сряда , 20 септември 2017
Online art magazin

Онлайн Арт магазин

Това е историята на Деси – една читателка на сайта.

На 30 години съм от София. Както се казва по природа съм артистична натура-рисувам, правя различни неща свързани с арт-дизайна. Въобще това ми е на сърце, но живота в който присъстваме ни налага да си търсим прехраната по какви ли не различни начини.

Преди години майка ми остана без работа. Започна от малки неща като плетена на една кука на дрехи и чанти. Така запали и мен да изразя вътрешността си. Смяташе, че така може да си изкарва някакви пари.

Но за съжаление нищо не се получава в период на криза и без дебели връзки. Въпреки всичко и днес продължава да се занимава и прави какви ли не арт предмети, подаръци, кукли…Всички те са уникални. Аз вече го правя по-рядко поради заетостта ми в работата (от, което страдам).

Тя много иска да отвори магазин, в който да излага всички тези произведения на изкуството. Но за това трябват средства, с които не разполагаме. Преди 4 месеца направихме онлайн магазин (Арт Магазин „Чик Чирик” – http://chirikart.com), в който показваме нещата. Но странното, е че хората само влизат разгледат и забравят. Тук се намесва и странния вкус на българина – купуваме всякакви безвкусици на безобразно високи цени, а истински ценното и направено с любов не се забелязва.

Опитваме се да популяризираме магазина в Facebook, макар и според мен това да не е най-подходящото място. Но при липса на средства…

Аз смятам, че това не е хляб, от който имаме нужда и купуваме всеки ден. Но, има толкова много поводи в живота за които бихме могли да потърсим подарък. Също така най-добрата реклама би била нещата да се виждат на живо в реален магазин. Но всички разходи, които се правят не са по силите ми. Станаха много „но-та“ 🙂 Всъщност всичко е риск.

Донякъде съм съгласен с Деси, че повечето българи не оценяват или не си падат много по изкуството. Това донякъде е разбираемо, защото любовта към красивото се възпитава още в детството. Какво изкуство като повечето от нас са израснали в домове, в които няма нито една картина, но има поне 10 сервиза от чаши, които гордо са наредени на секцията.

Друг пример е от магазина за цветя на мои близки (за който съм ви разказвал в други статии). В него хората предпочитат да купуват букети, в които преобладават най-различни панделки и хартии, а когато се направи наистина красив букет с много добре аранжирани цветя – никой не го купува.

Онлайн магазина е с добър дизайн и има много красиви неща в него. Аз бих дал съвет на Деси да продължава да го популяризира във facebook, но да има повече търпение. Нищо не става от днес за утре. Това го казвам от личен опит. Ако това не помогне, варианта е да се направи такъв магазин за чужбина или да продава нещата в сайтове като eBay.com.

Ще се радвам, ако и вие помогнете на тази читателка с някакви насоки или идеи за развитието на нейния малък бизнес, като можем заедно да следим как се развива той.

За Стойне Василев

Казвам се Стойне Василев и съм ентусиаст и мечтател. Основател съм на най-популярния сайт за собствен бизнес и лични финанси в България - SmartMoney.bg. Вярвам, че знанието е най-голямото богатство и то трябва да се споделя, за да може повече хора да се възползват от него. Имам повече от 11 години опит на ръководни позиции във финансовата сфера в големи международни компании. Моята мисия в живота е да помагам на хората да постигат целите си и сами да определят бъдещето си като подобряват финансова си грамотност.

25 коментара

  1. Владимир Узунов

    С надеждата да помогна нека изрзазя мнението си. Според мен когато педлагаме продукт, трябва да влезем в кожата на клиента и да гледаме през неговите очи, за да направим продукта такъв, какъвто той го иска. Все пак не ние, а той го купува. В този смисъл изразявам мнение като потенциален клиент. Първо, сайтът е добре направен. Второ, това с фейсбук също е добро като рекламно средство. Трето, много от продуктите на мен лично ми харесаха като замисъл, като идея и като изработка. Това, което не ми харесва обаче е цената на някои изделия. Съгласен съм, че това е изкуство и че е трудно за изработване, но като клиент аз например не бих дал 20лв за фея Пеперуда – Маша. Най-малкото защото за тези пари мога да си купя доста по-атрактивен сувенир (no offence). Иначе има и много хубави неща и то на достъпни цени. По начало българите не ценят много изкуството и когато чуят сувенир си представят „Всичко по 1лв“, затова кукла фея за 20лв трудно биха си купили. Според мен трябва да се насочиш по-скоро към външен пазар (eBay например). А относно вътрешния според мен е добре да намалиш цените на някои продукти. Другото, което се сещам е, че след като е на лице такава творческа мисъл, тя може да се използва за популяризирането на магазина по нестандартен, оригинален и евтин начин в интернет и не само (Guerrilla Marketing), може и обяви и друга реклама (рекламата прави 90% от продажбите). Все пак ако се намерят средства е по-добре да има и физически магазин според мен, защото ние сме на принципа „око да види, ръка да пипне“. Дано да съм помогнал с нещичко.

  2. Владо, според мен даваш много разумни и качествени предложения.

    Аз също мисля, че тези стоки не са за всеки. В този случай е много важно всички рекламни послания и дейности да се насочат към определен сегмент (а не към всички). Купувачите на тези стоки са предимно млади хора от артистичните среди или живели в чужбина. Друг таргет са съпруги на богати господа, които си гледат децата и по цял ден обикалят магазините, фитнес салоните и козметичните центрове. Забелязал съм, че те си падат по такива неща.

    Добре е също, човекът който прави тези неща да е известен, т.е. по-добре е да се рекламира неговото име, а не толкова името на магазина. Като пример ще дам магазина за цветя. Той си има име, но всички знаят Цвети, която прави хубавите букети.

  3. Владимир Узунов

    Сега се сещам и за друг вариант за рекламиране. Например могат да се раздават флайери с номера. Тези номера да трябва да се регистрират в сайта на магазина, за да се участва в томбола. Наградата може да е някакъв сувенир и/или отстъпки при закупуване. Така хем самият рекламира, хем се повишава посещаемостта на сайта, хем някой като спечели нещо, ще сподели с приятели, които могат да си купят също. Разбира се, не е задължително флайерите да се раздават, може просто да се слагат на специални места по барове, магазини и т.н. Може дори да се напечатат на гърба на касови ролки и тези ролки да се предоставят безплатно на магазини. Клиентите пазарувайки, ще могат да участват в томбола безплатно. Тези неща не съм ги обмислял подробно, просто ми хрумнаха на момента. Разбира се, ако Деси има желание може да ги обмисли по-обстойно, да добави нещо, да промени и прочие.

  4. Владимир Узунов

    Сътоветно флайерите могат да са с някаква оригинална картинка или интересен дизайн, както са оригинални самите изделия.

  5. Владимир Узунов

    *Така хем самият флайер рекламира…

  6. ОК, ще се опитам да помогна:

    Това отношение е пораженческо и само ще отблъсне хората:
    „Но за съжаление нищо не се получава в период на криза и без дебели връзки“ – дебели връзки за продажба на плетени изделия WTF?

    „Но странното, е че хората само влизат разгледат и забравят. Тук се намесва и странния вкус на българина – купуваме всякакви безвкусици на безобразно високи цени, а истински ценното и направено с любов не се забелязва.“ – по принцип конверсията на един електронен магазин е 1 продажба на 100 посещения. Трябва да тръгнете оттам да анализирате.

    „Но при липса на средства…“ – това никога не трябва да се споменава. Вие трябва да показвате класа за да сте желани продавачи.

    Ако нещата са уникални и арт – то трябва да имат високи цени, а не да се състезават с ширпотребата, проблема е че видях и хубави уникални неща и ширпотреба. Според мен трябва да намалите категориите и да се концентрирате в нещата които сте най-силни, уникални и уверени. Прав е Тони, че вашите клиенти ще са хората с пари и никой друг, така че не се борете с цени и достъпност, напротив покажете се и се позиционирайте като ексклузивни.

    Изградете персона около сайта.

    Не продавайте в ebay, а в etsy.com , ebay е за ширпотреба излизаща директно от китайската фабрика вече.

    Снимките ви не струват, вижте американските дами в етси какви снимки правят да ти потекат лиги от тях на най-простички неща, с качество и аранжимент и как продават и ги сравнете с вашите снимки и тези на БГ продавачите в etsy които недоумяват защо не продават.

    Четете как се прави бизнес в Интернет, Маркетинг, привличане на посещения и.т.н. Забравете флаерите и.т.н.

    Има много неща, които мога да ви кажа, ама то книга трябва да напиша….

  7. Мда.. за 1 г. и 5м. не е правена никаква оптимизация за търсещи машини, нямате един беклинк от Гугъл, нямате правилно заглавие и описание на сайта, пр-а е 0, с тия 40на посещения на ден не се учудвам, че нямате продажби, ако ги дигнете на 200на може да имате по 5-6 продажби на седмица. Ако искате сериозен бизнес трябва да се насочите към стойностни артикули по 25-30лв от по-качествени материали за да си струва и доставката, никой няма да поръча нищо от 4лв и да плати 6-7 лв доставка. Не мога да разбера и защо продуктите са филтрирани да се показват първо най-евтините? Вие правите ли анализ кое се гледа най-много от посетителите?

  8. http://www.100sheep.eu/

    ето ви схема която да анализирате и да адаптирате при вас.

  9. Първо – браво на дамите за смелостта! И за всичкия труд по създаването на онлайн магазин!

    Аз лично не мисля, че с физически магазин ще е по-лесно. Който ви намери в интернет, надали ще тръгне да обикаля София да разгледа в реален магазин. (Но като идея, можете да се обедините с други подобни производители за общ магазин, където да си показвате нещата.)

    По сайта:
    1. Махнете излишните раздели от менюто. Например „Какво ново“, „Специални предложения“ и „Разпродажба“ можете ли да ги обедините в едно? Също в меню „Възглавници“ имате само един артикул? Направете си раздел „Други“ или „Разни“ и там слагайте нещата, които са ви по една-две бройки. Във „Висящи играчки“ имате само 6 неща. В ЧАНТИ също. В БИЖУТА също в „Пръстени“ и „Комплекти“ нямате нищо – ?

    2. Защо са ви категориите ВХОД и РЕГИСТРАЦИЯ?

    3. Помислете ЗАЩО хората биха влезли в такъв сайт. ЗАЩО биха си купили арт? Дали само за себе си или по-скоро като идея за подарък? Или за сватба?

    4. http://chirikart.com/browse.php?ccat=88&csubcat=0&order=ASC&page=6#page тук трите вида цветя (даже не са три а доста повече), които са и на еднаква цена, можете да ги обедините в едно.

    5. Не качвайте всичко, което правите, на сайта си. Качвайте само най-най-най-добрите си неща. Не използвайте сайта да си водите лична картотека, слагайте само това, което ще се продава.

    6. Като видите, че нещо се продава доста по-добре от другото – примерно шалове – развийте линията, предложете още вариации. По-добре да имате 1-2 много успешни линии, отколкото различни дребни неща всяко за себе си.

    7. Дайте опция за изработка на артикул по поръчка. Примерно шалче с избродирано името на човека или сърчице с избродирана датата на първата среща 🙂

    Като гледах нещата на сайта си мислех, че вие работите така: удря ви вдъхновението 🙂 правите нещо и го качвате за продажба. Според мен трябва да е обратното – разпитайте ваши познати какво биха си купили и защо, акцентирайте на него, и махнете останалото.

    Също, при положение че продавате само онлайн, махнете евтините артикули.

    А оптимизацията на сайта е съвсеееем отделен и голям въпрос 🙂 Тук не съм съгласна със Свилен, че 1 от 100 човека ще купи, по-скоро 1 от 1000.

  10. @Свилен и Рая – Благодаря ви за насоките. Мисля, че ще са много полезни за Деси и нейния онлайн арт магазин.

    т.7 на Рая много ми хареса и ще направи продуктите още по-ексклузивни.

    И още един съвет от мен към Деси – не може просто да отвориш магазина и да чакаш поръчките да потекат. Не е достатъчно просто да качваш някои от нещата във Facebook, а трябва ежедневна работа по сайта и по неговото популяризиране.

  11. Рая и да си съгласна и да не си съгласна аз ти казвам каква е нормална конверсия за електронен магазин, сега ти пак някакви летящи цифри не знам на каква база пишеш тука ;). Има електронни магазини и с 10% конверсия тоест 10/100 посетители купуват, има и с повече, но по принцип 1/100 си е стандарт, като в България, понеже повечето неща не се доизпипват е 1/200 или 1/300 понякога, ама 1/1000 :), това е феноменално.

  12. А на теб откъде са ти цифрите.

