петък , 2 декември 2016
kak-da-izgradim-pravilno-i-pozitivno-otnoshenie-kum-proceite-i-horata

Как да изградим правилно и позитивно отношение към процесите и хората?

Новото издание на работилницата Мениджмънт инкубатор на The Business Institute започва на 9 октомври 2014 година и читателите на SmartMoney.bg имат възможност да спечелят една стипендия в размер на 65% и две безплатни сесии. Ако искате да спечелите един от трите пропуска, трябва да отговорите на въпроса „Kаква е разликата между лидер и мениджър?“, като попълните следната форма до 23 септември 2104 година.

Вижте какво споделя Мария Московска, Мениджър „Корпоративни клиенти” в Премиер Турс, участник в предишното издание на работилницата – за мотивите да се запише и за практическите ползи от нея.

Какви бяха целите Ви, за да се включите в „Мениджмънт инкубатор“, защо потърсихте това участие? Споделте три полезни неща, които взехте от нея?

– Целта да се включа в работилница „Мениджмънт инкубатор“ бе да се науча да търся по-добра и ефективна комуникация с колегите си, както и да се опитам да се науча да бъда активната, „търсеща“ обратна връзка, страна с хората от екипа си. В тази си част програмата ми беше много полезна. Получих много практически съвети как да получавам тази обратна връзка, дори и в случаите когато хората не са готови да я дадат.

Как участие в „Мениджмънт инкубатор“ повлия на професионалната ви практика?

– Много се старая да приложа нещата на практика. Потокът на информация и комуникация, както между различните отдели, така и между хората в един отдел, се оказва доста сериозен проблем, с който се сблъскват редица големи фирми. Това е нещо, върху което трябва да се работи целево и осъзнато от всички членове на екипа.

Друго полезно, интересно и бих казала много добре практически ориентирано и застъпено нещо в програмата, лично за мен, беше разглеждането на различните типове хора във всяка фирма и тяхното поведение. Това ми помогна да разбера и да се опитам да анализирам собственото ми  поведение, както и  поведението на другите хора в екипа. Този анализ е от голямо значение, тъй като в неговата основа стоят основните стимули и мотиви в поведението на хората от екипа, в тяхната екипност, креативност и удовлетвореност.

Не на последно място, програмата помогна и на мен самата – да осъзная своите грешки и  роля в процеса на екипна работа, да се опитам да се науча да давам по-ясни и точни послания, да прецизирам изисквания си към хората и да се науча да делегирам правомощия.

Разбира се има още много да работя върху себе си, за да мога да кажа, че съм успешна в гореизброените насоки, но бих заключила, че участието ми в работилница „Мениджмънт инкубатор“ беше поставяне на едно добро начало. Начало, което ме накара да се замисля върху всички онези „малки неща“, които вътрешно в себе си знаем, но осъзнаването на които е изключително важно за едно правилно и позитивно отношение към процесите и хората в работната среда.

За Стойне Василев

Казвам се Стойне Василев и съм ентусиаст и мечтател. Основател съм на най-популярния сайт за собствен бизнес и лични финанси в България - SmartMoney.bg. Вярвам, че знанието е най-голямото богатство и то трябва да се споделя, за да може повече хора да се възползват от него. Имам повече от 11 години опит на ръководни позиции във финансовата сфера в големи международни компании. Моята мисия в живота е да помагам на хората да постигат целите си и сами да определят бъдещето си като подобряват финансова си грамотност.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *