петък , 2 декември 2016
Biznes laboratoria

Бизнес лаборатория "Пракитчески финанси за стратегически решения"

И преди съм ви разказвал за една инициатива, наречена Бизнес лаборатория (или Business Lab). На нея се решават реални проблеми на бизнеса. През февруари лабораторията ще се занимава с въпроса как финансовият анализ може да бъде полезен за вземане на стратегически решения, например за бъдещето на една или друга бизнес линия.

Реалния казус е от TBI Info и неговия управител Юлиян Маслянков. Той касае стратегическо решение как да бъдат преструктурирани бизнес линиите на компанията с цел растеж и рентабилност. Казусът ще се решава с методология, която е част от Академията по финанси за нефинансови мениджъри (вижте как може да спечелите един от двата ваучера за 75% отстъпка в тази статия).

Заповядайте на 13 февруари от 18.00 часа в Business and Networking Club (това е новия проект на създателя на Софийската Бизнес Общност – Георги Миленчев) в София на ул. Златен рог 16, ет.2. Входът за лабораторията е 15 лв. до 12 февруари. В деня на събитието цената ще е 20 лв. Местата са ограничени поради интерактивния характер на събитието.

Запазете своето място сега: http://sabitie.bg/event/285

Kaзусът

Сега ще ви разкажа малко за фирмата. TBI Info управлява портфолио от различни бизнес линии – внедряване на софтуерни системи за бизнеса, поддръжка на специализирани информационни системи и консултантски услуги в сферата на ИТ и лизинг на служители в ИТ сферата.

Мениджмънтът на компанията е пред решение как да преструктурира операциите на съществуващите бизнес линии, така че да може да генерира растеж и да повиши рентабилността си. “Пътеката” за решаване на казуса започва от финансов анализ на всяка от бизнес линиите.

Ролите

В ролята на „Проблемен“ ще бъде Юлиян Маслянков – управител на TBI Info, а вие като “Любопитните” ще участвате заедно с фасилитаторите експертите в решаването на казуса. Фасилитатори на събитието ще бъдат Светлан Станоев от Бизнес Института и Георги Миленчев от Софийска Бизнес Общност/Business&Networking Club. Очакват ви много интересни 3 часа изпълнени с провокативни въпроси и интересни дискусии.

Допълнителна информация за любопитните

TBI Info поставя казус за решаване за това “Как финансовият анализ може да бъде полезен за вземане на стратегически решения, свързани с бъдещето на нерентабилни бизнес линии?”

За компанията

TBI Info е учредена през 2002 година, първоначално да предоставя ИТ услуги на компаниите от групата на TBI. Към днешна дата TBI Info разполага с екип от около 37 души и бизнес линиите на компанията могат да се групират в следните три основни групи:

• Business Insurance Application Consulting (BIAC), където TBI Info предоставя outsourcing/leasing на специализирани служители в ИТ сферата. По тази дейност компанията работи единствено с един клиент – BIAC Austria, компания от групата Vienna Insurance Group.

• Поддръжка на инсталации на INSIS – специализирана застрахователна информационна система. По тази бизнес линия TBI Info обслужва един клиент – ЗАД Булстрад.

• Oracle Financials – внедряване на ERP и CRM решения. Тази бизнес линия е исторически първата и компанията има над 10 клиента, свързани с нея. Към същата бизнес линия мениджмънтът разпределя и други по-малки проекти, напр. CRM системата Siebel.

Ситуацията

За последните няколко години пропорциите в обем работа, приходи и рентабилност съществено са променени. Най-новата бизнес линия – BIAC, съществено доминира портфолиото от дейности на компанията, оформя облика и изисква съществен фокус на мениджмънта. От друга страна, исторически основната им дейност, свързана с Oracle Financials, осезаемо е загубила позиции в портфолиото от дейности, а и генерира съществена загуба за компанията. Финансовата информация свързана с трите бизнес линии е както следва Финансов отчет.

Казус за решаване

Мениджмънтът на компанията е пред решение как да преструктурира операциите на съществуващите бизнес линии, така че да може да генерира растеж и да повиши рентабилността на бизнеса. Друго стратегически важно решение пред мениджмънта е как да изгради диверсифициран портфейл от дейности и клиенти, така че да излезе от пълната зависимост от единствените клиенти от групата на “майката” (BIAC Austria и ЗАД Булстрад).

Конкретните въпроси, поставени за решаване са следните:

1. Как да се подходи и какво следва да се отчете във финансовия анализ с цел вземане на решения, свързани с бъдещето на бизнес линиите?

2. Как да се подходи и какво следва да се отчете (не-финансови фактори и предпоставки) в стратегическия анализ, свързан с бъдещето на бизнес линиите?

3. Как да изгради диверсифициран портфейл от дейности и клиенти?

4. Как да подходи с губещата дейност?

Ако финансите са ви страст, независимо дали имате образование в тази сфера или не, заповядайте на тази Бизнес лаборатория, за да участване в решаването на реален казус.

За Стойне Василев

Казвам се Стойне Василев и съм ентусиаст и мечтател. Основател съм на най-популярния сайт за собствен бизнес и лични финанси в България - SmartMoney.bg. Вярвам, че знанието е най-голямото богатство и то трябва да се споделя, за да може повече хора да се възползват от него. Имам повече от 11 години опит на ръководни позиции във финансовата сфера в големи международни компании. Моята мисия в живота е да помагам на хората да постигат целите си и сами да определят бъдещето си като подобряват финансова си грамотност.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *