петък , 9 декември 2016
tainite za uspeshniq biznes koito ne se prepodavat v uchilishte

Тайните за успешния бизнес, които не се преподават в училище

Много хора казват, че бизнес книгите не са практични и се пишат от университетски преподаватели без реален опит в икономиката. Книгата Like a virgin: тайни за бизнеса, които не се преподават в училище“ на световноизвестния предприемач  Ричард Брансън със сигурност не е такава и има какво да научите от нея.

Отделете само 10 минути от вашето ценно време, за да прочетете ревюто на Милчо Милчев за тази страхотна книга:

С голям интерес започнах да чета книгата на Ричард Брансън поради две причини. Първата причина е авторът, единственият човек, който има бизнеси за милиарди долари в осем различни сектора. Също така, винаги ми е харесвал нестандартният подход на Брансън, креативността и волята му да постига целите си.

Втората причина е, че не мисля, че сегашната система на преподаване в училищата и университетите постига необходимия успех в подготовката на млади професионалисти (има изключения, разбира се).

Книгата не е наситена с бизнес теория и не следва логическа последователност. Брансън е обхванал доста теми и дава своя уникален поглед над нещата, подкрепен с примери от личния му опит.

Книгата е разделена на прекалено много глави и няма как да обърна внимание на всяка. Затова се концентрирам върху темите, които ми направиха най-силно впечатление.

Човешкият потенциал

„Да си го кажем направо: добрите служители не са просто жизненоважни за всеки бизнес, те са самият бизнес!“ 

Брансън споделя, че това, което му дава предимство пред конкурентите е обслужването, което компаниите му предоставят на клиентите. За него е изключително важно да изгради екипи, на които може да разчита и да делегира задачи.

Хората, които работят за дадена компания и начинът, по който обслужват клиентите, изграждат обклика на бизнеса, затова съм напълно съгласен с автора за важността на служителите. 

Как да се пребориш с големите играчи 

Тук Брансън дава примери за преимуществата на малките компании, най-силното от които е гъвкавостта. Един съвет, който авторът е получил от Сър Фреди Лейкър, гласи следното: „Ричард, никога не забравяй, че само глупакът не променя мисленето си“.

Тъй като Брансън никога не е искал да бъде глупак, когато клиентите или служителите му кажели, че не харесват нещо, веднага е вземал необходимите мерки. Много от големите компании са тромави и им трябва дълго време, докато направят нужните промени. Затова Брансън харесва по-малките компании и се възползва от гъвкавостта, която имат.

Повече лични срещи и по-малко електронни съобщения и оплаквания

Според Брансън хората са започнали да разчитат прекалено много на имейли и други форми на комуникация, които в редица случаи водят до неразбирателство. Защо се избягва телефонната комуникация? С развитието на технологиите се модернизира и бизнес етикетът.

Хората предпочитат да си разменят имейли и SMS-и, защото този вид комуникация е по-малко натрапчива, докато телефонното обаждане е сигнал, че въпросът не може да се реши с обичайните средства. Брансън съветва общуването лице в лице и по телефона да бъде неизменна част от ежедневието на хората.

Как да оцелееш и едновременно с това да постигнеш възход

Тук авторът ни напомня, че икономиката има своите върхове и спадове. А също така, че и чрез разумни известиции могат да се намалят щетите при неблагоприятна икономическа среда.

Брансън споделя, че ако може да се върне към началото на кариерата си, би инвестирал само в периоди на рецеция, когато почти всичко струва с 50 до 90% по-малко. При такъв подход трябва да се има предвид, че икономическият цикъл е бавен и преминаването от икономически спад към разцвет може да отнеме повече от десетилетие.

Най-важните съвети за бизнеса за съживяване на икономиката 

Брансън изброява десет точки, по които трябва да работят както предприемачите по света, така и политиците, за да има растеж в икономиката. Неща като осигуряване на заеми, търсене на чуждестранни инвеститори и предлагане на гъвкаво работно време.

Както казах в началото, книгата покрива изключително голямо разнообразие от теми, свързани с икономиката и бизнеса, затова е невъзможно да разгледаме всички в това ревю. Според мен Like a virgin: тайни за бизнеса, които не се преподават в училище“ е интересна и полезна, дава ни възможност да надникнем в ума на един изключително успешен предприемач, който определено разбира от бизнес.

След като прочетох книгата, аз лично мисля да я държа под ръка и когато изпадна в ситуация, която е близка до засегнатите теми в нея, да я отворя и да погледна отново какво мисли Брансън и как би постъпил той.

Присъединете се към над 3000 умни хора, които вече получават нашия Бюлетин с полезни съвети за бизнеса и финансите:

Включи се в нашия безплатен бюлетин и получи 2 книги като подарък!

21

За Милчо Милчев

Здравейте, казвам се Милчо Милчев, студент в УНСС, специалност Бизнес икономика. Вярвам, че човек сам определя съдбата си и за да живее живота, който иска му трябва преди всичко здраве и знания. Чета много книги, спортувам и съм привърженик на здравословното хранене.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *