четвъртък , 8 декември 2016
Kak da si napravim sait na hotel

Как да си направим сайт на хотел (пълно ръководство)

Всяка организация със стопанска или без стопанска цел има нужда от уеб сайт. В това число – всеки хотел, къща за гости, хостел или друг обект за настаняване. Има ли съмнения по темата?

Създаването на работещ уеб сайт изглежда проста задача или поне така изглежда отстрани. Подчертавам работещ, защото в повечето случаи, компаниите и техните уеб сайтове не работят. Не водят до желаните резултати – не продават, не свързват хотелите с клиентите, не помагат на клиентите в избора им на място за отдих и възстановяване.

Все още често се срещат собственици на хотели, къщи за гости, вили за гости и други помещения за настаняване и почивка, да се задоволяват с евтини решения и статични уеб сайтове, които в крайна сметка не вършат никаква работа. В повечето случаи, тези уебсайтове се явяват една цифрова визитна картичка с остаряла информация, лошо качество на мултимедийните изображения и подтикващ към хиляди съмнения цялостен имидж.

За да създадете работещ уеб сайт за вашия семеен хотел, къща или вила за гости, както и за друг обект за настаняване и почивка, първото нещо, което трябва да създадете е детайлен план относно целите на вашия уеб сайт съпоставени и съобразени с общите цели и маркетингови стратегии на компанията.

Подходяща структура,  към която да се придържате по време на и преди да изградите вашия уеб сайт  може да бъде:

Дизайн на уеб сайтът

Въпреки че уебсайтовете могат да  бъдат използвани като средство за забавления и/или информация, хотелиерите могат да ги използват да изкарват пари чрез тях – директно или индиректно. Първото нещо, което трябва да решите е, как ще използвате уебсайта си да генерирате доходи и продажби на пакети за почивка, за да изградите правилната структура и да постигнете желаната цел.  Можете да започнете задавайки си следните няколко въпроса:

  • Какви са краткосрочните ви и дългосрочните ви бизнес цели?
  • Как ще използвате уеб сайта, за да постигнете тези цели (какво искате да прави той)?
  • Как ще измервате резултатите от уебсайта?
  • Върху какво искате да наблегнете?
  • Кои са целевите ви посетители?
  • Как ще измервате успеха?
  • Кой е/ще бъде отговорен за успеха на вашия уебсайт?
  • Какви ресурси (време, енергия, пари, хора, умения, технологии) имате на разположение за изграждането на уеб сайт?
  • Какви са ограниченията ви?

В момента, в който отговорите на тези въпроси и вземете в предвид другите фактори, които ще окажат ефект върху разработването на вашия уебсайт, ще трябва да сте готови и да ограничите методите, по които вашия уебсайт ще генерира доходи. Може би ще ви се наложи да използвате някой от следните подходи.

Незабавни интернет продажби

Продавате пакетни предложения за почивка или други допълнителни услуги, които ще бъдат осигурени по време на почивката. Въпреки че е възможно да приемате плащанията по банков път или на ръка, ще имате нужда от метод, с който да следите заявките – нещо подобно на онлайн магазин или подробна резервационна форма.

Водещи към бъдещи интернет продажби

Умните хотелиери обожават този метод, защото е по-бърз и по икономичен начин да изградят връзка и доверие в целевите си клиенти, а в последствие да генерират и приходи. Въпреки че моделът има най-различни разновидности, хотелиерите приканващи посетителите на сайтовете им да се регистрират с име и e-mail в замяна на безплатна информация, предложения, съвети и услуги си осигуряват значителна преднина пред конкурентите си, които не го правят.

Или с други думи казано – генериране на трафик с помощта на периодичен еmail бюлетин, „RSS feed” и други автоматизирани инструменти.

Водещи към бъдещи офлайн продажби

Това са уебсайтове на хотели, които използват и окуражават офлайн продажбите. Често подобни инструменти използват и компаниите занимаващи се в сферата на професионалните услуги, занаятчии, компании извършващи строителни и други общи дейности и други бизнеси, изискващи договаряне очи в очи. Като примери, мога да посоча производителите и търговците с мебели, които много често включват снимки на най-продаваните им продукти, предоставят насоки към локациите на техните магазини, усилено комуникират промоциите и разпродажбите си и предлагат съвети в избора на текстил с цел да придърпат потенциалните си клиенти да посетят магазините им.

