петък , 21 юли 2017

7 източника на нови бизнес идеи

Идеите са навсякъде около нас и е достатъчно просто да се огледаме, за да ги намерим. Въпреки това, много хора имат трудности с това и непрекъснато търсят „следващото голямо нещо“. Ако вие сте от тях, тази статия на нашия гост-автор Красимира Костадинова, ще ви е много полезна и има цели 7 източници на нови бизнес идеи, както и много реални примери. 

1. Подобрете начина на предлагане на вече съществуващи продукти

Живеем във времена, когато хората отделят все повече пари за забавления, отколкото за материални неща и тук трябва да се възползвате.

Ако сте от предприемачите, които си блъскат главата месеци наред, за да получат прозрение за бизнес или нов продукт, просто вземете някой от пазара и го направете по ваш стил.

В Турция например, улични търговци на dondruma, приготвят местния сладолед по различен начин от този, който сме свикнали да ядем. Вида му наподобява повече на студена халва, като в него освен традиционните съставки (мляко и захар) се слага билката Салеп и смола от Мастикс. Но атракцията всъщност не е екзотичният му вкус, а продавачите които измислят всевъзможни забавления, за да привлекат интереса на клиента.

Някой от тях са толкова ловки в ръцете, че дори режат сладоледа с моторни резачки, други го закачат на куки, трети връзват камбана на количката и при всеки ваш неуспешен опит да вземете сладоледа в ръка удрят по нея. Уверявам ви, че всички които наблюдават как се „измъчвате“ също се забавляват и ще чакат на опашка, за да си купят точно от този продавач. Ако искате да се уверите може да видите клипче в Интеренет на тази тематика.

А сега един пример от родните ни курорти. Всеки от нас е чувал подвикването на продавачите на царевица, докато се излежава на плажа – „закуската на Роналдо”, “фитнес за зъбите на Анджелина Джоли“ или „не се блъскайте, първо са майките с деца”, въпреки че около продавача няма никого в радиус от два метра. Определено такива фрази, макар и малко клиширани привличат вниманието и смеха ни!

2. Примери от други страни или градове

Някои от вас сигурно са чували за Dulce de leche, означаващо сладко от мляко, както е и буквалният му превод идващ от испански. Идеален е за направа на сладкиши, кремове или просто така – за похапване върху филийка хляб или кифличка.  Уверявам ви, че то е истинска наслада за небцето.

Според една от легендите, веднъж докато приготвяла лечада (питие от сварено мляко и полукарамелизирана захар), прислужницата на важния аржентински военен от XIX век Хуан Мануел де Росас, отишла да посрещне гости и толкова се забавила, че когато се върнала, лечадата се била превърнала в гъста желирана маса с кафеникав цвят.

Французите, разбира се, не остават по-назад и имат своя история за confiture de lait, като твърдят че това се е случило по-рано в Нормандия. Други твърдят, че виновният е бил готвачът на Наполеон.

Посещенията на други страни могат да бъдат вдъхновение за нов бизнес, но ако нямате такава възможност способностите на Google да открие източниците на примери са безкрайно много и при това безплатни. Просто отделете от ресурс „време“ и потърсете повече информация.

3. Създайте свой патент или използвайте вече изтекъл такъв

В Сайта на Патентното ведомство на Р България  www.bpo.bg  се поддържат подробни и обширни колекции от вътрешна и външна документация. Там може да откриете патенти на хартия от 27 държави и 2 международни организации (ЕПО и СОИС); Официален вестник на хартиен носител и на CD-ROM на националните патентни офиси на 36 държави и международни организации (EPO, WIPO, OHIM);

В читалнята можете да изучавате всички тези публикации и да зададете въпроси, свързани с използването на патентната литература и всички аспекти на защитата на правата на индустриална собственост.

Можете също така да извършвате различни видове подпомагани от търсенията на персонала на библиотеката в областта на патентите, марките и десизиите. Устройството за обслужване на клиенти на библиотеката, оборудвано с 4 компютърни работни станции, осигурява достъп до информацията за електронните носители, както и до безплатните бази данни в интернет.В патентната библиотека могат да се правят копия на всички видове документи.Централната патентна библиотека е отворена за обществеността от понеделник до петък от 8.30 до 17.00 часа.

4. Старото се завръща отново на мода

Забелязали ли сте феноменът на ретро модата и въздишките по „доброто старо време“. Когато не можеш да измислиш нещо ново, защо да не предложиш нещо старичко и позабравено.  От няколко години в България масово започнаха да се пускат ретро реклами. В съзнанието на доста хора е останала тази на  известната реклама на кренвирши „Oоооо, Пепи“, точно както всеки отиваше да си вземе по бира с бутилка, етикет и вкус от едно време. Потърсете стари модни списания, такива за прически, техника, рецепти и действайте.

5. Променете съществуващ продукт

Тук може да вложите творчество – промяна в дизайна на опаковката, цветове, форма, материалите от които се изработва и други. Винаги може да помислите от какво имате нужда вие, кое може да бъде решение на ваш проблем, нужда? Какво липсва в даден продукт, които би ви било полезно?

Веднага се сещам за дядо Янко от отсрещната къща, който винаги си купува една и съща минерална вода само в определена разфасовка. При въпроса ми защо е избрал конкретната марка отговора беше простичък – „Защото тази бутилка има много удобна дръжка и ми е по-лесно да я нося“. И ето как една малка промяна в опаковката вече ни е осигурила повече продажби.

Друг пример са ортопедичните обувки, които се създават контретно за хора, които имат здравословни проблеми и желаят да чувстват комфорт и удобство при ходене

6. Изложби и панаири

Често хората на изкуството, които създават картини или друг вид творби не знаят как да позиционират и да продават своите продукти на пазара. Вие може да им предложите вашите услуги срещу заплащане, разбира се.

7. Несполучливи продукти

Тук е вашият шанс, изучете добре какви са причините потребителите да не търсят продукта, какви техни желания или потребности не удовлетворява и ги подобрете!

Сигурно ще ви е трудно да повярвате, но новата масова играчка – „спинър“ е създадена още през 1993 г. от Хетингър, която я патентова и започва да я продава на местни панаири. За жалост нито един от производителите на играчки не е впечатлен от идеята за спинърът и той така и не започва да се произвежда масово… до днес.

Патентът изтича през 2005 г. и Хетингър не го подновява. Тя продължава да продава играчката онлайн, но вече няма документ, който да удостоверява, че идеята за спинъра е нейна.

Включи се в нашия безплатен бюлетин и получи 2 книги като подарък!

21

За Красимира Костадинова

Красимира Костадинова е завършила Икономически университет - гр.Варна, спец. "Мениджънт", преди това е учила в Търговска гимназия спец. "Предприемачество и мениджмънт". От няколко месеца работи като стажант-одитор в общинска администрация.

One comment

  1. Браво на Красимира. Наистина много добра статия, особено последните две точки.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *