Как да станете царе на интернет маркетинга без да похарчите и един лев

Какво трябва да знаем за упълномощаването?
20.02.2014
Силата на идеите… или как да насърчаваме новарторството
25.02.2014

Как да станете царе на интернет маркетинга без да похарчите и един лев

На 09 април 2014-та година в Интер Експо Център, София ще се проведе осмото издание на семинара “Интернет маркетинг с нулев бюджет”. Нулевият бюджет е възможен не само на теория, но и 100% приложим на практикав това ще се убедите сами след края на събитието. Темите, които ще бъдат обсъдени включват стратегии за автоматизиране на маркетинга, спестяване на време и средства и постигане на супер резултати, както и начини да доведете онлайн клиентите си до покупка. Ще се разгледат и полезни инструменти, които всеки може да използва, за да повиши ефективността на маркетинговата си кампания в интернет. Повече информация може да намерите на сайта на събитието.

Ето впечатленията на Борис Бачев от екипа на SmartMoney.bg за предишното (седмо) издание на Интернет маркетинг с нулев бюджет:

Организацията, както при всички събития организирани от Web and event беше на изключително високо ниво. Залата беше пълна и настроението беше приповдигнато и така дойде време за откриване на лекционната част. Пръв на сцената излезе Борил Богоев – онлайн предприемач, консултант и лектор. Темата на неговата презентация беше в типичния за него провокативен стил със заглавие „Анатомия на трафика”.

Всички ние, когато стартираме някакъв бизнес, независимо дали е он или офлайн, желанието ни е да привлечем колкото се може повече посетители, дай боже те да станат в последствие и наши клиенти. Много хора, когато стартират първия си онлайн магазин, по цял ден седят и постоянно рестартират брояча на посетителите в сайта и изпадат в еуфория всеки път когато бройката се покачи – било то и само с единица.

Борил наблегна изключително много на това, че ние забравяме да мисим за хората, които посещават сайта ни, като за живи същества, а не просто като някакви цифри, които трябва да се увеличават. Тези хора изпитват емоции, имат желания. Те влизат в нашия сайт с някаква цел, не просто за да си губят времето. Е, може би един минимален процент правят точно това. Накратко ще ви изброя останалите неща, които Борил посъветва да обърнем сериозно внимание при управлението на нашия сайт. Това са:

  • Добре изградена клиентска база.
  • Да не се целим към големината на цифрата на посещенията, а към конверсията към реални клиенти (тук той даде много хубав пример с едно кюлче злато, но ще ви оставя да го видите в презентацията).
  • Качеството на трафика – не се нуждаем от некачествен трафик.

Борил даде и няколко стратегии, които също можете да видите в неговата презентация.   Втори на сцената излезе Сокол Соколов управител на Host.bg . Неговата презентация също бе доста интересна и провокативна със заглавие „Първите седем… клика”. Най-интересната част от неговата презентация, поне за мен, беше, когато ни разказваше за феноменът, който се появи на нашият пазар и мълниеносно се разрасна през последните няколко години – „Магазини втора употреба”. Той даде тези магазини за пример, как може да се създаде успешен бизнес, без харчене на луди пари пари в изграждане на бранд. Сокол даде и една много интересна статистика за най-популярните практики в B2B и B2C продажбите. Можете да ги намерите като свалите презентацията от сайта на събитието.

Иван Благоев, който е арт директор в “Take a cake”, изнесе страхотна презентация под името „Дигитализиране на кексчета”. Той сподели с гостите цялата история на фирмата. От малката пекарна, до вече наложена марка и един от лидерите на пазара на вскусни кексчета и мъфини. Наистина страхотна история, която ми е трудно да пресъздам, защото въздействието няма да бъде същото, когато е написана и не е разказана от реалния участник в цялата история. В момента ми изниква в съзнанието един момент от тяхната история, който е останал запечатан в съзнанието ми.

Иван разказа за техният най-голям успех, който се оказал и най-големия им провал. С екипът му наравили рекламна кампания по случай Свети Влаентин. Кампанията се оказала толкова успешна, че на 14.02. пред пекарната се струпали тълпи от клиенти, които те не можели да смогнат да обслужат. В същото време телефоните им не спирали да звънят и да приемат още поръчки. Разбира се, той разказа тази история с усмивка на лицето, но бегло можем да си представим какво им е било в онзи момент, когато недоволни и необслужени клиенти не спирали а се карат с тях и да им казват, че са… да не навлизам в подробности. Та, неговия съвет и поука от тази случка беше – „Винаги да бъдем подготвени за успеха!”.  

След обедната почивка на сцената се качи Георги Малчев, съдружник в Ilyan.com. Страхотен презентатор! Изключително добре понесе публиката в дълбините на вирусния маркетинг. Разказа множетво истории за успешни вирсуни кампании, които са успяли да „заразят” десетки хиляди хора. И дори спомена за една такава, която е била спряна от “facebook”, поради изключително големия интерес. Като предтекст, че “facebook” не печели нищо от тази кампания. Затова, внимавайте когато правите вирусни кампании да не се окаже, че от вас е тръгнала епидемия. Дай боже всеки му такава епидемия, но в този смисъл, разбира се! 🙂

За мое съжаление не можах да присъствам на последните презентации, но от мои познати, които успяха разбрах, че презентаторите са се представили на същото много високо ниво, с което премина и цялото събитие. Ще ви ги представя накратко, с което и ще завърша.  Това са били: Станислав Димитров, който е сертифициран Google трейнър и съдружник в Ad Academy. Представил е презентация на тема „Практически съвети за интеграция с безплатните услуги на Google”. Разказал е как ефективно да интегрираме основните безплатни продукти на Google. И е дал различни практически съвети при работа с Google Analytics, Webmaster Tools, YouTube и Google+. Естествено и неговате презентация може да я свалите от страницата на събитието.

Последна на сцената се е качила Петя Райковкска, която е project manager в MazeLabs. Петя е представила как можем да създадем корпоративенWordPress сайт с нулев бюджет и как да създадете онлайн платформа за бизнеса си без бюджет и без нито ред код. Поздравления още веднъж за организаторите и лекторите! Желаем им успех и за напрад. Не забравяйте да следите за предстоящи събития по темата, като разбира се, да следите новите публикации в Smartmoney.bg, където ще ви информираме за актуалните теми в управлението на личните финанси и стартиране на собствен бизнес.   Желаем ви успех!

Борис Бачев
Здравейте, казвам се Борис Бачев. По образование съм инженер и магистър по икономика. Винаги съм се стремил да трупам опит в различни области. След множество незабравими моменти и провали вярвам, че успях да намеря нещото, което ме прави щастлив и ме поддържа жив и концентриран. Към настоящия момент управлявам Студио Грейс & Боо - studiograceandboo.com - компания, която предоставя иновативни ONline и OFFline решения за стартиращи и действащи бизнеси. Управляваме и два собствени онлайн магазина. Единият е в областта на текстилната и рекламна индустрия - shtampi.bg, вторият - в областта на изкуството и уникални подаръци по поръчка - graceandboo.com. От 23-годишна възраст се опитвам да тествам почти всяка идея, която ми се изпречи на пътя. Имах честта да организирам най-успешното Национално участие на България в областта на леката авиация в Германия - АЕРО 2014. Моята най-голяма страст са бизнес планирането и иновацията във всичките й форми! Най-голямата ми мечта е да летя в космоса. Вярвам, че младите хора, и не само те, можем и трябва непрестанно да променяме себе си и страната ни към по-добро. Единственото, което е нужно да направим, е да действаме заедно и да сме все по-активни. Защото наистина "Съединението прави Силата!" А и нека бъдем честни. На никой не му пука за нас и ние трябва да воюваме за свободата си. Лична и национална... Благодаря Ви! С уважение, Борис Бачев.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.