Какво е дигитален маркетинг и как да се възползваме от него?

Може ли да се стартира бизнес за 54 часа?
31.03.2015
Smart предприемачи: Максим Бехар
01.04.2015

Какво е дигитален маркетинг и как да се възползваме от него?

С този материал стартираме нова рубрика за дигиталния маркетинг с автор Момчил Марчев, експерт по интернет комуникации. В нея Момчил ще ви запознава с основните задачи, технологии, средства на маркетинга в мрежата и как да се възползвате от него за вашия бизнес или лична репутация. Ето и първата статия:

Средата, в която се развива дигиталният маркетинг е Интернет, тя е мултимедийна (като изразни средства) и WEB 2.0 (среда на непосредствената комуникация с потребителя 24/7).

1

Интернет е среда, а не медия, това е един от лайтмотивите на интернет маркетинга. За това рекламата тук има отлики от класическата, имаме нови метрики и мониторинг, тулове и средства за одит и анализ на постигнатите резултати. PR инициативите имат друга цифрова виталност, социализацията е свръх активна, достъпването на потребители е глобално.

На мястото на вестниците телевизията и радиото имаме – сайтове, лендинг пейджес, блогове и микроблогове, социални мрежи, форуми, агрегатори на съдържание. Инвентарът се създава с технологии като Опън сорс, RSS и останалите позволени технологии изброени във фигура 1.

Средства за задвижване на онлайн машината са сайтовете, микросайтовете, приложенията за социални мрежи и мобилни устройства. Задачите, които си поставя са същите като в класическия маркетинг –  управление на взаимоотношенията с клиентите на предприятието по начин, по който то се облагодетелства, а на прокудите и услугите му се добавя принадена стойност.

Основните дисциплини са:

– Интернет реклама (Premium, Performance) – медия планиране и купуване.

– Сърч маркетинг, оптимизация в търсещите машини – SEO (Search Engines Optimization).

– Маркетинг в социалните медии – SMM (Social Media Marketing).

– Мениджмънт на онлайн репутация – ORM (Online Reputation Management).

– Е-търговия и успешни онлайн продажби, CRO (Conversion Rate Optimization) – оптимизация на конверсиите.

312

Втората фигура показва как даа видиш, да представиш, да ангажираш, да наложиш бранд в цифрова среда, да направиш проводник на стоката и услугата към клиента – мисия „дигитален специалист“.

Това, което може да се постигне с дигитален маркетинг в последните години е водещото добро за затвърждаването на доверие в един бранд, достойно голямата част от неговата реализация, имидж и позициониране. Малко статистика във вид на инфографики:

3

Фигурата показва разпределение на дигиталните бюджети на компаниите в последните няколко години.

4

Таблицата илюстрира в проценти по пера как хората добиват мнение и доверие в бранда.

Управление на онлайн репутация, процес креативен, дълъг вървян уверено само при наличие на солиден колектив. Изригна като модерен прийом за политическа репутация покрай последните избори и се изигра във вид на брутално тролене, брулене на конкуренцията 🙂
С две думи се избра рецептата тролосили на макс, хвърлянето им в боя на автопилот + прилагане на класическите тактики за медиен комфорт в електронните медии.

А какво може SEO (Search Engines Optimization) за репутация, така наречената SERM (Search Engines Reputation Management) – ето вижте, направихме специализиран сайт.

Спокойно, „къде криете труповете“ си е точно за тук, не е заглавие от екшън филм. Такааа, вече разбираме, че без SEO специалисти няма да стане.

Да погледнем отново средата, ами лидерите на мнение в социалките, старите блогъри (онези с тръст ранка), как им се скача на тях, как ако са заели мнение им се контрира. Ами само с
брилянтни SMM специалисти и журналистки 3.0 аз ги наричам. Еееее стига, много скъпи колективи, още трябват ли?

Да, ментори и управляващи на всичко следва да са поне един виден журналист, един PR и един дигитален специалист. Добре е да има и асистенция на ръководния състав от акаунти и медия байинг специалисти. Може би и солиден криейтив отдел оглавен от проджект мениджър или айдия директор при офанзивна кампания е по-добре да си ни е в кухнята.

Момчил Марчев
Момчил Марчев
Момчил Марчев е експерт по интернет комуникации от 10 години. В Online Digital Services той се занимава освен с дейността на управител, пряко със SEO, SMM и ORM отделите. Истинската му страст обаче са разгръщането на иновативните идеи във фирмата и изграждането на партньорските взаимодействия.

5 Comments

  1. Survey.bg каза:

    Страхотна нова рубрика! Ще я следим с интерес. Особено след обещаващата първа статия. Поздравления за екипа!

  2. Freak Media Group каза:

    Страхотна рубрика! И убийствено жестока статия за Дигиталния Маркетинг

  3. WebVisuality каза:

    Наистина дигиталният маркетинг помага много на бизнеса да се развие!

  4. Димитър Семерджиев каза:

    Много интересно ! Включително за туризма ,където работя ! А дали могат да се организират платени уебинари за собственици и мениджъри в хотелиерството ?

  5. Speedflow Bulgaria каза:

    Обновете статията, има доста нови неща свързани с Дигиталния маркетинг, които си струва да се спомямнат. Иначе браво за статията!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.