четвъртък , 8 декември 2016
Nqkolko malki stupki kum edna golqma promqna

Няколко малки стъпки към една голяма промяна

Това е поредната статия от конкурса „Стани автор при Бат’ Тони” и е за здравословния начин на живот, което е инвестицията с най-голяма възвращаемост. Тя е на Максим Кехайов, за когото ще научите малко повече в края на материала, а ето го и него:

„В забързаното ежедневие, не всеки има възможност да води здравословен начин на живот.” Твърдение, което не е далеч от истината и приело функцията на всепризнато оправдание. Но дали наистина е така? Дали здравословното хранене е понятие толкова далечно от „модерния” начин на живот, превърнало се в непостижима цел или направо мираж?

Всичко зависи от това, какво разбираме под „здравословно хранене”. За някои това се състои във внимателно калкулиране на хранителната стойност на всеки погълнат залък, за други е просто ограничаване на вредните емисии. Истината за мен е някъде по средата.

Като работещ човек, ми е съвсем ясно за ограниченията, които налага деветчасовия работен ден. И как всичко, което правим е за сметка на нещо друго, което с течение на времето, неминуемо измества фокуса от второстепенните ни нужди и води до компромиси с храненето, социалните контакти и накрая със съня. В края на краищата всички тези компромиси се отразяват и на здравето ни, а по-ценно от него няма.

Ето моя съвет, представен под формата на няколко незначителни корекции в храненето, които в дългосрочен план водят до огромна положителна промяна в здравето, външния вид и самочувствието:

Хидратация

На всеки се е случвало да се отнесе в работа и да забрави приемането на тази жизнено важна течност. Недостига на вода в организма води до забавяне на метаболизма, лошо храносмилане и куп здравословни проблеми в дългосрочен план.

Контрамярка – пийте по чаша вода на всеки час или си купете бутилка от литър и половина и гледайте да пресъхне до обяд, след което я напълнете отново и повторете процедурата (по-лесния за мен вариант). Като допълнение се препоръчва всекидневното консумиране на чай. Тук е въпрос на вкус, но като цяло няма чай, който да не е полезен поне по няколко показателя.

Храносмилане

Храносмилането е ключът към красива фигура и добро здраве. Проучвания са доказали, че храната влияе на нивото на щастието, така че яжте това, което прави организма ви щастлив. Избягвайте бързото хранене, а вместо това използвайте обедната си почивка по предназначение – за обяд. Бавното хранене и продължителното дъвчене на храната, спомага за ускоряването на метаболизма и  подобрява храносмилането.

Не забравяйте, че с наближаването на вечерта организма се подготвя за сън постепенно забавя функциите си. Възползвайте се от дневната светлина за храненето си – тогава метаболизма е на по-високи обороти.

Активност

Работата в офис е съпътствана едновременно от ниска физическа активност и психическа умора. Две на пръв поглед несъпоставими неща. Обездвижването и заседналия начин на живот са ключов фактор в развитието на много сърдечно-съдови заболявания, а не всеки може да си позволи да отделя време за фитнес и кардио упражнения. Добавете допълнителна физическа активност в ежедневието си.

Най-простия начин да стане това е да слизаме една спирка по-рано от градския транспорт и да използваме получилата се разлика в разстоянието до работа за разходка или просто да паркираме по-далеч от офиса. По този начин се стимулира изгарянето на енергия от рано сутринта, което повишава количеството изразходвана енергия през целия ден .

Информация

Интересувайте се от това, което се случва в тялото ви. С какво и кога се храните. Всичко това дава невидимо отражение на настроението и продуктивността ви. Търсете информация за правилно хранене. Не разчитайте само на един източник, винаги съпоставяйте няколко и отсявайте информацията. Прилагайте наученото по начин, който ви харесва, не ви ограничава или ви кара да се чувствате зле.

Започнете с малки стъпки, които не изискват време или ресурси. Постепенно изграждайте полезни навици, и се освобождавайте от вредните (алкохол, цигари, бързо хранене). Начертайте пътя и следвайте целите си!

Сега и обещаната информация за автора на статията: Максим Кехайов е на 20 години, студент втори курс по икономика в УНСС. За себе си казва „Имам доста любителски опит в сферата на полезното хранене и здравословен начин на живот и не малко резултати зад гърба си. Претърпял съм страхотни метаморфози и съм подробно информиран по темата. Успявам и на приятели да помагам със съветите си и бих желал да споделя наученото (с много труд и дисциплина) с по-широка аудитория”.

Аз бих допълнил, че ако искате да прочетете още полезни статии за здравословното хранене и идеи за по-добър и качествен живот, посетете блога на Теди – Здрав Дух.

За Стойне Василев

Казвам се Стойне Василев и съм ентусиаст и мечтател. Основател съм на най-популярния сайт за собствен бизнес и лични финанси в България - SmartMoney.bg. Вярвам, че знанието е най-голямото богатство и то трябва да се споделя, за да може повече хора да се възползват от него. Имам повече от 11 години опит на ръководни позиции във финансовата сфера в големи международни компании. Моята мисия в живота е да помагам на хората да постигат целите си и сами да определят бъдещето си като подобряват финансова си грамотност.

No comments

  1. Статията ми хареса 🙂 Тони, благодаря за линка!

    Нека Максим се чувства поканен като гост-автор и в моя блог. Може да разкаже за своя опит със здравословното хранене и за „метаморфозите“, които споменава. 🙂

  2. @Теди – Моля. Когато стане въпрос за здравословно хранене, се сещам за теб и твоя блог.

  3. Дано скоро да се сещаш за мен и по отношение на електронната търговия. От 8 май започвам курса 🙂 – 960 часа!

  4. Ехе, супер. Ще се консултирам. Ние ще забавим малко проекта, защото изникнаха някои други неща.

  5. Красимир

    много хубава статия – благодаря и на автора и на бат Тони ;-))

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *