петък , 9 декември 2016
uspeshni prodajbi ot muja koito vinagi nosi sus sebe si maket na mozuk

Успешни продажби от мъжа, който винаги носи със себе си макет на мозък

Днес ви представяме ревюто на Станислава Иванова за най-новата книга на Саймън Хезълдейн (или мъжът с мозъка) – „Невропродажби”, издадена в България от издателство Изток-Запад.

„Успех и добри продажби” написа като послание Саймън върху моя екземпляр от книгата му.

Изключително удоволствие бе за мен да видя и чуя автора на тази книга през ноември, тук в София. Той е и един от най-изключителните презентатори, които съм гледала на живо.

През цялото време държеше публиката активна и то някак деликатно, уж без да ги провокира. Имаше много живи примери, представени с изумителни превъплъщения като актьор, сменящ персонажите.

Действителните истории, които разказа, илюстрираха основните въпроси и бяха предложени на публиката за знание и забавление. Играта беше на сцената, но тя прикова вниманието на цялата зала.

Навсякъде вече виждам промените в посланията и новия начин на маркетиране на продукти.

И това не е само заради технологиите, а по-скоро заради повишаване на самоосъзнаването към желанията в момента, които са важни за всеки отделен човек, което променя продажбите.

Не е толкова просто да избереш какво да купиш – имаме цели три мозъка, убедена съм, че знаете…

Но все пак, Саймън Хезълдейн ги обяснява не само като физиология, но и показва как това, което се случва вследствие на протичащите процеси в организма ни, влия цялостно на живота ни и определя поведението ни.

Тази книга ме направи още по любопитна с предоставените данни и факти, които са убедителни и интересни. Като тук ще посоча: „Картографиране на мозъка ПРИЗМА” – свръхмодерен инструмент за изграждане на личностни профили.

Това е един от най-подробните и задълбочени инструменти, базирани на неврологията. ПРИЗМА представлява широк синтез на някои от най-новите идеи за това как функционира мозъкът и защо хората се държат по различен начин.

По подобие на системата DISK, която е базирана на това как индивидът реагира на трудностите и проблемните ситуации, при ПРИЗМА цветовете на клиентите са също четири:

Зелените са новаторите и изобретателите. Те рисуват живи картини, както казва Айнщайн – „Ако не мога да го нарисувам, не мога да го разбера”.

Сините са състрадателни, сърдечни и лоялни и винаги са готови да помогнат.

Червените са целенасочени и изключително задълбочени в работата си, категорични в решенията и почти винаги налагат волята си. Носителите на контрола.

Златните са аналитични, щателни, предпазливи, следват правилата, лоялни и компетентни. Подробностите са от голямо значение.

Човешкото поведение е комбинация от генетика и влиянието на всичко, което преживяваме в ежедневието си.

След като знам какво се случва с мен, осъзнавам не само процеса на продажба, но и какво ме кара да направя покупката.

Продажбите са нещо естествено и се сблъскваме с тях всеки ден, без да осъзнаваме това.

Продавам себе си, започвайки разговор пред кафе автомата в офиса. Несъзнателно сканирам дали този, с когото искам да започна разговор, е в подходящо настроение да ми отдели време.

Влагам всичкия си чар и обаяние при интервю за работа, с една цел – да продам времето си за най-добрата възможна цена, която компанията, в която се целя, може да ми даде.

Глас, стойка, облекло, послание, също са част от инструментите, чрез които продавам себе си пред другите.

Продажбите вече са различни.

Търговец и продавач са различни неща.

Търговецът вече прави консултантски продажби, а продавачът – просто ми слага мандарините в плик и взима сумата. Търговецът – включва всичките си умения, за да разбере как може да ми помогне чрез своите продукти, а продавачът набляга на добре изглеждащата стока, която може да се избере на сергията или по каталог.

Търговецът задава въпроси – за какво, как, кога, колко, къде…, за да разбере какво искам аз сега и дали си заслужава да му стана клиент. Да, продажбите вече не са само статистика, те трябва да се измерват и анализират.

„Колкото повече, толкова повече” казва Мечо Пух, но в епохата на знанието, трябва да добавим и повече стойност, желание да предложим решение, да сме експертът, който да покаже на клиента проблем, който не осъзнава, да бъдем там заради него и да покажем, че той е важен, но не като правим всичко на всяка цена, да сме с менталната настройка, че това е най-доброто, на което е попадал клиентът ни и то може да промени живота му и да го приближи към желания успех.

Книгата „Невропродажби” се чете бавно, защото е съвременно практическо ръководство и към нея трябва да се подхожда с ясно съзнание, че тя е носител на промяната.

Желая Ви приятно четене!

Включи се в нашия безплатен бюлетин и получи 2 книги като подарък!

21

За Станислава Иванова

Казвам се Станислава Иванова. Родена в миналия век. Причислявам себе си към групата на „професионалните аматьори“, тъй като по стечение на обстоятелствата проектите, с които се занимавам не са точно това, за което съм учила, но ми помагат да проявявам креативност, да се развивам, да съм удовлетворена, та дори и да се забавлявам. В бизнеса, фокусът ми в последните 12 години е насочен към сектора Индустрия. А именно България да фигурира на индустриалната карта на Европа, чрез въвеждане на нови технологии и успешни управленски практики. В личен план, едно нещо свърших както трябва, както обича да казва баща ми, и това е моята дъщеря. Моят най-добър учител, моето огледало, моята светлина, моята сила и слабост.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *