите.

    Трафикът е недостатъчен за генериране на приходи от адсенс, но ако си намериш други рекламодатели ще е добре. Хич не са малко 600 уникални за сайт на година и нещо. Престави си какво ще стане след още 1-2 години например. Аз ще стигна прага за плащане чак след 3-4 месеца. Вероятно няма да ги махна, защото ми плащат хостинга и домейна.

  6. Тони съветвам те да не ги махаш. Носят се градски легенди, че подобряват класирането в търсачките :). Има и други по-реални причини.

    А посещенията ви ще се вдигнат с броя на статиите. Колко повече съдържание, толкова повече посещения, такъв е принципа. Но в БГ така или иначе трафика е слаб…

  7. С каза:

    Това с класирането са градски легенди вече – особено за България, където ранкването не е толкова трудно. В България трафикът не е толкова слаб, но доходите от Адсенс определено са (все пак рекламодателите плащат мноооого по-малко). Съветвам те да монетизираш трафика си по друг начин. Замисли се за реклама на собствен продукт или за платени линкове (шшш, не казвай на Google! :D)

  8. Svetto каза:

    Здравейте! Приемате ли още статии за конкурса?

  9. @Svetto – Да, още се приемат статии. Ако имаш нещо предвид – пращай.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.