  13. Поздравления към Деси за приветливия и симпатичен онлайн магазин 🙂 Има много примери за успешни електронни магазини, така че нека физическият магазин не ви притеснява. Въпросът е как ще го популяризирате!

    Като специалист, мога да помогна с няколко насоки в маркетинговите комуникации.

    1. Определете кои хора биха купували от вас – бизнес дами, домакини, тийнеджъри …? Къде са те – потърсете сайтове, общности, групи и присъствайте там, съобразявайки се с правилата.

    2. Социални медии – Фейсбук е чудесна платформа за продажби, за брандинг, изграждане на общности … но трябва време и целенасочени усилия. Бих предложила също Pinterest като социална медия, статистиката сочи Pinterest за най-добрата социална мрежа за онлайн продажби.

    3. Набележи няколко сайта, които са успешни в твоята област (хубаво е да има и чуждестранни), проучи какво правят, къде присъстват … и помисли какво можеш да включиш и ти.

    4. Разиграйте една интересна и добре обмислена игра в сайта. НЕ започвайте игра, без много точно да сте формулирали какво целите с нея!

    5. Регистрацията е много добра идея, така може да събирате контакти и да ги включите в електронен бюлетин за ваши промоции, отстъпки, новости. Newsletter с атрактивно съдържание и на подходящи интервали от време, може да бъде бърза и нискобюджетна връзка с клиента.

    6. Идеята за включване в големи електронни магазини е добра, така че може да се задейства още сега. Това ще бъде още един канал на продажба.

    7. В момента самите ние разиграваме игра, чиято награда е 1 часова консултация, ако решиш Деси може да се включиш и ти!

    Успех 🙂

  14. Моите статистики са на база 8 годишна работа с мои проекти и клиентски такива от всякакъв тип и с различна стока, освен личния опит чета и доста, та и там се говори за подобни статистики.

  15. Владимир Узунов

    Здравей, Свилене! Това за 1 към 100 и аз съм го чел. Имам един въпрос като към по-опитен и компетентен в тази област. Тази конверсия зависи ли от типа на продукта или си е приблизително еднаква при всички продукти при равни други условия? Според мен е логично при по-скъпи продукти като нови автомобили, лукс имоти или луксозни мебели например (най-вече за последното ме интересува) конверсията да е 1 към 200-300 или греша? Каква информация имаш по този въпрос? Моята логика е, че много хора, вкл. и аз, влизат в сайтовете просто, за да разгледат, без да имат възможност да си купят на този етап, дори само за да си помечтаят :D.

  16. Колко излишен и лаишки коментар.
    Вие, Рая, опит да имате в онлайн търговията? В търговията изобщо? Не!
    Кое Ви дава смелост и самочуствие да се изкажете? При това погрешно, и с цел да съсипете вероятно добър бизнес?
    Бих посъветвал Деси, да подходи много внимателно към такъв тип коментари и съвети …

  17. Христина Раева

    Пиша от гледната точка на случаен посетител на сайта на Деси.
    Това, което ми липсва като информация за артикулите, е размерът. Само на една от играчките видях размер, а от снимките човек не може да придобие представа за това. Получава се така, че може да избера за подарък нещо, което очаквам да е малко сувенирче, а да получа огромна играчка /или обратното/. Според мен няма смисъл в описанието на продукта да се посочва какъв цвят е, освен ако той не се предлага в различни цветове, от които клиентът може да избира. Иначе, че дадена чанта е светло синя на оранжеви квадрати виждам и сама от снимката.
    На мен лично най-много ми харесаха играчките, особено тази КОТКА „Кокетка“, но 5 лв. за доставка за нещо, което бих купила само от прищявка, ми се струват много, особено когато то самото струва 12 лв. Ако имах дете, щях да му подбера комплект от тези играчки и така цената на доставката щеше да е оправдана. Съответно ако трябваше да ги продавам аз, бих ги рекламирала във форумите, където пишат бъдещи и настоящи майки. Разбира се, това трябва да се направи така, че да не бъде груб и дразнещ спам.
    Никъде не пише в кой град е позиционирана фирмата. Никъде не пише лице за контакти. Сега ми хрумва, че като нямате физически магазин, може да предложите стоките да бъдат продавани в други физически магазинчета. Може да има отстъпки за търговци и количества.

  18. на мен ми е интересно, дали Деси, има коментар по идеите? И какво смята да имплементира, или подобри?
    Трябва да има обратна връзка, все пак.

  19. петър георгиев

    Здравейте,
    сайта е добър като идея, но:
    -нямате СЕО оптимизация, или не е достатъчна;
    -дезайна на сайта ви е, хммм никак добър;
    -размери на артикули,материя и т.н.

    Успех в начинанието, но като цяло ви куца и концепцията на идеята.

  20. boris_bachev

    Надявам се, че темата е актуална все още.
    Малко помощ и от мен:
    1. http://www.dobavilink.info/ – влезни на този адрес. Тук ще намериш списък със всички сайтове за безплатни обяви и всички директории.
    Започни всеки ден да пускаш по 5 обяви в 5 различни сайта (общо 25 обяви на ден), като всички обяви е хубаво да са с различен текст, снимка и т.н. За да ти е по-удобно седни и си напиши всички обяви в един word-файл и после copy-paste в различните сайтове.
    2. Регистрирай сайта във всички директории местни и регионални. Като влезнеш в дадена директория търсиш бутон „Добави сайт“, на някой места е трудно за намиране, но лесно няма. По този начин сайтът става много по откриваем за търсещите машини.
    3. Направи си визитки с ПРИМЕРНО 10% отстъпка и като някой ти поръча му пусни визитката с поръчката и така клиента ще запази визитката заради 10% отстъпка.

  21. boris_bachev

    И още нещо:
    Относно facebook рекламата. Пускай реклама от типа, където ти избираш критериите за хората, които да я виждат (години, пол и т.н.). Рекламата се плаща на клик, не е много скъпа, но пък е доста ефективна).

  22. Социалните мрежи си остават най – евтиният, достъпен и ефикасен начин за промотиране на най – различни събития, продукти и услуги. Естествено не бива да се разчита единствено на Facebook поради спецификата на рекламният им алгоритъм. Подходящи социални мрежи да рекламиране на арт произведения Pinterest, Instagram, Flickr и т.н. Все още са безплатни, но безплатното не винаги води до желаните резултати. Толкова по отношение на рекламните канали.
    Сега конкретно:

    Деси, горещо ти препоръчвам да създадеш магазин в ETSY – платформа, подобна на ebay, но специализирана за търговия с ръчно изработени предмети. Изключително разнообразие и възможности. Сравнително евтино е / все още / листингът е $0,20, таксата при продажба е 4%, а минималният седмичен рекламен бюджет е 7 долара.

    Това от мен. Успех!

    Ето линк към мой магазин там: https://www.etsy.com/shop/PerfectShopHandMade

  23. Занимавам се с плетиво повече от 20 години.Превърнах хобито в професия и въпреки всички управленски и друг вид дейности ,които ми се налага да върша ,като взема молива и нарисувам новия модел забравям за всички трудности.Но само с талант не става.И защо си мислите че всички са разполагали с пари?Първата ми машина беше на 1 крачка от спалнята в квартирата.От 8 до 5 ходех на работа ,гледах 2 деца(без баби) и до среднощ плетях,шиех,пакетирах ит.н.Разбира се с невероятната подкрепа на съпруга ми.Аз също бих попитала какви връзки трябват за да се харесат продуктите ви?И наистина никой няма да даде 10 лв. за бебешки терлички,които може да ги изплете всяка баба за 1 час итежат около 20 до 50 грама прежда тоест около 50 ст.Мога да кажа още много неща и да помогна ,ако ми бъде поискана помощ,но пиша много бавно.Последно искам да кажа ,че който много силно иска нещо ще намери начин даго постигне,но не става за 1ден,1месец,1 година дори.Успех!

  24. Красимира

    Здравей Деси,
    аз също като човек на изкуството бих ти казала, че пазарът е залят с китайски стоки
    и е много трудно човек да оцени ръчно изработените неща. За жалост такава е нашата народопсихология – евтин продукт, без значение колко е добър или оригинален. Самата аз се
    занимавам с изработка на цветя от хартия, стъклопис и др неща и в момента търся път за развитие. Бих те посъветвала да опиташ да продаваш на чужди пазари, тук ще ти напиша няколко сайта и техните условия. Те са предимно, да не кажа изцяло състоящи се от продукти handmade – http://www.Etsy.com, https://en.dawanda.com/, http://www.bonanza.com/, https://www.shopify.com/. Принципа при тях е, че заплащаш дадена сума, за да качваш твои неща.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *