неделя , 25 юни 2017

Бизнес коучинг

Бизнес коучинг за предприемачи

Здравей, аз се казвам Стойне Василев, финансов и бизнес коуч, и щом си тук значи търсиш нещо.

Ти имаш малък семеен бизнес от няколко години, той се е развил доста за това време, но не знаеш как да преминеш на следващото ниво?

Имаш добри продукти, които се търсят, но липсата на организация и изградени системи ти пречи да продаваш повече?

Времето никога не стига и цял ден гасиш пожари, вместо да се развиваш и да градиш основите на един голям бизнес, който ще ти позволи да работиш по-малко и да почиваш повече?

Искаш да изградиш голям и стабилен бизнес, но не все не се получава и имаш чувството, че разходите за реклама и маркетинг отиват на вятъра?

Ако и ти си задаваш подобни въпроси и отговори с “ДА” на поне 3 от тях, време е да намериш техните отговори. Аз ще ти помогна в този процес.

Стойне Василев, CIA, CFSA

294f6d8

Финансов и бизнес коуч

Какво е бизнес коучинг

Бизнес коучиннгът е смелостта да си поставиш високи цели за теб и твоя бизнес, и да ги достигнеш с помощта на твоя бизнес треньор (коуч).

Има много книги и материали в интернет как да създадем бизнес, кои маркетингови инструменти да изберем, как да управляваме фирмените финанси и как да увеличим продажбите си, но нещо все не се получава.

Проблемът не е, че не знаеш какво да правиш, а как да го направиш, защото всеки бизнес е различен сам по себе си.

Нека си признаем – да, книгите и обученията са много полезни, но на теб ти трябват резултати.

Бизнес коучингът запълва тази празнина като ти предоставя професионално партньорство, насочено към действие и постигане на резултати. Той може да ти спести време и пари, като ти помага да избегнеш много грешки, подводни камъни и задънени улици по пътя. Коучингът ще ускори постигането на твоите бизнес цели чрез прилагането на най-ефективните методи, които работят за теб.

Действие чрез подкрепа

С помощта на предварително договорен график за срещи на място в твоя бизнес, ти ще изготвиш свой, личен план за развитието на бизнеса и ще получиш моята подкрепа като твой личен бизнес треньор за взимането на конкретни действия за неговото осъществяване.

С други думи, аз ще те подкрепям в този процес, но тежката работа и отговорността за постигането на резултатите е твоя. И така трябва да бъде. Не аз ще нося последствията, а ти.

Бизнес коуча…

Финансов коучинг 2

Коучингът не може да се сравнява с другите образователни алтернативи, като четене на книги, гледане на семинар или слушане на аудио записи – това са пасивни, едностранни форми на учене. Бизнес коучингът е интерактивно и динамично образователно преживяване, съобразено с твоите нужди.

Нужна ти е трансформация

Експертите ти продават информация, но това, от което наистина имаш нужда е трансформация. Те не ти дават нужните инструменти, за да приведеш знанията в действие и да успееш. Те ще те научат на всичко, с изключение на това, което всъщност трябва да знаеш.

Книжарниците и интернет са пълни с информация как да направиш това или онова, но ако още не си собственик на голям и успешен бизнес, това, определено, не е от липса на информация, нали?

Липсващата съставка е катализаторът, който ти помага да преодолееш пропастта между знания и ефективни действия. Ключът от бараката не е да знаеш какво да правиш, а реално да го направиш.

Така се постигат резултати и това всъщност е бизнес коучинг.

Аз съм посветил живота си в помощ на малките бизнеси у нас и това е моята лична мисия, заедно с повишаване на финансовата грамотност на българите. Ще те водя стъпка по стъпка към развитието на твоя бизнес и постигане на целите ти чрез действие.

Бизнес коучингът е за теб, ако ти отговаряш на следните условия:

  • Имаш големи цели за бизнеса си, а не просто да изхранваш семейството си.
  • Ти си човек, който действа, а не чака.
  • Ти вярваш, че сам определяш съдбата си и резултатите, които получаваш, а не са ти виновни държавата, конкуренцията, бедността на хората у нас и други.
  • Твоят бизнес е малък или среден.
  • Да предлагаш качествени продукти на пазара.
  • Ти си собственик / съдружник в бизнеса (препоръчително е всички съдружници да участват в процеса).
  • Твоят бизнес има поне една завършена година, т.е. минал е поне един бизнес цикъл.
  • Искаш да промениш сегашната ситуация и ще отделиш нужното време и усилия, за да го направиш.

Ако отговаряш на поне 3 критерия от 8, следващите програми са за теб и твоя бизнес.

Коучинг програми

Бизнес рестарт
1100
Тримесечна програма
Подходяща за полагане на нови основи на бизнеса
Какво включва:
Общо 6 срещи в рамките на 3 месеца - по една среща на месец на място на бизнеса в рамките на час и половина (3 срещи), както и една среща на месец по Skype (3 срещи), в които ще обсъждаме развитието на бизнеса + задачи за следващата среща.
2 срещи на месец по Skype или консултация по имейл за доуточняване на задачите.
Отчет за свършеното от теб през предходните 2 седмици.
Стратегическо планиране на съвместната ни работа и определяне на целите, както и показатели, с които ще измерваме напредъка.
Изграждане на ясно и фокусирано послание към клиентите.
Бонуси
Включване в затворена Facebook група с други собственици на бизнеси.
Бизнес система
2900
Едногодишна програма
Подходяща за превръщането на бизнеса в добре работеща система
Какво включва:
Общо 36 срещи в рамките на 12 месеца - по две срещи на месец на място на бизнеса в рамките на в рамките на час и половина (24 срещи), както и две срещи по Skype (12 срещи), в които ще обсъждаме развитието на бизнеса + задачи за следващата среща.
Отчет за свършеното от теб през предходните 2 седмици.
Стратегическо планиране на съвместната ни работа и определяне на целите, както и показатели, с които ще измерваме напредъка.
Изграждане на ясно и фокусирано послание към клиентите.
Одит на различните процеси във фирмата.
Участие в разписването на ефективни процеси и изграждането на системи.
Изготвяне на Маркетингов план.
Участие при изготвяне на рекламни материали и други маркетингови активности.
Изготвяне на Финансов план и следене на основните финансови показатели.
Създаването на контролна среда и прекратяване на изтичането на пари.
Лично участие в наемането и обучението на служители.
Бонуси
Включване в затворена Facebook група с други собственици на бизнеси.
Мониторинг на бизнеса 6 месеца след приключване на ангажимента, което включва 6 безплатни консултации по имейл или по Skype.

Ако мислиш, че програмите са скъпи – да, така е, но са качествени. Ако мислиш, че пропиляното време, “гасенето на пожари”, неефективните служители и изгубените нервите са по-евтини, изборът е твой.

Ако искаш да се включиш в програмата, има възможност за разсрочено плащане, но това ще го уточним, когато се срещнем.

Няма да те лъжа – ще трябва доста да поработиш, но ще имаш ясна посока и разписани стъпки как да го направиш. Аз ще ти дам най-ценния си актив – моето време и постоянно ще мисля за твоя бизнес, дори когато ти си почиваш. Затова искам хората и бизнесите, с които работя, наистина да ми харесват и да имат потенциал за развитие.

Тъй като ангажирам много от времето си в работата с различни бизнеси, имам възможност да работя с не повече от 5 бизнеса по едно и също време. Към настоящия момент има 3 свободни места.

Кандидатствай за тези програми, като попълните формата по-долу и аз ще ти се обадя, за да направим кратка среща на живо или по skype/телефон, за да разберем дали си пасваме и може да работим заедно за твоя успех.

Запиши се за бизнес коучинг

Форма за записване

или се обади на телефон 0877 99 46 77, за да си уговорим среща.

Банкова сметка за заплащане на услугите

Данните за банковия превод са следните:

Получател: СМАРТ УНИ ЕООД
IBAN: BG60FINV91501016689317
BIC: FINVBGSF
Банка: ПИБ
Основание: Бизнес коучинг

Тези услуги се извършват съгласно високите етични стандарти на Международната Коуч Федерация.

474-icf-logo-cl

Ето какво казват клиентите за работата си с мен:

Какви резултати ще получиш от бизнес коучинг програмите:

  1. Работеща бизнес система, която е изградена на ясни и прозрачни правила.
  2. Повече свободно време.
  3. Нови знания, умения и развитие на място в твоя бизнес, без да откъсваш от него.
  4. Ръст на приходите и печалбите.
  5. Нови клиенти.
  6. Постоянна подкрепа и помощ от мен.
  7. Ефективни служители.

Какви са целите на тази програми:

  1. Основната цел на тази програма е да структурираш твоят бизнес и да положиш стабилни основи на бъдещия ти успех. Когато имаш работеща система и ефективни процеси, бизнесът ти може да расте неограничено (зависи от теб и твоите цели). Ще управляваш умело растежа с моя помощ.
  2. Втората цел е да постигнеш развитие и резултати по всички основни направления в рамките на избрания пакет.
  3. Да си върнеш инвестициите в тази програма още през първите месеци (ако дадеш 100% от себе си, резултатите ще се измерват в пъти, а не в проценти).

Каква гаранция ще получиш, че тези програми наистина работят

Ти не рискуваш нищо с участието си в тези програми. За тях има 30-дневна пълна гаранция за връщане на инвестираните средства. Ако нещо не ти харесва или не получаваш очакваните резултати, може да си поискаш парите в рамките на 30 дни.

За Стойне Василев, сертифициран бизнес коуч

Stoyne 2

Стойне Василев, CIA, CFSA

294f6d8

Казвам се Стойне Василев и съм сертифициран бизнес коуч, предприемач и собственик на най-популярния сайт за собствен бизнес и лични финанси в България – SmartMoney.bg, както и председател на Управителния съвет на Българска асоциация на личните финансови консултанти (БАЛФК).

Вижте повече за професионалния ми път, образованието и успехите ми:

Професионален опит

Основател и мениджър “Бизнес развитие” в SmartMoney.bg

От юни 2011 до сега

Започнах този проект още докато работех на трудов договор. Преди и след работа пишех статии за лични финанси, бизнес и мениджмънт. Постепенно, от личен блог той се превърна в платформа за споделяне на знания и умения. В проекта се включиха над 60 автори, които споделят своя професионален и личен опит.

Така през 2013 година се роди SmartMoney.bg с амбициозната цел да помага на българите да стават по-богати чрез подобряване на тяхната финансова грамотност и създаване на устойчив малък бизнес.

От тогава досега:

– Организирахме 3 издания на първата Академия по лични финанси и инвестиране, като имахме над 150 участници, които значително увеличиха доходите си от инвестиции.

– Организирахме 2 издания на Академията за стартиране на бизнес СтартБизнес.bg, като над 47% от участниците станаха предпиремачи или създадоха допълнителен източник на доходи към основната си работа.

– Направихме 9 уикенд-семинари по лични финанси в София, Варна, Бургас, Русе и Разлог, както и 2 цялостни курса по предприемачество.

– Участвахме в десетки уебинари, презентации и събития (включително в СУ Климент Охридски, УНСС, БСУ и други), с основна цел да достигнем до повече хора, които искат да управляват по-умно парите и бизнеса си.

– Имам над 50 индивидуални клиенти за финансов коучинг, които подобриха значително финансовото си положение и доходите си.

– Участвах в десетки телевизионни и радио предавания, в които споделих моите знания и умения за личните финанси и предприемачестовото. Много авторитетни вестници и списания публикуваха мои статии, като имам редовна седмична рубрика в списание Мениджър.

Asset Quality Review (AQR) външен експерт в Бейкър Тили България

От март 2016 година до май 2016 година

Като част от екипа на Бейкър Тили в България участвах в стрес теста на една от българските банки в частта за проверка на кредитните досиета. Освен безценния практически опит, който придобих за оценка на стабилността на една банка, се запознах отблизо и с процеса на кредитиране, оценка на кредитополучателите и процедурите за принудително събиране на вземания в тази банка.

Мениджър Вътрешен одит във “ВМ Финанс Груп” АД

От октомври 2013 до август 2014 година

Като Мениджър на отдел “Вътрешен одит” отговарях за организацията на цялата функция и докладвах директно на Борда на директорите и собствениците на компанията, както и за създаването и развитието на вътрешните политики. Моята роля беше да спомагам за подобряването на процесите и безнес модела на 12-те компании в холдинга.

През това време научих много за бизнеса и търсенето на нови бизнес възможности от основателя на холдинга – г-н Васил Мирчев, който е един от най-богатите българи. Уроците за бизнеса и за парите наистина бяха много ценни за мен.

Главен вътрешен одитор в ДЗИ Груп

От ноември 2008 година до септември 2013 година

В ДЗИ, която е най-голямата и най-старата застрахователна компания в България (основана е 1946 година) започнах работа през ноември 2008 година, малко след придобиването й от белгийската финансова група KBC. Първоначално като Вътрешен одитор, а впоследствие и Главен вътрешен одитор и Ръководител на отдел „Вътрешен контрол”. Основната ми работа включва планирането и изпълненото на годишния план, които включва одитни ангажименти в различни направления от дейността на групата от компании.

Ролята на Вътрешният одит като част от третата линия на защита, е да добавя стойност и да помага на организацията да постигне своите цели чрез използването на систематичен подход за оценяване и подобряване на ефективността на процесите на контрол и управление на риска. Резултатът от всеки одитен ангажимент е доклад с препоръки към ръководството за подобряване на компанията.

Старши одитор в „Ърнст и Янг Одит“ ООД

От август 2007 година до ноември 2008 година

Компанията е една от„Големите четири” (Big 4) одит и консултантски фирми в света. В нея работих като Старши одитор.

Основните ми задължения там включваха:

  • Изготвяне на план, стратегия, бюджет и разпределение на задачите в екипа за конкретните одит ангажименти.
  • Управление на одитни ангажименти, предимно на компании от финансовия сектор.
  • Мониторинг на напредъка по ангажимента, идентифициране на потенциалните проблеми и комуникирането им на мениджмънта.
  • Наставляване и управление на одит екипа (от 3 до 5 души, в зависимост от сложността и големината на одитните клиени).
  • Идентифициране на рисковете и пропуските във вътрешните контроли на компаниите и начините за отстраняването им.
  • Изготвяне на одитни доклади за съответствие с различни стандарти (IFRS, US GAAP, Sarbanes-Oxley).
  • Различни проекти в банковата сфера у нас и на Балканския полуостров.
  • Оценка представянето на членовете на екипа. Следене на развитието им и техните нужди от допълнителни знания и умения.

Отговорен одитор за следните клиенти:

  • Societe Generale Експресбанк
  • ING Пенсионно осигуряване
  • ING Животозастраховане
  • SOGE Life
  • Due diligence на голяма българска банка

Старши одитор в „БДО България“ ООД

От декември 2005 година до август 2007 година

Работих в БДО от декември 2005 год. до август 2007 год. В тази компания за първи път разбрах какво е одит. Въпреки, че е БДО не е много популярна в България, тя е 5-тата по големина мрежа от счетоводни и консултантски фирми в света. Първоначално там работих като Асистен одитор, а след това и като Старши одитор. Моите отговорности включваха:

  • Одитни ангажименти – от планирането до приключването и изготвянето на годишните финансови отчети.
  • Работа предимно с финансови институции с чуждестранни собственици.
  • Първоначално докладване на одит мениджър, а в последствие директно на един от съдружниците в компанията.
  • Данъчни консултации.

Отговорен одитор за следните клиенти:

  • TBI Group
  • ПОК Доверие – най-голямата пенсионно-осигурителна компания в България
  • ЗАД Булстрад
  • Epiq EA – компания с оборот от над 300 милиона лева.
  • Melexis – компания с оборот от над 100 милиона лева.

Кредитен експерт в „Райфайзен Банк България“ ЕАД

От март 2005 година до декември 2005 година

В тази банка съм работил като специалист „Корпоративни кредити” в периода от март 2005 год. до декември 2005 год. През този сравнително кратък срок успях, заедно с моите колеги да изградим един напълно нов клон в идеалния център на София. Привлякохме много клиенти, главно от държавните институции, но и много МСП и големи корпоративни клиенти. Портфейлът от кредити, който управлявах беше около 3 милиона евро. Основните ми задължения в Райфайзен Банк България ЕАД включваха:

  • Участие в преговорите и определянето на финансовите условия с мениджмънта на клиента и управление на всички аспекти от по взаимоотношенията с клиента.
  • Подготвяне на кредитни предложения, спазвайки стандартите и процедурите на Банката.
  • Изготвяне на пълен анализ за финансовото състояние на клиента.
  • Подготовка и правен анализ на предложените обезпечения.

Кредитен експерт в „ПроКредит Банк (България)“ АД

От декември 2005 година до август 2007 година

Това беше първата ми работа само няколко месеца след университета. Процеса по подбор беше наистина много тежък и за едно място се бореха около 100 човека. Там съм работил първоначално като Експерт „Потребителско кредитиране”, а впоследствие и като Кредитен експерт Малки и средни предприятия.

Образование и сертификати

Сертифициран коуч от Intunity Coaches®

Това е първата българска коучинг програма. Тя интегрира в едно източната и западната философии, и практика. Разкри ми необятни нови хоризонти на познанието в света на коучинга и човешката същност. Успешно приложих този метод в света на парите и финансите и съм първия финансов коуч в България.

Сертифициран обучител от Трансформация/НБУ

Тази програма ми даде много знания и умения за организирането на разбични типове обучения – стиловете на учене, различнте подходи при различните хора, способи за по-ефективна вербална и невербална комуникация.  Научих се и практикувах да прилагам методи за обучение чрез опит и преживяване, които са неразделна част от всички събития, които организираме.

Certified Financial Services Auditor (CFSA)

Сертифициран одитор на финансови услуги станах през 2012 година с полагането на изпит в 4 основни дисциплини: банково дело, пенсионно осигуряване, инвестиционна дейност и застраховане. В тези дисциплини се изучават в дълбочина всички продукти, предлагани в посочените области, както и законодателните рамки, които ги регулират. Този сертификат ми донесе повече увереност в разбирането за условията и начините, при които се предлагат финансовите продукти.

Certified Internal Auditor (CIA)

Станах сертифициран вътрешен одитор през 2011 година след двегодишен период и явяване на общо 4 изпита, покриващи всички аспекти от дейността на вътрешните одитори (включително Бизнес анализ, Иформационни технологии и Управленски умения в бизнеса). Това е единственият глобално признат сертификат за вътрешни одитори и се е превърнал в стандарт, с който експертите в областта на вътрешния одит доказват своята компетентност и професионализъм.

Association of Chartered Certified Accountants (ACCA)

ACCA е може би най-престижната и лесно разпознаваема абревиатура във финансовия свят. Тя гарантира високи познания, финансово-счетоводни умения, етичност и морал. Тя включва общо 14 дисциплини в областта на счетоводството, одита, бизнес управлението, данъците, правото и други. Към момента, аз съм точно по средата на процеса по сертифициране – имам необходимия опит, но ми остават още 7 изпита, за да стана пълноправен член на ACCA.

Магистър по Корпоративен мениджмънт

Придобих магистърската си степен от Стопанката академия в периода 2005 – 2006 година. Програмата е една от първите в България онлайн базирани и изключително практически насочена с много казуси, които се решаваха от членове на виртуални екипи, базирани в България, Сърбия и Румъния. Завърших програмата с отличен успех.

Бакалавър по Счетоводство и контрол

Бакалавърската си степен придобих в Югозападния университет от 1999 до 2003 година. Имах щастието да ми преподават едни от най-добрите професори по счетоводство, финанси и контрол. Завърших с отличен успех.

Техникум по икономика

Завърших техникума по икономика в родния ми град Перник през 1999 година в специалност „Финанси – банково, застрахователно и осигурително дело”. Там научих за първи път основните принципи на икономиката и бизнес процесите по време на един от най-трудните периоди за България за най-новата ни история (Виденовата зима, хиперинфлацията, финансовите пирамиди, замразяване на кредитирането, скока на долара и други). Това ми показа, че за да има успех един човек, трябва много добре да знае как да управлява парите си и как функционират финансовите пазари.

Допълнителни обучения и проекти

  • Ментор в Able Mentor
  • Ninja prezenter – обучение за презентации
  • Ден на кариерно ориентиране – Лектор
  • Sales and personal leadershp на Брайан Трейси
  • Web and Events обучения по продажби и маркетинг

Други постижения

  • Вещо лице към Софийски градски съд по Съдебна финансово-икономическа експертиза.
  • Право да съставя Финансови отчети, съгласно Закона за счетоводството.
  • Член на Института на вътрешните одитори в България.

Често задавани въпроси (ЧЗВ)

Тук съм събрал на едно място въпросите, които са ми задавали по имейл, телефон или на лични срещи.

Мога ли да доплатя за по-дългосрочна програма, ако вече съм избрал по-малка?

Да, разбира се. Първата сесия е Стратегическа и на нея очертаваме основните параметри от нашето партньорство. Ако преценим, че по-подходяща за теб е друга програма може да я сменим, като ти ще доплатиш само разликата.

Свържи се с мен

Ако е останал някой въпрос, на който не си получил отговор, може да се свържеш с мен на телефон 0877 99 46 77 (Ще говориш дикектно с мен, Стойне), на имейл info @ smartmoney.bg или като използваш следната форма: