Препоръчай бизнес книга – Тодор Христов

Проект „Препоръчай бизнес книга”
24.04.2012
Томбола с подарък книгата „Малкото е новото голямо” на Сет Годин
08.05.2012

Препоръчай бизнес книга – Тодор Христов

Top 3 Todor Hristov

Както знаете, миналата седмица стартирах един проект, който се казва „Препоръчай бизнес книга”, в който успешни предприемачи и мениджъри ще препоръчват по 3 бизнес книги, които са им оказали най-голямо влияние или по някакъв начин са променили тяхното мислене. Книгите са 3, а не 5 или 10, за да може участниците наистина да представят най-любимите си книги.

За първи участник в проекта поканих г-н Тодор Христов. Според мен, няма по-подходящ човек от него да постави началото на тази рубрика, най-малко по следните причини:

– Интернет книжарница NovaVizia.net е „Домът” на бизнес книгите в България. Винаги, когато се колебая коя книга да прочета, гледам представянето й в този сайт. Също така, преглеждам редовно рубриките за бестселъри.

 – NovaVizia.com е един от най-полезните сайтове за собствен бизнес и мениджмънт в България. Следя го почти от самото му начало. Тук е мястото да  благодаря на г-н Христов, че публикува първата ми статия за най-важните стъпки при стартиране на малък магазин. От тази публикация видях, че има кой да чете нещата, които пиша.

– И не на последно място той е отличен пример едновременно за успешен предприемач и успешен мениджър.

Благодаря на г-н Христов, че прие поканата. Ето неговото представяне и книгите, които са го вдъхновили:

Тодор Христов

Аз съм Тодор Христов, Управител съм на „Сита Мениджмънт Консулт” ООД. Помагам на малките,  средни и големи фирми в България да повишават качеството (а оттам и количеството) на своите продажби чрез  обучение по продажби, което водя лично – на живо и в онлайн вариант.

Също така, основател съм на блога за мениджмънт, бизнес и развитие NovaVizia.com, както и на специализираната интернет книжарница за професионално и личностно развитие NovaVizia.net.  Блогът ни се посещава от десетки хиляди читатели всеки месец, а книжарницата ни предлага едни от най-добрите условия за покупка на бизнес литература в страната и имаме клиенти от всички краища на България.

Предисловие

Благодаря за отправената покана да препоръчам три бизнес книги на читателите на сайта „Финансовите съвети на Бат’ Тони”. От много години съм свързан с бизнес книгите, по много начини, като съм едновременно и техен купувач, и читател, и популяризатор, и продавач. С колегите ми разполагаме с огромна лична библиотека с няколкостотин заглавия, която обогатяваме непрекъснато. Всяка година инвестираме сериозни суми в литература (четирицифрени числа), но не съжаляваме за това. Книгите са един от най-евтините и същевременно най-ефикасни средства за повишаване на компетентността в една или друга професионална област.

Когато получих  поканата на Стойне Василев да препоръчам три книги, към нея бе прикрепен и въпроса „Защо сте избрали да препоръчате точно тази книга, какво Ви е дала тя и защо мислите, че ще е полезна на младите хора?

Иска ми се още тук, преди да препоръчам три заглавия, да направя едно важно уточнение, и то е, че книгите, които ще видите по-долу не са само за младите хора. Те са за всякакви хора – и млади, и по-зрели, и по-неопитни, и по-опитни. Човек не бива да спира да чете и учи, само защото е надхвърлил определена възраст.  Четенето на литература, която помага в бизнеса е занимание, което следва да се извършва най-малко до момента, докато човек работи активно. Подобна литература е своеобразна „храна” – храна за компетентността, бизнес културата, мотивацията, креативността. Така че, и трите книги, които ще видите след малко според мен са много подходящи за прочит от всякакъв тип хора, които искат да работят и живеят по-качествено, независимо дали са инвеститори, предприемачи или наемни служители.

Възможно е книгите, които ще посоча по-долу да не изненадат някои читатели. Това е нормално – ще посоча три популярни книги, които са бестселъри както в чужбина, така и в България (и със сигурност са сред бестселърите на интернет книжарница NovaVizia.net)

Богат татко, беден татко

Богат татко, Беден татко

„Богат татко, беден татко” е уникална книга за създаване на богатство и получаване на финансова независимост! Написана е от Робърт Кийосаки през 1998 год., но написаното в нея е на 100% валидно и актуално в наши дни, както и ще бъде валидно и актуално още дълги години. Подзаглавието на книгата е „Уроците за парите, на които богатите учат децата си, а бедните и средната класа – не!” и мисля, че то описва прекрасно какво е съдържанието и за какво става дума в книгата, а става дума за уроците за парите и как те да се трупат и насочват, за да носят още пари.

Препоръчвам тази книга, тъй като ние българите вечно сме нещастни и хленчещи, че не ни стигат парите. А пари не се правят само по трудния начин, а и по умния начин. Лично на мен книгата ми отвори очите за това как бих могъл да избягам от омагьосаната въртележка да изкарвам толкова пари, колкото едва да ми стигнат да си платя сметките. Тя ме стимулира да работя по определен начин (и да избягвам други), да посветя времето си на определени проекти (и да избягвам други)  и вярвам, че ще просветли новите й читатели, които тепърва решат да я вземат в ръка и прочетат.

Изяж жабата

Изяж жабата

В книгата „Изяж жабата: 21 начина да избегнете пилеенето на време и да вършите повече по-бързо”. Брайън Трейси синтезира най-добрите идеи за управление на времето и ги поднася с неподражаемия си стил, превърнал се в негова запазена марка. Книгата учи на това как да организираш деня си така, че да вършиш повече неща по-бързо. Прочитайки я, човек се сдобива с изключителен помощник при реализацията и на най-смелите си мечти.

Това, което ми харесва в „Изяж жабата” са две простички неща – практичност и простота. С помощта на практични и простички насоки, всеки човек би могъл да повиши личната си продуктивност, а това е така важно в наши дни, когато най-ценният ресурс – времето, все не достига.

Препоръчвам тази книга, тъй като ние българите имаме ужасно много да догонваме голям брой други страни по отношение на продуктивността. У нас не се работи така здраво, както се работи на Запад. С всичките му особености и условности смятам, че има какво да подобряваме в собствената си култура на работа, а продуктивността е част от тази култура.

На мен лично книгата ми помогна да увелича продуктивността си със значителен процент. Това е едно много полезно заглавие!

Дай, за да получиш: Малка история за голямата бизнес тайна

Дай, за да получиш

Не е задължително една книга да е много обемиста, луксозна и скъпа, за да промени живота ти и начина, по който работиш и взаимодействаш с хората завинаги. А точно това е влиянието на книгата „Дай, за да получиш: Малка история за голямата бизнес тайна” върху читателите, които посегнат към нея!  Става дума не за всякакви читатели, а само за онези, които подходят към книгата с отворени сърца и с желанието да направят промяна, която им е жизнено необходима, за да започнат да постигат истински успехи – както в бизнеса, така и в личния живот!

„Дай, за да получиш” разглежда една изключително важна за успеха на всеки бизнес, а и на всеки човек, тема – темата за даването. На нас българите не ни се дава – струва ни се, че така или иначе вече даваме твърде много , а пък насреща не получаваме същото – за какво даване още става дума?! Но реалността е, че докато не започнем да даваме, няма да получаваме. Докато не започнем да създаваме стойностни неща, няма да получаваме пари в замяна и няма да живеем по-добре. Докато не подобрим отношението си към клиентите, няма да полуаваме тяхната подкрепа, лоялност и пари. Докато не поставим интересите на тези, които обслужваме над своите собствени, няма да получаваме уважението и влиянието, за което мечтаем. За всичко това става дума в „Дай, за да получиш”, написана под формата на лек и приятен за четене роман.

Препоръчвам тази книга, тъй като на мен тя ми помогна много да затвърдя чисто интуитивните си схващания за това кой е правилният път за работа в света на бизнеса. Книгата ще е полезна за своите читатели, тъй като ще им даде конкретни насоки как да привлекат на своя страна желаните от тях неща – повече клиенти, по-висока печалба, по-голямо уважение и влияние в общността, в която работят.

Това бяха Топ 3 на г-н Тодор Христов. Надявам се, избора на книгите и тяхното представяне да са ви били полезни.

Очаквайте следващите участници в проекта „Препоръчай бизнес книга”.

Стойне Василев
Казвам се Стойне Василев и съм независим личен финансов консултант, инвеститор и собственик на най-популярния сайт за лични финанси в България – SmartMoney.bg, автор на бестселъра „Умни пари“, както и председател на Управителния съвет на Българска асоциация на личните финансови консултанти (БАЛФК).

0 Comments

  1. Ще ми е интересно ако Тодор Христов разкаже нещо повече за книжния пазар от своя опит. ЧЕТЕНЕТО на книги е хубаво нещо, но не е толкова интересно, колкото БИЗНЕСЪТ с книгите. Поне за мен де 🙂

  2. Мисля, че в тази статия – http://www.novavizia.com/13296.html той е споделил някои неща за бизнеса с книги.

    Разбира се, ако той има желание може и да сподели.

  3. Ами покани го при теб с отделен материал 🙂

    (Линка го видях, но няма инфо за бизнес-страната на нещата, само на едно-две места бегли загатвания. Което предполагам е умишлено де 🙂

  4. Това ще е в следващия проект “Разкажи за своя бизнес” 🙂

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.