Хибридни

Подобни сайтове генерират интерес на потенциалните клиенти към множество продукти и/или услуги, които могат да бъдат поръчани онлайн, офлайн или по двата начина.

Видове уеб сайтове

В момента в който решите, каква ще е целта на вашия уебсайт или как ще го ползвате, за да генерирате приходи, е времето, в което трябва да решите, какъв вид уебсайт ще изградите, каква ще бъде неговата архитектура, за да постигнете желаната цел.

“Squeeze page” или „Промо сайт”

Това е уеб сайт с изключително атрактивна оферта и с множество елементи приканващи посетителите й да поръчат, закупят предлаганите на нея продукти или услуги. Промо сайтовете представляват уеб страници с конкретна оферта, в повечето случи тя е от типа „взимаш или напускаш” и в същност е малко по-усъвършенствана версия на поп-ъп прозорците и рекламите.  Посетителите се приканват да извършат само едно действие – да закупят пакет за почивка, да се регистрират за допълнителна информация, да поръчат друг продукт или услуга или да попълнят/отговорят на въпросник.

Подобен тип сайтове работят добре, когато предлаганите от собствениците продукти или услуги са се доказали, са с доказано качество и посетителите на тези страници вече са взели решение за покупка преди да ги посетят. Добрите промо страници, наричани още уеб страници с еднократна оферта, трябва да се придържат почти към същия дизайн и да спазват всички елементи на други инструменти за директни продажби. Например, като писма, покани, флаери и т.н.

Промо страниците са и първото нещо, което хората виждат посещавайки сайта ви. Също така, подобен тип страници са добро начало, защото са фокусирани само върху едно нещо и когато потенциалните клиенти посетят тази страница те вече са с намерение за покупка и вниманието им няма да бъде привлечено от друга информация, както често се случва в по-големи и наблъскани с информация сайтове. Ако успеете да създадете специална страница, която да отговаря на всички критерии за директни продажби онлайн, ще се радвате на успехи и много резервации.

За Ясен Деянов

Казвам се Ясен Деянов и помагам на хора и организации да увеличат продажбите си и да бъдат по-добре познати сред целевата им аудитория като развивам и подобрявам дългосрочно тяхното интернет присъствие – уебсайт, социални медии, онлайн реклама и много други. Най-хубавото е, че резултатите и ползите от извършената работа са статистически измерими. Също така, имам над 4 годишен опит в сферата на Маркетинга, Интернет маркетинга, Бизнес развитието и Продажбите, както и два Start-up-а зад гърба си.

5 коментара

  1. Тук някой бая се е постарал 🙂 Поздравления за статията Ясене, страхотна работа!

    Поздрави
    Христо

  2. Поздравления за чудесната статия, много е полезна.

    Ето тук даже е предизвикала малка разправия:) Може би ще ви е интересно да прочетете коментарите по ваш адрес:)

    http://www.predpriemach.com/showthread.php?t=45314&p=470268#post470268

  3. Стойне Василев

    Мда, добра дискусия се е получила, само фокусът е избягал някъде 🙂 Ако експертите от там бяха видели истинското url и автора на конкретната статия, нещата щяха да тръгнат в друга посока. Въпреки това, се радвам, че този скромен проект намира повече почитатели с полезните си статии.

  4. Благодаря Ви! 🙂

  5. „Генериране на трафик с помощта на периодичен еmail бюлетин, „RSS feed” и други автоматизирани инструменти“. Това е супер, но има един малък недостатък – работи само в редките случаи когато някой е редовен клиент на даден хотел или хотелска верига. Всъщност от опита си в изграждането на туристически софтуерни продукти съм наблюдавал, че около 90% от хората търсят хотел в конкретен град/квартал защото имат конкретна нужда към определен период от време. Например имам туристическа борса в Берлин и отивам там за 3 дни. търся хотел който да е близо до конгресния център. Нямам интерес от това да ми бъдат изпращани писма, да следя дадения хотел в бъдеще – просто ми трябва за конкретните дати и до там спира моя интерес, тъй като след 2 седмици съм в Дубай и т.н. Като се има предвид, факта че по-голямата част от нощувките се генерират от бизнес клиенти, които също не се интересуват от намаления остават малката група all-inlusive туристи които всяка година почиват в един и същи хотел. Тоест практиката е приложима предимно за курортни хотели. Не и за градски. Иначе много добър и изчерпателен материал. Браво!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *