Какво е дигитален маркетинг и как да се възползваме от него?

Може ли да се стартира бизнес за 54 часа?
31.03.2015
Smart предприемачи: Максим Бехар
01.04.2015

Какво е дигитален маркетинг и как да се възползваме от него?

С този материал стартираме нова рубрика за дигиталния маркетинг с автор Момчил Марчев, експерт по интернет комуникации. В нея Момчил ще ви запознава с основните задачи, технологии, средства на маркетинга в мрежата и как да се възползвате от него за вашия бизнес или лична репутация. Ето и първата статия:

Средата, в която се развива дигиталният маркетинг е Интернет, тя е мултимедийна (като изразни средства) и WEB 2.0 (среда на непосредствената комуникация с потребителя 24/7).

1

Интернет е среда, а не медия, това е един от лайтмотивите на интернет маркетинга. За това рекламата тук има отлики от класическата, имаме нови метрики и мониторинг, тулове и средства за одит и анализ на постигнатите резултати. PR инициативите имат друга цифрова виталност, социализацията е свръх активна, достъпването на потребители е глобално.

На мястото на вестниците телевизията и радиото имаме – сайтове, лендинг пейджес, блогове и микроблогове, социални мрежи, форуми, агрегатори на съдържание. Инвентарът се създава с технологии като Опън сорс, RSS и останалите позволени технологии изброени във фигура 1.

Средства за задвижване на онлайн машината са сайтовете, микросайтовете, приложенията за социални мрежи и мобилни устройства. Задачите, които си поставя са същите като в класическия маркетинг –  управление на взаимоотношенията с клиентите на предприятието по начин, по който то се облагодетелства, а на прокудите и услугите му се добавя принадена стойност.

Основните дисциплини са:

– Интернет реклама (Premium, Performance) – медия планиране и купуване.

– Сърч маркетинг, оптимизация в търсещите машини – SEO (Search Engines Optimization).

– Маркетинг в социалните медии – SMM (Social Media Marketing).

– Мениджмънт на онлайн репутация – ORM (Online Reputation Management).

– Е-търговия и успешни онлайн продажби, CRO (Conversion Rate Optimization) – оптимизация на конверсиите.

312

Втората фигура показва как даа видиш, да представиш, да ангажираш, да наложиш бранд в цифрова среда, да направиш проводник на стоката и услугата към клиента – мисия „дигитален специалист“.

Това, което може да се постигне с дигитален маркетинг в последните години е водещото добро за затвърждаването на доверие в един бранд, достойно голямата част от неговата реализация, имидж и позициониране. Малко статистика във вид на инфографики:

3

Фигурата показва разпределение на дигиталните бюджети на компаниите в последните няколко години.

4

Таблицата илюстрира в проценти по пера как хората добиват мнение и доверие в бранда.

Управление на онлайн репутация, процес креативен, дълъг вървян уверено само при наличие на солиден колектив. Изригна като модерен прийом за политическа репутация покрай последните избори и се изигра във вид на брутално тролене, брулене на конкуренцията 🙂
С две думи се избра рецептата тролосили на макс, хвърлянето им в боя на автопилот + прилагане на класическите тактики за медиен комфорт в електронните медии.

А какво може SEO (Search Engines Optimization) за репутация, така наречената SERM (Search Engines Reputation Management) – ето вижте, направихме специализиран сайт.

Спокойно, „къде криете труповете“ си е точно за тук, не е заглавие от екшън филм. Такааа, вече разбираме, че без SEO специалисти няма да стане.

Да погледнем отново средата, ами лидерите на мнение в социалките, старите блогъри (онези с тръст ранка), как им се скача на тях, как ако са заели мнение им се контрира. Ами само с
брилянтни SMM специалисти и журналистки 3.0 аз ги наричам. Еееее стига, много скъпи колективи, още трябват ли?

Да, ментори и управляващи на всичко следва да са поне един виден журналист, един PR и един дигитален специалист. Добре е да има и асистенция на ръководния състав от акаунти и медия байинг специалисти. Може би и солиден криейтив отдел оглавен от проджект мениджър или айдия директор при офанзивна кампания е по-добре да си ни е в кухнята.

Момчил Марчев
Момчил Марчев е експерт по интернет комуникации от 10 години. В Online Digital Services той се занимава освен с дейността на управител, пряко със SEO, SMM и ORM отделите. Истинската му страст обаче са разгръщането на иновативните идеи във фирмата и изграждането на партньорските взаимодействия.

5 Comments

  1. Survey.bg каза:

    Страхотна нова рубрика! Ще я следим с интерес. Особено след обещаващата първа статия. Поздравления за екипа!

  2. Freak Media Group каза:

    Страхотна рубрика! И убийствено жестока статия за Дигиталния Маркетинг

  3. WebVisuality каза:

    Наистина дигиталният маркетинг помага много на бизнеса да се развие!

  4. Димитър Семерджиев каза:

    Много интересно ! Включително за туризма ,където работя ! А дали могат да се организират платени уебинари за собственици и мениджъри в хотелиерството ?

  5. Speedflow Bulgaria каза:

    Обновете статията, има доста нови неща свързани с Дигиталния маркетинг, които си струва да се спомямнат. Иначе браво за статията!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.