неделя , 19 ноември 2017

Безплатен начин да намерим нови клиенти за бизнеса ни

Как да намерим нови клиенти за бизнеса ни? Това е един от най-задаваните въпроси от нови и опитни предприемачи. Може и да звучи трудно, но Свилен Николов от SmeloNapred.com е намерил един начин, при това безплатен, и ще ви го представи в тази статия. Ето я и нея:

Има буквално хиляди начини да намерим клиенти. В тази статия ще ви представя само един, които е уникален и работи най-добре с бизнеси в сферата на услугите – счетоводители, лекари, ремонти и всякакви подобни. Работата отнема няколко часа и след това години наред ще берете плодовете на труда си без да си мръднете пръста. Невероятно, нали? Накрая на статията ще ви покажа и доказателството, че методът работи. Както казват по медиите – „Останете с нас!“.

По мое виждане, повечето хора търсят всичко в интернет. Например ако търся „офталмолог“ или „адвокат“, аз ще прибягна до използване на локално уточнение „адвокат Варна“, например, но Google вече е умен и понякога няма нужда дори от локалното уточнение – хайванчето знае, че като търсите „адвокат“ и сте в момента във Варна, то най-вероятно, търсите адвокат от там. Дотук добре. Клиента търси, появяват му се резултати.

Резултатите които му се появяват са два вида: общи резултати от търсене и локални резултати които изглеждат по специфичен начин, има и карта на която се вижда разположението на бизнесите. Хубаво е да си в общите резултати, но за да сте там ви трябва сайт и най-вероятно според вашата ниша и малко/много знания или малко/много пари, че да докарате сайта до резултати на първа страница.

Обаче към момента Google са решили да сложат и една възможност за пряк път, а именно резултатите от локалното търсене, които дават предимство на локалните бизнеси и търсещите ги хора локално. Като в тези резултати излиза вашият адрес, работно време, снимки от бизнеса и т.н., според каквото сте подали като информация на добрият стар Google.

Значи ние сме строителна бригада и искаме да сме там. Добре, правите си gmail профил, след това търсите Google My Business услугата и си попълвате формата и я подавате. Разбира се има и малко специфики. Например, трябва да знаете как хората търсят локално и да направите такъв анализ, за да напишете правилните заглавия, които да излизат на правилните търсения и да сте възможно най-напред и в локалните резултати, щото иначе, ако просто сложите нещо колкото да има, по-добре вместо това инвестирайте времето си в пиене. Всичко – снимки, текст, информация трябва да е коректно, старателно попълнено и на ниво. Не слагате снимки от обекта си правени с телефона, например.

Всичко това крие и опасности. Ако сте калпазани и сте си написали едно работно време, но го смените и не го коригирате чрез профила си, рискувате да ядосате клиентите. Също така, тази регистрация дава възможност на клиентите да ви дават оценка от 1 до 5 и да пишат коментари за услугата ви. Тоест ако сте калпазани ще стане още по-зле, ако сте отличници още по-добре.

По принцип не работя с клиенти, бях сложил една страница на блога в която рекламирах точно тази услуга за тия дето не искат да рискуват да действат сами, или искат нещо професионално. Сложих я експериментално и мога с гордост да заявя, че след години и хиляди прочитания няма нито едно запитване. Странно ми е как никой не е пожелал да се възползва за смешната цена от 99 лева. Има градове където никой не се е сетил да го направи и с малко работа ще оберете целия каймак.

И сега обещаното да видите черно на бяло:

kak-da-namerya-klienti

Да поясня какво се вижда на картинката. Това е месечния доклад от Google My Business на един лекар офталмолог. Общо 2,118 човека са търсили за тази услуга с параметри дадени в нашата регистрация, съответно толкова показвания имаме на информацията. След това, имаме статистики за взаимодействие с информацията. 48 човека са кликнали да видят насоките за стигане до обекта, 56 човека са кликнали на линк за сайта на бизнеса за да видят за допълнителна информация, и най-важната статистика – 75 човека са се обадили по телефона.

Може да умножите тази цифра по 2, защото Google може да засече и изведе като статистика само обажданията които са инициирани чрез кликане на телефона на бизнеса при търсене на мобилно устройство и няма как да знае ако сте търсили бизнеса у дома на лаптопа или десктопа, и просто сте се обадили. Обикновено, мобилното търсене е поне 50%, съответно няма да преувеличим като кажем, че е имало 150 обаждания. Значи ако може да си правите бакалски сметки сами ще разберете колко нови пациента е донесло това на лекаря за един месец.  По моите сметки това са поне 7-8 пациента на работен ден.

Вие си преценете в пари какво означава това според вашата си фантазия. Разбира се, част от тези обаждания не довеждат до прегледи, както и част от търсенията са от хора които са вече пациенти, и не си спомнят контактите на лекаря, но дори и един единствен пациент да дойде на месец е достатъчно с времето тази инвестиция да се изплати, било тя във време ако го правите сами или в пари, ако платите на професионалист за това.

Също искам да поясня, че за услугата Google не таксува нито за първоначалната регистрация, нито пък след това има каквито и да е такси за абонаменти. Допустимо е да платите за труда на професионалист, който да го направи и евентуално след това да следи за коментари и оценки на клиенти и да се грижи за това, ако на вас не ви се занимава.

Също така е вече висш пилотаж да има маркетингов специалист, който да ви помага да събирате и управлявате мненията на клиентите, защото един профил с 20-30 позитивни мнения и добра оценка обира повечето бизнес. Но, това е друга тема.

Включи се в нашия безплатен бюлетин и получи 2 книги като подарък!

21

За Свилен Николов

Свилен Николов има над 10 години опит в различни интернет начинания. Можете да прочетете повече негови статии на SmeloNapred.com

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *