И преди съм ви разказвал за една инициатива, наречена Бизнес лаборатория (или Business Lab). На нея се решават реални проблеми на бизнеса. През февруари лабораторията ще се занимава с въпроса как финансовият анализ може да бъде полезен за вземане на стратегически решения, например за бъдещето на една или друга бизнес линия.
Реалния казус е от TBI Info и неговия управител Юлиян Маслянков. Той касае стратегическо решение как да бъдат преструктурирани бизнес линиите на компанията с цел растеж и рентабилност. Казусът ще се решава с методология, която е част от Академията по финанси за нефинансови мениджъри (вижте как може да спечелите един от двата ваучера за 75% отстъпка в тази статия).
Заповядайте на 13 февруари от 18.00 часа в Business and Networking Club (това е новия проект на създателя на Софийската Бизнес Общност – Георги Миленчев) в София на ул. Златен рог 16, ет.2. Входът за лабораторията е 15 лв. до 12 февруари. В деня на събитието цената ще е 20 лв. Местата са ограничени поради интерактивния характер на събитието.
Запазете своето място сега: http://sabitie.bg/event/285
Сега ще ви разкажа малко за фирмата. TBI Info управлява портфолио от различни бизнес линии – внедряване на софтуерни системи за бизнеса, поддръжка на специализирани информационни системи и консултантски услуги в сферата на ИТ и лизинг на служители в ИТ сферата.
Мениджмънтът на компанията е пред решение как да преструктурира операциите на съществуващите бизнес линии, така че да може да генерира растеж и да повиши рентабилността си. “Пътеката” за решаване на казуса започва от финансов анализ на всяка от бизнес линиите.
В ролята на “Проблемен” ще бъде Юлиян Маслянков – управител на TBI Info, а вие като “Любопитните” ще участвате заедно с фасилитаторите експертите в решаването на казуса. Фасилитатори на събитието ще бъдат Светлан Станоев от Бизнес Института и Георги Миленчев от Софийска Бизнес Общност/Business&Networking Club. Очакват ви много интересни 3 часа изпълнени с провокативни въпроси и интересни дискусии.
TBI Info поставя казус за решаване за това “Как финансовият анализ може да бъде полезен за вземане на стратегически решения, свързани с бъдещето на нерентабилни бизнес линии?”
TBI Info е учредена през 2002 година, първоначално да предоставя ИТ услуги на компаниите от групата на TBI. Към днешна дата TBI Info разполага с екип от около 37 души и бизнес линиите на компанията могат да се групират в следните три основни групи:
• Business Insurance Application Consulting (BIAC), където TBI Info предоставя outsourcing/leasing на специализирани служители в ИТ сферата. По тази дейност компанията работи единствено с един клиент – BIAC Austria, компания от групата Vienna Insurance Group.
• Поддръжка на инсталации на INSIS – специализирана застрахователна информационна система. По тази бизнес линия TBI Info обслужва един клиент – ЗАД Булстрад.
• Oracle Financials – внедряване на ERP и CRM решения. Тази бизнес линия е исторически първата и компанията има над 10 клиента, свързани с нея. Към същата бизнес линия мениджмънтът разпределя и други по-малки проекти, напр. CRM системата Siebel.
За последните няколко години пропорциите в обем работа, приходи и рентабилност съществено са променени. Най-новата бизнес линия – BIAC, съществено доминира портфолиото от дейности на компанията, оформя облика и изисква съществен фокус на мениджмънта. От друга страна, исторически основната им дейност, свързана с Oracle Financials, осезаемо е загубила позиции в портфолиото от дейности, а и генерира съществена загуба за компанията. Финансовата информация свързана с трите бизнес линии е както следва Финансов отчет.
Мениджмънтът на компанията е пред решение как да преструктурира операциите на съществуващите бизнес линии, така че да може да генерира растеж и да повиши рентабилността на бизнеса. Друго стратегически важно решение пред мениджмънта е как да изгради диверсифициран портфейл от дейности и клиенти, така че да излезе от пълната зависимост от единствените клиенти от групата на “майката” (BIAC Austria и ЗАД Булстрад).
1. Как да се подходи и какво следва да се отчете във финансовия анализ с цел вземане на решения, свързани с бъдещето на бизнес линиите?
2. Как да се подходи и какво следва да се отчете (не-финансови фактори и предпоставки) в стратегическия анализ, свързан с бъдещето на бизнес линиите?
3. Как да изгради диверсифициран портфейл от дейности и клиенти?
4. Как да подходи с губещата дейност?
Ако финансите са ви страст, независимо дали имате образование в тази сфера или не, заповядайте на тази Бизнес лаборатория, за да участване в решаването на реален казус.