понеделник , 5 декември 2016
upravlqvai-biznesa-si-s-po-malko-pari-otkolkoto-davate-za-kafe

Управлявайте бизнеса си с по-малко пари, отколкото давате за кафе!

Да управлявате бизнес може да бъде изключително възнаграждаващо, но в същото време и много скъпо. Осмото издание на семинара “Интернет маркетинг с нулев бюджет” на 9-ти април в София отново ще докаже, че това, че повечето хора използват скъпи инструменти за управление и имат големи бюджети за онлайн реклама, не означава, че и вие трябва да правите същото. Ето как да управлявате бизнеса си с минимален бюджет:

1. Организирайте разходите си

Прегледайте разписките от кредитната си карта и потърсете повтарящи се разходи. Ограничете всичко, което не е необходимо. Дори се откажете от нещо, което мислите, че е необходимо и му намерете безплатна алтернатива.

Понякога плащаме месечен абонамент за членство някъде, което реално ползваме няколко пъти в годината. Когато ползвате нещо си задайте въпроса дали то реално допринася за бизнеса Ви по някакъв начин.

Ако все пак имате абонаменти, които са Ви полезни, проверете дали няма годишна такса за тях – така хем ползвата услугата, хем спестявате доста пари.

2. Запретнете ръкави

Повечето задачи, които трябва да бъдат свършени, не изискват много време, стига да имате изградена система за действие – отлагането и мисленето, за това, какво трябва да се свърши не помага. Съставете си ясен план за действие  и си отделяйте по малко време всеки ден, за да планирате и да се доближите до поставените цели.

3. Ежедневни инструменти

Използвайте инструменти, които вече имате на компютъра си. Потърсете в Youtube клипчета, в които се обяснява как да работите с дадена програма ако не Ви е позната, но пък е безплатна алтернатива на някоя платена версия. Използвайте Skype, Google Voice и Gmail  за ежедневната си комуникация. Някои от най-стабилните комунакционни мостове са също безплатни – Speek.com и FreeConferenceCallHD.com. Използвайте ги, когато имате нужда от консултация, теле-семинари, конференции и други събития, на които може да “присъствате” без дори да плащате за това.

4. Развитие на продукта

Мислите, че е трудно да разберете за какво са склонни да дадат парите си бъдещите Ви клиенти? Създайте проучване, което се състои само от 1 въпрос в SurveyMonkey или Google Forms и помолете хората да отговорят. Ще бъдете изненадани от получените отговори и колко лесно на тяхна база ще създадете новия си продукт или програма.

5. Онлайн присъствие

Преди струваше цяло състояние и отнемаше месеци, за да се създаде уебсайт. Сега вече не е така. Обикновен WordPress сайт, който има  „фуния“ за проследяване на продажбите, система за автоматичен отговор (като MailChimp или AWeber), плъг-ин за онлайн пазаруване (като WooCommerce или easydigitaldownloads.com)  и използва полуавтоматизирани  системи за присъствие в социалните мрежи (като HootSuite или SocialOomph), ще Ви струва по-малко от разходите Ви за кафе на месец. YouTube, страниците във фейсбук, Twitter and Pinterest ще подсилят онлайн присъствието Ви и затова няма да Ви е необходим никакъв бюджет.

6. Възползвайте се от възможности за безплатен PR

Винаги, когато можете, пишете или помагайте за написването на статии, блог постове, а защо не и книги. Придържайте се към тематика, която е близка до Вашия бизнес, за да може да го позиционирате в статията по някакъв начин.

7. Обучения

Всеки ден предприемачите създават нова програма или курс, за които са им необходими хора, които да тестват услугите. Помогнете им да подобрят програмата си и в същото време ще получите безплатна възможност да научите нещо полезно. Също така проверете сайтове като Udemy или CreativeLive за предстоящи обучения, които се предлагат напълно безплатно.

8.  Продължете да спестявате

Това, че печелите повече пари сега, не означава, че трябва да се върнете към старите си навици. Следващият път, когато Ви се наложи да направите голяма промяна в бизнеса си, ще Ви бъде много по-лесно, тъй като ще знаете как да намалите разходите си и да съсредоточите наличните ресурси на точното място.

Парите не са единствената разменна монета в интернет маркетинга. Ако искате да разберете как знанията побеждават бюджета, заповядайте на семинар „Интернет маркетинг с нулев бюджет“! Повече информация може да намерите на http://www.zero-marketing.com.

За Стойне Василев

Казвам се Стойне Василев и съм ентусиаст и мечтател. Основател съм на най-популярния сайт за собствен бизнес и лични финанси в България - SmartMoney.bg. Вярвам, че знанието е най-голямото богатство и то трябва да се споделя, за да може повече хора да се възползват от него. Имам повече от 11 години опит на ръководни позиции във финансовата сфера в големи международни компании. Моята мисия в живота е да помагам на хората да постигат целите си и сами да определят бъдещето си като подобряват финансова си грамотност.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *